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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
그랜드 투어니는 그랜드 배틀 토너먼트에 초대된 캐릭터를 각 플레이어가 컨트롤하는 소울샤드 우주의 조각을 탐험하는 롤플레잉 워커 배치 게임이다. 이 대회는 케리드윈 제국 내에 있는 엔비로 시에 위치한 세계적으로 유명한 경기장에서 열린다.
선수들은 2주 동안 훈련하고, 능력을 배우고, 동맹국을 모집하고, 쇼핑하고, 서로 맞붙을 준비로 더 강해지기 위해 싸울 수 있다. 플레이어의 캐릭터와 고용된 용병은 매일 하나의 액션을 수행하여 자신의 힘을 발전시킬 수 있다.
카드, 토큰 및 전당포는 캐릭터와 그 획득을 나타내는 데 사용됩니다. 구역 내 카드는 배치된 위치에 보관해야 합니다. 카드를 발급받으실 때는 앞에 두시면 됩니다. 카드 효과는 당신만이 누릴 수 있습니다. 전당포를 떠올리면 그 전당포를 게임판에서 떼어내 앞에 놓는다.
카드를 폐기할 경우 해당 구역의 폐기 더미에 카드를 대면 배치합니다. 빈 데크에서 카드를 꺼내야 하는 경우 폐기 더미를 섞으면 새로운 데크가 됩니다. 갑판에 있는 모든 카드는 엎드린 채로 보관된다. 데크와 폐기물은 구역의 카드로 계산되지 않습니다.
SKYS
각 캐릭터에는 4가지 스킬이 있습니다. 스킬의 티어는 해당 스킬의 아이콘 수이다. 스킬은 주사위를 몇 개 굴리는지, 상대가 주문과 공격으로 영향을 미치기 위해 얼마나 높이 굴려야 하는지를 결정한다.
마이트
파인스
카리스마
위트
Rolling DICE
대부분의 동작과 효과는 12면 주사위를 굴려야 한다. 몬스터가 탈출하는지 확인하거나 몬스터를 실행하는 동안 규칙 기능을 위해 주사위를 굴릴 때 자신의 롤로 계산되지 않으며 효과에 의해 수정되지 않습니다.
스킬을 굴리려면 자신의 스킬 티어와 같은 개수의 주사위를 굴리십시오. 대부분의 효과는 난도 레벨(DL)을 충족하기 위해 롤링이 필요하다. 굴린 주사위 중 적어도 하나가 그 숫자 이상이어야 하며 그렇지 않으면 효과가 실패합니다. 효과가 롤에 보너스를 부여하면 롤에 있는 모든 주사위를 그 만큼 더 높은 것으로 취급하는 반면, 롤에 불이익을 주는 효과는 각 주사위의 가치를 감소시킨다.
게임 중에 용병을 모집할 수 있습니다. 캐릭터 폰의 롤 후, 같은 구역에 용병이 있을 경우, 롤에 +1을 부여하기 위해 임의의 수를 기억할 수 있다. 여러 명의 선수가 용병을 보유하고 있는 경우 차례로 이를 결정한다.
소울즈(SOULS
Souls)는 케리드윈 제국에서 사용된 화폐이다. 6 소울로 게임을 시작하고 액션을 기반으로 더 많은 것을 얻을 수 있습니다. 비용을 지불할 수 없다면 효과를 사용할 수 없습니다. 캐릭터 카드의 소울 트랙을 사용하여 보유한 소울의 수를 추적합니다.
기어
게임 중에 기어를 구매할 수 있습니다. 기어는 싸움 중에만 효과가 있습니다. 마모된 기어는 항상 작동하는 반면 다른 기어는 동작으로 사용해야 합니다. 1개 이상의 기어의 혜택을 받을 수 없습니다. 만약 1개 이상을 가지고 있다면, 매일 시작할 때 어떤 옷을 입고 있는지 선택하세요.
능력
게임 중에 능력을 배울 수 있습니다. 능력은 양상(Aspects) 또는 주문(Speels)이다. 양상은 항상 관련성이 있는 모든 경우에 적용되며, 주문은 싸움 중에 사용되어야 한다.
MONSTERS
몬스터와 싸워 아레나 카드를 획득할 수 있습니다. 그들의 효과는 항상 관련성이 있을 때 적용됩니다. 각 몬스터는 카드에 표시된 1부터 6까지의 랭크를 가지고 있습니다. 계급이 높을수록 몬스터가 강해진다.
FAME
당신이 싸우면서, 당신은 도시 안에서 악명을 얻게 됩니다. 캐릭터 카드의 Fame 트랙을 사용하여 Fame을 추적합니다. 명성은 용병을 고용하고 전투에서 더 빨리 갈 수 있게 해줍니다.
2 Fame을 사용하여 방금 굴린 주사위 1개를 다시 굴릴 수 있으며, 용병을 위해 굴린 주사위를 제외하거나 자신이 참여하지 않은 싸움의 일부로 사용할 수 있다. 각 주사위는 단 한 번만 Fame의 영향을 받을 수 있습니다. 굴린 후 순서대로 다른 플레이어가 자신의 명예를 사용하여 주사위 1을 먼저 다시 굴릴 수 있으며, 그 다음 자신의 명예를 사용할 수 있습니다. 모든 선수들이 차례대로 차례대로 차례를 넘길 때까지 각 선수들은 차례대로 다시 굴리기를 계속한다.
—디자이너의 desc 설명
선수들은 2주 동안 훈련하고, 능력을 배우고, 동맹국을 모집하고, 쇼핑하고, 서로 맞붙을 준비로 더 강해지기 위해 싸울 수 있다. 플레이어의 캐릭터와 고용된 용병은 매일 하나의 액션을 수행하여 자신의 힘을 발전시킬 수 있다.
카드, 토큰 및 전당포는 캐릭터와 그 획득을 나타내는 데 사용됩니다. 구역 내 카드는 배치된 위치에 보관해야 합니다. 카드를 발급받으실 때는 앞에 두시면 됩니다. 카드 효과는 당신만이 누릴 수 있습니다. 전당포를 떠올리면 그 전당포를 게임판에서 떼어내 앞에 놓는다.
카드를 폐기할 경우 해당 구역의 폐기 더미에 카드를 대면 배치합니다. 빈 데크에서 카드를 꺼내야 하는 경우 폐기 더미를 섞으면 새로운 데크가 됩니다. 갑판에 있는 모든 카드는 엎드린 채로 보관된다. 데크와 폐기물은 구역의 카드로 계산되지 않습니다.
SKYS
각 캐릭터에는 4가지 스킬이 있습니다. 스킬의 티어는 해당 스킬의 아이콘 수이다. 스킬은 주사위를 몇 개 굴리는지, 상대가 주문과 공격으로 영향을 미치기 위해 얼마나 높이 굴려야 하는지를 결정한다.
마이트
파인스
카리스마
위트
Rolling DICE
대부분의 동작과 효과는 12면 주사위를 굴려야 한다. 몬스터가 탈출하는지 확인하거나 몬스터를 실행하는 동안 규칙 기능을 위해 주사위를 굴릴 때 자신의 롤로 계산되지 않으며 효과에 의해 수정되지 않습니다.
스킬을 굴리려면 자신의 스킬 티어와 같은 개수의 주사위를 굴리십시오. 대부분의 효과는 난도 레벨(DL)을 충족하기 위해 롤링이 필요하다. 굴린 주사위 중 적어도 하나가 그 숫자 이상이어야 하며 그렇지 않으면 효과가 실패합니다. 효과가 롤에 보너스를 부여하면 롤에 있는 모든 주사위를 그 만큼 더 높은 것으로 취급하는 반면, 롤에 불이익을 주는 효과는 각 주사위의 가치를 감소시킨다.
게임 중에 용병을 모집할 수 있습니다. 캐릭터 폰의 롤 후, 같은 구역에 용병이 있을 경우, 롤에 +1을 부여하기 위해 임의의 수를 기억할 수 있다. 여러 명의 선수가 용병을 보유하고 있는 경우 차례로 이를 결정한다.
소울즈(SOULS
Souls)는 케리드윈 제국에서 사용된 화폐이다. 6 소울로 게임을 시작하고 액션을 기반으로 더 많은 것을 얻을 수 있습니다. 비용을 지불할 수 없다면 효과를 사용할 수 없습니다. 캐릭터 카드의 소울 트랙을 사용하여 보유한 소울의 수를 추적합니다.
기어
게임 중에 기어를 구매할 수 있습니다. 기어는 싸움 중에만 효과가 있습니다. 마모된 기어는 항상 작동하는 반면 다른 기어는 동작으로 사용해야 합니다. 1개 이상의 기어의 혜택을 받을 수 없습니다. 만약 1개 이상을 가지고 있다면, 매일 시작할 때 어떤 옷을 입고 있는지 선택하세요.
능력
게임 중에 능력을 배울 수 있습니다. 능력은 양상(Aspects) 또는 주문(Speels)이다. 양상은 항상 관련성이 있는 모든 경우에 적용되며, 주문은 싸움 중에 사용되어야 한다.
MONSTERS
몬스터와 싸워 아레나 카드를 획득할 수 있습니다. 그들의 효과는 항상 관련성이 있을 때 적용됩니다. 각 몬스터는 카드에 표시된 1부터 6까지의 랭크를 가지고 있습니다. 계급이 높을수록 몬스터가 강해진다.
FAME
당신이 싸우면서, 당신은 도시 안에서 악명을 얻게 됩니다. 캐릭터 카드의 Fame 트랙을 사용하여 Fame을 추적합니다. 명성은 용병을 고용하고 전투에서 더 빨리 갈 수 있게 해줍니다.
2 Fame을 사용하여 방금 굴린 주사위 1개를 다시 굴릴 수 있으며, 용병을 위해 굴린 주사위를 제외하거나 자신이 참여하지 않은 싸움의 일부로 사용할 수 있다. 각 주사위는 단 한 번만 Fame의 영향을 받을 수 있습니다. 굴린 후 순서대로 다른 플레이어가 자신의 명예를 사용하여 주사위 1을 먼저 다시 굴릴 수 있으며, 그 다음 자신의 명예를 사용할 수 있습니다. 모든 선수들이 차례대로 차례대로 차례를 넘길 때까지 각 선수들은 차례대로 다시 굴리기를 계속한다.
—디자이너의 desc 설명
Grand Tourney is a role-playing worker placement game exploring a piece of the Soulshards universe in which each player controls a character that has been invited to participate in a grand battle tournament. The tournament is held in the world-renowned arena located in the city of Enviro within the Keridwyn Empire.
Players have 2 weeks to train, learn abilities, recruit allies, shop, and fight to grow stronger in preparation to face off against each other. Each day, player’s characters and hired mercenaries can each perform one action to advance their power.
Cards, tokens, and pawns are used to represent your character and their acquisitions. Cards in zones must be kept in the position they are placed. When you acquire a card, place it in front of you. Only you benefit from your card effects. When you recall a pawn, remove that pawn from the game board and place it in front of you.
If a card is discarded, place it face-up in a discard pile for its zone. If you need to take a card from an empty deck, shuffle the discard pile to become a new deck. All cards in decks are kept face-down. The deck and discard do not count as cards in the zone.
SKILLS
Each character has four Skills. Their Tier in the Skill is the number of icons they have of that Skill. Skills determine how many dice you roll and how high opponents must roll to affect you with their Spells and attacks.
Might
Finesse
Charisma
Wit
ROLLING DICE
Most actions and effects require rolling 12-sided dice. When rolling dice for the rules functions, such as checking for monsters escaping or while running a monster, it does not count as your roll and is not modified by your effects.
To roll a Skill, roll a number of dice equal to your Skill Tier. Most effects require rolling to meet a Difficulty Level (DL). You must have at least one of your rolled dice be that number or higher or else the effect fails. If an effect grants you a bonus on the roll, treat all dice in the roll as higher by that amount, while effects that penalize your roll reduce the value of each dice.
You may recruit mercenaries during the game. After any roll for a character pawn, if you have mercenaries in the same zone, you may recall any number of them to grant +1 on the roll for each that you reaoll. If multiple players have mercenaries, that go in turn order to decide this.
SOULS
Souls are the currency used in the Keridwyn Empire. You start the game with 6 Souls and can gain more based on your actions. You cannot use an effect if you will be unable to pay the cost. Track the number of Souls you have using the Soul track on your character card.
GEAR
You can purchase Gear during the game. Gear is only effective during a fight. Worn Gear is always in effect while other Gear must be used as an action. You cannot benefit from more than 1 Gear. If you have more than 1 , choose which one you are wearing at the start of each day.
ABILITIES
You can learn abilities during the game. Abilities are either Aspects or Spells . Aspects always apply any time they are relevant while spells must be used during a fight.
MONSTERS
You can fight monsters to obtain their Arena card. Their effects always apply any time they are relevant. Each monster has a Rank from 1 through 6 shown on the card. The higher the rank, the stronger the monster.
FAME
As you fight, you earn notoriety within the city. Track your Fame using the Fame track of your Character card. Fame allows you to hire mercenaries and go faster in combat.
You can spend 2 Fame to reroll 1 dice that was just rolled, excluding dice rolled for mercenaries or as part of a fight you are not in. Each dice can only be affected by Fame once. After you roll, in turn order, other players may use their Fame to reroll 1 of your dice first; then you may use your Fame. Each player continues to take turns to reroll until all players pass their turn in sequence.
—description from the designer
Players have 2 weeks to train, learn abilities, recruit allies, shop, and fight to grow stronger in preparation to face off against each other. Each day, player’s characters and hired mercenaries can each perform one action to advance their power.
Cards, tokens, and pawns are used to represent your character and their acquisitions. Cards in zones must be kept in the position they are placed. When you acquire a card, place it in front of you. Only you benefit from your card effects. When you recall a pawn, remove that pawn from the game board and place it in front of you.
If a card is discarded, place it face-up in a discard pile for its zone. If you need to take a card from an empty deck, shuffle the discard pile to become a new deck. All cards in decks are kept face-down. The deck and discard do not count as cards in the zone.
SKILLS
Each character has four Skills. Their Tier in the Skill is the number of icons they have of that Skill. Skills determine how many dice you roll and how high opponents must roll to affect you with their Spells and attacks.
Might
Finesse
Charisma
Wit
ROLLING DICE
Most actions and effects require rolling 12-sided dice. When rolling dice for the rules functions, such as checking for monsters escaping or while running a monster, it does not count as your roll and is not modified by your effects.
To roll a Skill, roll a number of dice equal to your Skill Tier. Most effects require rolling to meet a Difficulty Level (DL). You must have at least one of your rolled dice be that number or higher or else the effect fails. If an effect grants you a bonus on the roll, treat all dice in the roll as higher by that amount, while effects that penalize your roll reduce the value of each dice.
You may recruit mercenaries during the game. After any roll for a character pawn, if you have mercenaries in the same zone, you may recall any number of them to grant +1 on the roll for each that you reaoll. If multiple players have mercenaries, that go in turn order to decide this.
SOULS
Souls are the currency used in the Keridwyn Empire. You start the game with 6 Souls and can gain more based on your actions. You cannot use an effect if you will be unable to pay the cost. Track the number of Souls you have using the Soul track on your character card.
GEAR
You can purchase Gear during the game. Gear is only effective during a fight. Worn Gear is always in effect while other Gear must be used as an action. You cannot benefit from more than 1 Gear. If you have more than 1 , choose which one you are wearing at the start of each day.
ABILITIES
You can learn abilities during the game. Abilities are either Aspects or Spells . Aspects always apply any time they are relevant while spells must be used during a fight.
MONSTERS
You can fight monsters to obtain their Arena card. Their effects always apply any time they are relevant. Each monster has a Rank from 1 through 6 shown on the card. The higher the rank, the stronger the monster.
FAME
As you fight, you earn notoriety within the city. Track your Fame using the Fame track of your Character card. Fame allows you to hire mercenaries and go faster in combat.
You can spend 2 Fame to reroll 1 dice that was just rolled, excluding dice rolled for mercenaries or as part of a fight you are not in. Each dice can only be affected by Fame once. After you roll, in turn order, other players may use their Fame to reroll 1 of your dice first; then you may use your Fame. Each player continues to take turns to reroll until all players pass their turn in sequence.
—description from the designer
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