-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
매직 정글: 플레이어가 신비한 숲을 탐험하고 마법의 생명체를 만나 환상적인 도전을 극복하는 마법에 걸린 모험 보드 게임입니다. 고대 유물을 수집하고 주문을 걸고 경주를 통해 정글의 숨겨진 비밀을 상대보다 먼저 밝혀내세요. 당신은 궁극의 정글 탐험가가 될 건가요?
게임구조:
보드:마법의 정글을 휘감는 길로, 다양한 지형(강, 울창한 숲, 개간, 고대 유적)을 나타내는 다양한 색의 공간으로 나뉜다.
플레이어 토큰: 각 플레이어는 고유한 탐색기 토큰을 선택합니다.
크리처 카드: 마법의 정글 거주자들을 대표하는 카드 덱(친화적이고 위험함).
아티팩트 피규어 : 강력한 마법 아이템을 나타내는 피규어.
주사위: 움직임과 도전 해결을 위한 표준 6면 주사위.
규칙:
설정:
중앙에 보드를 놓습니다.생물 카드를 섞고 아래로 향하게 놓아라.
보드의 지정된 공간에 아티팩트 피규어를 배치합니다.
각 플레이어는 토큰을 선택하여 처음에 배치합니다.
게임플레이:
플레이어들은 교대로 주사위를 굴리고 토큰을 움직입니다.
착륙하는 공간의 색깔이 행동을 결정합니다:
녹색: 생물 카드를 그려라
파란색: 물 도전
브라운: 숲 도전
그레이: 폐허 도전
생물 카드:
추첨 시 플레이어는 생물과 상호 작용해야 합니다.
친절한 생물은 혜택(추가적인 움직임, 보호)을 제공합니다.
위험한 생명체는 도전을 합니다(회전을 잃으면 뒤로 이동합니다).
도전:
선수들은 도전을 극복하기 위해 주사위를 굴려야 합니다.
필요한 수는 도전 난이도에 따라 다릅니다.
아티팩트를 사용하여 주사위 롤을 수정할 수 있습니다.
아티팩트:
아티팩트 공간에 착지할 때 플레이어는 6.
각각의 아티팩트는 고유한 힘(예: 추가 움직임, 챌린지 보너스)을 갖는다.
플레이어는 한 번에 최대 2개의 아티팩트를 휴대할 수 있습니다.
플레이어 상호작용:
플레이어가 점유한 공간에 착지하면 탑승자에게 도전할 수 있다.
도전자와 수비수가 주사위를 굴린다; 가장 높은 롤이 승리한다.
승자는 유물을 훔치거나 패자를 3칸 돌려보낼 수 있다.
승리:
게임은 플레이어가 마지막 공간에 도달하면 끝납니다."'정글의 심장'."
승리하기 위해서는 6(유물을 사용할 수 있음)을 굴려서 최종 도전을 성공적으로 극복해야 합니다.
대안 승리 조건:
3개의 유물을 모아 처음으로 다시 시작하는 플레이어도 승리한다.
—게시자의 desc 설명
게임구조:
보드:마법의 정글을 휘감는 길로, 다양한 지형(강, 울창한 숲, 개간, 고대 유적)을 나타내는 다양한 색의 공간으로 나뉜다.
플레이어 토큰: 각 플레이어는 고유한 탐색기 토큰을 선택합니다.
크리처 카드: 마법의 정글 거주자들을 대표하는 카드 덱(친화적이고 위험함).
아티팩트 피규어 : 강력한 마법 아이템을 나타내는 피규어.
주사위: 움직임과 도전 해결을 위한 표준 6면 주사위.
규칙:
설정:
중앙에 보드를 놓습니다.생물 카드를 섞고 아래로 향하게 놓아라.
보드의 지정된 공간에 아티팩트 피규어를 배치합니다.
각 플레이어는 토큰을 선택하여 처음에 배치합니다.
게임플레이:
플레이어들은 교대로 주사위를 굴리고 토큰을 움직입니다.
착륙하는 공간의 색깔이 행동을 결정합니다:
녹색: 생물 카드를 그려라
파란색: 물 도전
브라운: 숲 도전
그레이: 폐허 도전
생물 카드:
추첨 시 플레이어는 생물과 상호 작용해야 합니다.
친절한 생물은 혜택(추가적인 움직임, 보호)을 제공합니다.
위험한 생명체는 도전을 합니다(회전을 잃으면 뒤로 이동합니다).
도전:
선수들은 도전을 극복하기 위해 주사위를 굴려야 합니다.
필요한 수는 도전 난이도에 따라 다릅니다.
아티팩트를 사용하여 주사위 롤을 수정할 수 있습니다.
아티팩트:
아티팩트 공간에 착지할 때 플레이어는 6.
각각의 아티팩트는 고유한 힘(예: 추가 움직임, 챌린지 보너스)을 갖는다.
플레이어는 한 번에 최대 2개의 아티팩트를 휴대할 수 있습니다.
플레이어 상호작용:
플레이어가 점유한 공간에 착지하면 탑승자에게 도전할 수 있다.
도전자와 수비수가 주사위를 굴린다; 가장 높은 롤이 승리한다.
승자는 유물을 훔치거나 패자를 3칸 돌려보낼 수 있다.
승리:
게임은 플레이어가 마지막 공간에 도달하면 끝납니다."'정글의 심장'."
승리하기 위해서는 6(유물을 사용할 수 있음)을 굴려서 최종 도전을 성공적으로 극복해야 합니다.
대안 승리 조건:
3개의 유물을 모아 처음으로 다시 시작하는 플레이어도 승리한다.
—게시자의 desc 설명
Magic Jungle: An enchanted adventure board game where players explore a mystical forest, encountering magical creatures and overcoming fantastical challenges. Collect ancient artifacts, cast spells, and race to uncover the jungle\'s hidden secrets before your opponents. Will you become the ultimate jungle explorer?
Game Structure:
Board: A winding path through a magical jungle, divided into spaces of different colors representing various terrains (river, dense forest, clearings, ancient ruins).
Player Tokens: Each player chooses a unique explorer token.
Creature Cards: Deck of cards representing magical jungle inhabitants (friendly and dangerous).
Artifact Figures: figures representing powerful magical items.
Dice: Standard six-sided dice for movement and challenge resolution.
Rules:
Setup:
Place the board in the center.
Shuffle creature cards and place them face-down.
Place artifact figures on designated spaces on the board.
Each player selects a token and places it at the start.
Gameplay:
Players take turns rolling the die and moving their token.
The color of the space they land on determines the action:
Green: Draw a creature card
Blue: Water challenge
Brown: Forest challenge
Gray: Ruins challenge
Creature Cards:
When drawn, the player must interact with the creature.
Friendly creatures offer benefits (extra moves, protection).
Dangerous creatures present challenges (lose a turn, move backwards).
Challenges:
Players must roll the die to overcome challenges.
The required number depends on the challenge difficulty.
Artifacts can be used to modify dice rolls.
Artifacts:
When landing on an artifact space, the player can attempt to claim it by rolling a 6.
Each artifact has a unique power (e.g., extra movement, challenge bonuses).
Players can carry up to 2 artifacts at a time.
Player Interaction:
If a player lands on an occupied space, they can challenge the occupant.
The challenger and defender roll dice; highest roll wins.
Winner can steal an artifact or send the loser back 3 spaces.
Winning:
The game ends when a player reaches the final space, "The Heart of the Jungle."
To win, they must successfully overcome a final challenge by rolling a 6 (artifacts can be used).
Alternative Win Condition:
The first player to collect 3 artifacts and make it back to the start also wins.
—description from the publisher
Game Structure:
Board: A winding path through a magical jungle, divided into spaces of different colors representing various terrains (river, dense forest, clearings, ancient ruins).
Player Tokens: Each player chooses a unique explorer token.
Creature Cards: Deck of cards representing magical jungle inhabitants (friendly and dangerous).
Artifact Figures: figures representing powerful magical items.
Dice: Standard six-sided dice for movement and challenge resolution.
Rules:
Setup:
Place the board in the center.
Shuffle creature cards and place them face-down.
Place artifact figures on designated spaces on the board.
Each player selects a token and places it at the start.
Gameplay:
Players take turns rolling the die and moving their token.
The color of the space they land on determines the action:
Green: Draw a creature card
Blue: Water challenge
Brown: Forest challenge
Gray: Ruins challenge
Creature Cards:
When drawn, the player must interact with the creature.
Friendly creatures offer benefits (extra moves, protection).
Dangerous creatures present challenges (lose a turn, move backwards).
Challenges:
Players must roll the die to overcome challenges.
The required number depends on the challenge difficulty.
Artifacts can be used to modify dice rolls.
Artifacts:
When landing on an artifact space, the player can attempt to claim it by rolling a 6.
Each artifact has a unique power (e.g., extra movement, challenge bonuses).
Players can carry up to 2 artifacts at a time.
Player Interaction:
If a player lands on an occupied space, they can challenge the occupant.
The challenger and defender roll dice; highest roll wins.
Winner can steal an artifact or send the loser back 3 spaces.
Winning:
The game ends when a player reaches the final space, "The Heart of the Jungle."
To win, they must successfully overcome a final challenge by rolling a 6 (artifacts can be used).
Alternative Win Condition:
The first player to collect 3 artifacts and make it back to the start also wins.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18