-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Joshua Yearsley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 프랑스판 루트 게임은 기본 게임과 확장된 리버포크가 포함된 특별판입니다.
루트는 플레이어들이 4개의 파벌 중 하나의 역할을 맡아 광대한 숲의 가장 강력한 통치자가 되기 위해 싸우는 전쟁 어드벤처 게임이다.
루트는 이야기처럼 하고 이야기하는 게임입니다. 플레이어는 내러티브를 주도하며, 각 역할 간의 차이는 상당한 수준의 상호 작용과 게임 플레이를 창출한다.
이 광활한 황야를 지배하기 위해 싸울 준비가 되었나요?
경기 진행 상황
이 게임은 여러 라운드로 진행되는 특수성을 가지고 있으며, 그 자체는 3개의 매우 다른 단계로 나뉜다:
새벽
day
Twilight
자신의 차례 동안 플레이어는 이 세 단계를 순서대로 완료합니다. 그리고 나서 그들의 차례가 끝나고 그들의 왼쪽에 있는 선수가 그들의 차례를 시작한다. 세 가지
는 수행하는 파벌에 따라 단계가 다르다.
한 게임은 두 가지 방법으로 끝날 수 있습니다:
한 플레이어는 30승점을 획득합니다
한 플레이어는 지배 카드에 혼동을 일으킵니다
각 파벌은 각자의 방법으로 점수를 획득합니다:
마퀴즈 드 채트는 숲을 이용해 풍부한 자원을 이용해 그녀의 경제적, 군사적 제국을 부채질하려 한다. 그녀는 숲에 건물을 지어서 점수를 받는다.
캐노피 왕조는 이전 귀족의 영광을 되찾고 후작으로부터 숲을 되찾으려 한다. 그들은 숲에 횃대를 세우고 보호함으로써 차례마다 점수를 매긴다.
산림동맹은 숲의 사람들을 단결시켜 압제자들에 대항하여 봉기하기를 희망한다. 그녀는 숲 곳곳에 그들의 대의에 대한 동정심을 퍼뜨려 점수를 매긴다.
방랑자는 이 거대한 갈등 속에서 명성을 찾는다. 그는 숲의 주민들을 위한 퀘스트를 완료하고 다른 파벌들을 돕거나 방해함으로써 점수를 획득한다.
루트는 플레이어들이 4개의 파벌 중 하나의 역할을 맡아 광대한 숲의 가장 강력한 통치자가 되기 위해 싸우는 전쟁 어드벤처 게임이다.
루트는 이야기처럼 하고 이야기하는 게임입니다. 플레이어는 내러티브를 주도하며, 각 역할 간의 차이는 상당한 수준의 상호 작용과 게임 플레이를 창출한다.
이 광활한 황야를 지배하기 위해 싸울 준비가 되었나요?
경기 진행 상황
이 게임은 여러 라운드로 진행되는 특수성을 가지고 있으며, 그 자체는 3개의 매우 다른 단계로 나뉜다:
새벽
day
Twilight
자신의 차례 동안 플레이어는 이 세 단계를 순서대로 완료합니다. 그리고 나서 그들의 차례가 끝나고 그들의 왼쪽에 있는 선수가 그들의 차례를 시작한다. 세 가지
는 수행하는 파벌에 따라 단계가 다르다.
한 게임은 두 가지 방법으로 끝날 수 있습니다:
한 플레이어는 30승점을 획득합니다
한 플레이어는 지배 카드에 혼동을 일으킵니다
각 파벌은 각자의 방법으로 점수를 획득합니다:
마퀴즈 드 채트는 숲을 이용해 풍부한 자원을 이용해 그녀의 경제적, 군사적 제국을 부채질하려 한다. 그녀는 숲에 건물을 지어서 점수를 받는다.
캐노피 왕조는 이전 귀족의 영광을 되찾고 후작으로부터 숲을 되찾으려 한다. 그들은 숲에 횃대를 세우고 보호함으로써 차례마다 점수를 매긴다.
산림동맹은 숲의 사람들을 단결시켜 압제자들에 대항하여 봉기하기를 희망한다. 그녀는 숲 곳곳에 그들의 대의에 대한 동정심을 퍼뜨려 점수를 매긴다.
방랑자는 이 거대한 갈등 속에서 명성을 찾는다. 그는 숲의 주민들을 위한 퀘스트를 완료하고 다른 파벌들을 돕거나 방해함으로써 점수를 획득한다.
This French edition of the root game is a special edition which includes the base game and its expansion Riverfolk.
Root is a war adventure game in which players take on the role of one of four factions and fight to become the most powerful ruler of the vast Forest.
Root is a game that is played and told like a story. Players drive the narrative, and the differences between each role create a significant level of interaction and gameplay.
Are you ready to fight for control of this vast wilderness?
PROGRESS OF THE GAME
The game has the particularity of taking place in several rounds, themselves divided into 3 very distinct phases:
Dawn
The day
Twilight
During his turn, the player completes these three phases in order. Their turn then ends and the player to their left begins theirs. The three
the phases are different depending on the faction played.
A game can end in two different ways:
A player scores 30 victory points
A player complicit in a Domination card
Each faction scores points in its own way:
The Marquise de Chat wants to exploit the Forest and use its abundant resources to fuel her economic and military empire. She scores points by constructing buildings in the Forest.
The Canopy Dynasties seek to regain the glory of their former aristocracy and take back the Forest from the Marquise. They score points each turn by building and protecting perches in the Forest.
The Forest Alliance wishes to unite the people of the Forest to rise against oppressors. She scores points by spreading sympathy for their cause throughout the Forest.
The Wanderer seeks fame in the midst of this burgeoning conflict. He scores points by completing quests for the denizens of the Forest and helping or hindering other factions.
Root is a war adventure game in which players take on the role of one of four factions and fight to become the most powerful ruler of the vast Forest.
Root is a game that is played and told like a story. Players drive the narrative, and the differences between each role create a significant level of interaction and gameplay.
Are you ready to fight for control of this vast wilderness?
PROGRESS OF THE GAME
The game has the particularity of taking place in several rounds, themselves divided into 3 very distinct phases:
Dawn
The day
Twilight
During his turn, the player completes these three phases in order. Their turn then ends and the player to their left begins theirs. The three
the phases are different depending on the faction played.
A game can end in two different ways:
A player scores 30 victory points
A player complicit in a Domination card
Each faction scores points in its own way:
The Marquise de Chat wants to exploit the Forest and use its abundant resources to fuel her economic and military empire. She scores points by constructing buildings in the Forest.
The Canopy Dynasties seek to regain the glory of their former aristocracy and take back the Forest from the Marquise. They score points each turn by building and protecting perches in the Forest.
The Forest Alliance wishes to unite the people of the Forest to rise against oppressors. She scores points by spreading sympathy for their cause throughout the Forest.
The Wanderer seeks fame in the midst of this burgeoning conflict. He scores points by completing quests for the denizens of the Forest and helping or hindering other factions.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
440
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18