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BGG랭킹
BGG전체 : 1503
FAMILYGAMES : 461
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.73 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Annette Nora Kara
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인원
게임 소개
잃어버린 도시의 재개발은 처음에는 켈티스라는 변경된 규칙으로 출판되었고, 그 후 리오 그란데가 "잃어버린 도시"라는 이름으로 출판하였다. 니지아의 독창적인 규칙과 테마가 있는 보드 게임입니다.
라이너 니지아: "우리가 개발한 오리지널 버전은 Jay [Tummelson, 리오그란데 게임즈]가 현재 [LCBG]"를 출판한 것과 정확히 일치합니다.
잃어버린 도시 간의 주요 차이점: 보드게임과 켈티스:
1. LCBG에서는 3라운드를 진행하며, 수집한 기념물에 대해 3라운드가 끝날 때마다 점수를 매깁니다. (정상 점수는 매 라운드마다 발생합니다.) 켈티스에서는 한 라운드만 치르고, 한 라운드마다 모든 것을 득점합니다. 이것은 단순히 규칙적인 차이가 아니라, 수집된 숫자에 따라 비석/비석의 점수가 다르기 때문이다.
2. Keltis에서는 카드를 순서, 내림차순, 높음에서 낮음 또는 오름차순, 낮음에서 높음 순으로 재생할 수 있습니다. LCBG에서는 오름차순으로 플레이해야 합니다.
참고: LCBG의 규칙은 변형으로서 Keltis 규칙을 가지고 있으며, 위의 #1에 필요한 보드 요소를 가지고 있다. 켈티스는 LCBG를 플레이할 규칙이나 보드 요소가 없다.
코스모스(Keltis 퍼블리셔)는 운을 낮추고 게임의 균형을 더하기 위해 카드 플레이를 오름차순과 내림차순으로 변경했다.
코스모스는 다른 코스모스 추상 게임 시리즈에 맞춰 테마를 변경했다.
더 많은 차이점들이 있는데, 이것들은 실질적이지 않다. 잃어버린 도시: 보드 게임은 전작과 연결할 수 있는 다른 모양의 보드, 타일, 그림(모양)을 가지고 있다. 이 에디션에서는 내림차순으로 카드놀이를 하는 것이 선택 사항이다. 카드 게임과의 관계를 강화하기 위해 숫자에 5를 곱하고, 점수 트랙 대신 포인트를 황금 코인으로 모읍니다.
Keltis 항목:
플레이어들은 돌길을 따라 그들의 플레이 피스를 이동시키기 위해 카드를 합니다. 각각 하나의 경로에 해당하는 5가지 색상/기호가 있는 카드가 있으며, 각 카드에는 숫자(0-10, 각각 두 번)가 표시됩니다. 각 색상에서 각 플레이어는 오름차순 또는 내림차순으로 카드를 플레이할 수 있다. Lost City처럼, 마지막 공간은 높은 점수를 주지만 일찍 끝나는 것은 부정적인 것을 주기 때문에, 몇몇 길에 집중하는 것이 더 낫다.
플레이어는 카드 하나를 플레이하거나 하나를 폐기한다. 그는 그 길 위에서 그에 상응하는 플레이 피스를 움직입니다. 많은 공간에는 직접 포인트(득점 트랙에 계산됨), 경로 상의 추가 이동 또는 부정적인 포인트를 피하기 위해 게임 엔드에 필요한 위시스톤 등 일부 보너스를 부여하는 토큰이 있습니다.
게임은 총 5개의 플레이 피스가 경로상의 7번째 공간(또는 그 이상)에 도달했을 때 종료된다. 이제 점수가 발생합니다.
1-3계단만 움직인 피스는 마이너스 포인트(-4, -3, -2)를 부여합니다.
4단계 이상인 피스는 포인트(1, 2, 3, 6, 7, 10)를 부여합니다.
한 명당 한 명이 더 높고 두 배로 득점한다.
소원돌은 2개 미만이 마이너스 포인트(-3 / -4)를 부여
소원돌 5개 이상이면 10점의 보너스가 생깁니다.
이 모든 것은 경기 중 득점에 합산된다.
라이너 니지아: "우리가 개발한 오리지널 버전은 Jay [Tummelson, 리오그란데 게임즈]가 현재 [LCBG]"를 출판한 것과 정확히 일치합니다.
잃어버린 도시 간의 주요 차이점: 보드게임과 켈티스:
1. LCBG에서는 3라운드를 진행하며, 수집한 기념물에 대해 3라운드가 끝날 때마다 점수를 매깁니다. (정상 점수는 매 라운드마다 발생합니다.) 켈티스에서는 한 라운드만 치르고, 한 라운드마다 모든 것을 득점합니다. 이것은 단순히 규칙적인 차이가 아니라, 수집된 숫자에 따라 비석/비석의 점수가 다르기 때문이다.
2. Keltis에서는 카드를 순서, 내림차순, 높음에서 낮음 또는 오름차순, 낮음에서 높음 순으로 재생할 수 있습니다. LCBG에서는 오름차순으로 플레이해야 합니다.
참고: LCBG의 규칙은 변형으로서 Keltis 규칙을 가지고 있으며, 위의 #1에 필요한 보드 요소를 가지고 있다. 켈티스는 LCBG를 플레이할 규칙이나 보드 요소가 없다.
코스모스(Keltis 퍼블리셔)는 운을 낮추고 게임의 균형을 더하기 위해 카드 플레이를 오름차순과 내림차순으로 변경했다.
코스모스는 다른 코스모스 추상 게임 시리즈에 맞춰 테마를 변경했다.
더 많은 차이점들이 있는데, 이것들은 실질적이지 않다. 잃어버린 도시: 보드 게임은 전작과 연결할 수 있는 다른 모양의 보드, 타일, 그림(모양)을 가지고 있다. 이 에디션에서는 내림차순으로 카드놀이를 하는 것이 선택 사항이다. 카드 게임과의 관계를 강화하기 위해 숫자에 5를 곱하고, 점수 트랙 대신 포인트를 황금 코인으로 모읍니다.
Keltis 항목:
플레이어들은 돌길을 따라 그들의 플레이 피스를 이동시키기 위해 카드를 합니다. 각각 하나의 경로에 해당하는 5가지 색상/기호가 있는 카드가 있으며, 각 카드에는 숫자(0-10, 각각 두 번)가 표시됩니다. 각 색상에서 각 플레이어는 오름차순 또는 내림차순으로 카드를 플레이할 수 있다. Lost City처럼, 마지막 공간은 높은 점수를 주지만 일찍 끝나는 것은 부정적인 것을 주기 때문에, 몇몇 길에 집중하는 것이 더 낫다.
플레이어는 카드 하나를 플레이하거나 하나를 폐기한다. 그는 그 길 위에서 그에 상응하는 플레이 피스를 움직입니다. 많은 공간에는 직접 포인트(득점 트랙에 계산됨), 경로 상의 추가 이동 또는 부정적인 포인트를 피하기 위해 게임 엔드에 필요한 위시스톤 등 일부 보너스를 부여하는 토큰이 있습니다.
게임은 총 5개의 플레이 피스가 경로상의 7번째 공간(또는 그 이상)에 도달했을 때 종료된다. 이제 점수가 발생합니다.
1-3계단만 움직인 피스는 마이너스 포인트(-4, -3, -2)를 부여합니다.
4단계 이상인 피스는 포인트(1, 2, 3, 6, 7, 10)를 부여합니다.
한 명당 한 명이 더 높고 두 배로 득점한다.
소원돌은 2개 미만이 마이너스 포인트(-3 / -4)를 부여
소원돌 5개 이상이면 10점의 보너스가 생깁니다.
이 모든 것은 경기 중 득점에 합산된다.
Redevelopment of Lost Cities, first published with altered rules as Keltis, and then published by Rio Grande as Lost Cities: The Board Game with Knizia's original rules and theme.
Reiner Knizia: "The original version that we developed is exactly what Jay [Tummelson, owner of Rio Grande Games] has now published [LCBG]"
Primary differences between Lost Cities: The Board Game and Keltis:
1. In LCBG you play 3 rounds, scoring at the end of all 3 for the monuments you collect. (Normal scoring occurs each round.) In Keltis, you only play 1 round, and score everything each round. This is not just a rule difference, as the scoring is different for the monuments/stones based on the number collected.
2. In Keltis, you may play your cards in either order, descending, high to low, or ascending, low to high. In LCBG, you must play in ascending order.
Note: the rules for LCBG have the Keltis rules as variants, and have the board elements necessary for #1 above. Keltis does not have the rules nor board elements to play LCBG.
Kosmos (Keltis publisher) changed the card play to ascending and descending order to lower the luck level and add balance to the game.
Kosmos changed the theme to fit in with other Kosmos abstract game series.
There are more differences, which are non-substantive. Lost Cities: The Board Game has a different-looking board, tiles and figures (meeples) to connect with its predecessor. Card-play in descending order is an optional variant in this edition. The numbers have been multiplied by 5 to strengthen the relation to the card game, and instead of a scoring track you collect your points as golden coins.
From the Keltis entry:
Players play cards to move their playing pieces along stone paths. There are cards with 5 different colors/symbols, each corresponding to one path; in addition, each card shows a number (0-10, twice each). In each color, each player can play his cards either ascending or descending. Like Lost Cities, it's better to concentrate on a few paths, since the last spaces grants high points, but ending early gives negative ones.
The player in turn plays one card (out of a hand of 8), or discards one. He moves the corresponding playing piece on the path. Many of the spaces have a token that grants some bonus - either direct points (counted on the scoring track), an extra move on a path, or wish stones that are needed at game end to avoid negative points.
The game ends when a total of 5 playing pieces have reached the 7th space (or more) on their paths. Now, scoring happens:
Pieces which only moved 1-3 steps give negative points (-4, -3, -2).
Pieces with 4+ steps grant points (1, 2, 3, 6, 7, 10).
One piece of each player is higher and scores double.
Fewer than two wish stones grants negative points (-3 / -4)
5+ wish stones yield a bonus of 10 points.
All this is added to the points scored during the game
Reiner Knizia: "The original version that we developed is exactly what Jay [Tummelson, owner of Rio Grande Games] has now published [LCBG]"
Primary differences between Lost Cities: The Board Game and Keltis:
1. In LCBG you play 3 rounds, scoring at the end of all 3 for the monuments you collect. (Normal scoring occurs each round.) In Keltis, you only play 1 round, and score everything each round. This is not just a rule difference, as the scoring is different for the monuments/stones based on the number collected.
2. In Keltis, you may play your cards in either order, descending, high to low, or ascending, low to high. In LCBG, you must play in ascending order.
Note: the rules for LCBG have the Keltis rules as variants, and have the board elements necessary for #1 above. Keltis does not have the rules nor board elements to play LCBG.
Kosmos (Keltis publisher) changed the card play to ascending and descending order to lower the luck level and add balance to the game.
Kosmos changed the theme to fit in with other Kosmos abstract game series.
There are more differences, which are non-substantive. Lost Cities: The Board Game has a different-looking board, tiles and figures (meeples) to connect with its predecessor. Card-play in descending order is an optional variant in this edition. The numbers have been multiplied by 5 to strengthen the relation to the card game, and instead of a scoring track you collect your points as golden coins.
From the Keltis entry:
Players play cards to move their playing pieces along stone paths. There are cards with 5 different colors/symbols, each corresponding to one path; in addition, each card shows a number (0-10, twice each). In each color, each player can play his cards either ascending or descending. Like Lost Cities, it's better to concentrate on a few paths, since the last spaces grants high points, but ending early gives negative ones.
The player in turn plays one card (out of a hand of 8), or discards one. He moves the corresponding playing piece on the path. Many of the spaces have a token that grants some bonus - either direct points (counted on the scoring track), an extra move on a path, or wish stones that are needed at game end to avoid negative points.
The game ends when a total of 5 playing pieces have reached the 7th space (or more) on their paths. Now, scoring happens:
Pieces which only moved 1-3 steps give negative points (-4, -3, -2).
Pieces with 4+ steps grant points (1, 2, 3, 6, 7, 10).
One piece of each player is higher and scores double.
Fewer than two wish stones grants negative points (-3 / -4)
5+ wish stones yield a bonus of 10 points.
All this is added to the points scored during the game
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