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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Luis Bolaños Mures
-
아티스트
-
인원
게임 소개
크로스윈드는 블랙과 화이트 두 선수의 연결 게임이다. 처음에는 빈 사각 격자(보드)의 교차점(포인트)에서 재생된다. 판의 상단 가장자리와 하단 가장자리는 검은색이고, 좌우 가장자리는 흰색이다.
검은색이 먼저 재생된 다음 번갈아 회전합니다. 차례가 되면 빈 곳에 자신의 색깔을 가진 돌을 놓고, 이 무늬들 중 어떤 것도 만들지 말고, 자신의 색깔을 가진 돌을 놓아라.
벌거벗은 대각선: 같은 색깔의 돌과 양쪽에 다른 비슷한 색깔의 돌이 인접해 있지 않은 한 쌍의 대각선으로 인접해 있다.
기사 굴곡 : 3개의 빈 점이 있는 2×3 패턴, 반대쪽 모서리에 비슷한 색깔의 돌 2개, 반대쪽 모서리에 다른 색깔의 돌 1개.
긴 스위치: 4개의 빈 점이 있는 2×4 패턴, 맞은편 모서리에 검은 돌 2개, 맞은편 모서리에 흰 돌 2개.
루즈 크로스컷: 5개의 빈 점이 있는 3×3 패턴, 반대쪽 모서리에 검은 돌 2개, 반대쪽 모서리에 흰 돌 2개.
색깔의 서로 수직으로 연결된 돌의 사슬이 색깔의 반대쪽 판 가장자리 두 개에 닿으면 이긴다.
게임을 공정하게 만들기 위해 화이트는 첫 번째 순서에서만 일반적인 이동 대신 블랙과 측면을 바꿀 수 있는 옵션을 가질 수 있다.
노트크로스윈드는 데드락의 불가능성과 모든 순서에서 법적 위치의 보장된 가용성이라는 두 가지 좋은 특성을 가지고 있는 것 같다. 2×2, 3×3, 4×4 빈 곳을 돌로 둘러싸서 형성된 콜드 패턴은 적어도 3가지가 있는데, 검은 돌만 수직으로 닿게 하고 흰 돌만 수평으로 닿게 하거나 그 반대의 경우도 있다.
통과가 없기 때문에 보드 크기의 패리티가 콜드 패턴의 빈 점 수의 패리티와 동일한 경우에만 콜드 패턴에서 블랙이 먼저 플레이할 수밖에 없습니다. 시퀀스를 이어가는 패턴은 차갑지 않습니다. 즉, 크로스윈드는 2×2, 3×3, 4×4 보드에서는 화이트 위닝이지만, 5×5 보드에서는 블랙 위닝이다.
크로스윈드는 벌거벗은 대각선이 없는 단일 배치 전용 직교 연결 게임이다. 이 작은 반의 다른 게임들은 루이스 볼라뇨스\'링크어웨이와 마크 스티어\'의 네이키드필드이다.
—디자이너의 desc 설명
검은색이 먼저 재생된 다음 번갈아 회전합니다. 차례가 되면 빈 곳에 자신의 색깔을 가진 돌을 놓고, 이 무늬들 중 어떤 것도 만들지 말고, 자신의 색깔을 가진 돌을 놓아라.
벌거벗은 대각선: 같은 색깔의 돌과 양쪽에 다른 비슷한 색깔의 돌이 인접해 있지 않은 한 쌍의 대각선으로 인접해 있다.
기사 굴곡 : 3개의 빈 점이 있는 2×3 패턴, 반대쪽 모서리에 비슷한 색깔의 돌 2개, 반대쪽 모서리에 다른 색깔의 돌 1개.
긴 스위치: 4개의 빈 점이 있는 2×4 패턴, 맞은편 모서리에 검은 돌 2개, 맞은편 모서리에 흰 돌 2개.
루즈 크로스컷: 5개의 빈 점이 있는 3×3 패턴, 반대쪽 모서리에 검은 돌 2개, 반대쪽 모서리에 흰 돌 2개.
색깔의 서로 수직으로 연결된 돌의 사슬이 색깔의 반대쪽 판 가장자리 두 개에 닿으면 이긴다.
게임을 공정하게 만들기 위해 화이트는 첫 번째 순서에서만 일반적인 이동 대신 블랙과 측면을 바꿀 수 있는 옵션을 가질 수 있다.
노트크로스윈드는 데드락의 불가능성과 모든 순서에서 법적 위치의 보장된 가용성이라는 두 가지 좋은 특성을 가지고 있는 것 같다. 2×2, 3×3, 4×4 빈 곳을 돌로 둘러싸서 형성된 콜드 패턴은 적어도 3가지가 있는데, 검은 돌만 수직으로 닿게 하고 흰 돌만 수평으로 닿게 하거나 그 반대의 경우도 있다.
통과가 없기 때문에 보드 크기의 패리티가 콜드 패턴의 빈 점 수의 패리티와 동일한 경우에만 콜드 패턴에서 블랙이 먼저 플레이할 수밖에 없습니다. 시퀀스를 이어가는 패턴은 차갑지 않습니다. 즉, 크로스윈드는 2×2, 3×3, 4×4 보드에서는 화이트 위닝이지만, 5×5 보드에서는 블랙 위닝이다.
크로스윈드는 벌거벗은 대각선이 없는 단일 배치 전용 직교 연결 게임이다. 이 작은 반의 다른 게임들은 루이스 볼라뇨스\'링크어웨이와 마크 스티어\'의 네이키드필드이다.
—디자이너의 desc 설명
Crosswind is a connection game for two players: Black and White. It is played on the intersections (points) of an initially empty square grid (board). The top and bottom edges of the board are colored black; the left and right edges are colored white.
Black plays first, then turns alternate. On your turn, place a stone of your color on an empty point without forming any of these patterns:
Naked diagonal: a pair of diagonally adjacent stones of the same color with no other like-colored stone adjacent to both.
Knight bend: a 2×3 pattern with three empty points, two like-colored stones in opposite corners and a stone of the opposite color in another corner.
Long switch: a 2×4 pattern with four empty points, two black stones in opposite corners and two white stones in opposite corners.
Loose crosscut: a 3×3 pattern with five empty points, two black stones in opposite corners and two white stones in opposite corners.
You win if there is a chain of orthogonally interconnected stones of your color touching the two opposite board edges of your color.
To make the game fair, White will have the option, on their first turn only, to swap sides with Black instead of making a regular move.
NotesCrosswind seems to have these two nice properties: impossibility of deadlocks and guaranteed availability of a legal placement on every turn. There are at least three cold patterns, which are formed by surrounding 2×2, 3×3 and 4×4 empty areas with stones so that only black stones touch the area vertically and only white stones touch the area horizontally, or vice versa.
Since there is no passing, Black will be forced to play first in a cold pattern if and only if the parity of the board size is the same as the parity of the number of empty points in cold patterns. The pattern that continues the sequence is not cold. In other words, Crosswind is a White win on 2×2, 3×3 and 4×4 boards, but a Black win on a 5×5 board.
Crosswind is a single-placement-only orthogonal connection game with no naked diagonals. The other games in this tiny class are Luis Bolaños\' Linkaway and Mark Steere\'s Nakedfield.
—description from the designer
Black plays first, then turns alternate. On your turn, place a stone of your color on an empty point without forming any of these patterns:
Naked diagonal: a pair of diagonally adjacent stones of the same color with no other like-colored stone adjacent to both.
Knight bend: a 2×3 pattern with three empty points, two like-colored stones in opposite corners and a stone of the opposite color in another corner.
Long switch: a 2×4 pattern with four empty points, two black stones in opposite corners and two white stones in opposite corners.
Loose crosscut: a 3×3 pattern with five empty points, two black stones in opposite corners and two white stones in opposite corners.
You win if there is a chain of orthogonally interconnected stones of your color touching the two opposite board edges of your color.
To make the game fair, White will have the option, on their first turn only, to swap sides with Black instead of making a regular move.
NotesCrosswind seems to have these two nice properties: impossibility of deadlocks and guaranteed availability of a legal placement on every turn. There are at least three cold patterns, which are formed by surrounding 2×2, 3×3 and 4×4 empty areas with stones so that only black stones touch the area vertically and only white stones touch the area horizontally, or vice versa.
Since there is no passing, Black will be forced to play first in a cold pattern if and only if the parity of the board size is the same as the parity of the number of empty points in cold patterns. The pattern that continues the sequence is not cold. In other words, Crosswind is a White win on 2×2, 3×3 and 4×4 boards, but a Black win on a 5×5 board.
Crosswind is a single-placement-only orthogonal connection game with no naked diagonals. The other games in this tiny class are Luis Bolaños\' Linkaway and Mark Steere\'s Nakedfield.
—description from the designer
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