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BGG랭킹
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6.8Summer Lightning: The Invasion of Poland 1939 (2011) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Brian Train
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아티스트
Marc von Martial
-
인원
게임 소개
베테랑 디자이너 브라이언 트레인(Brian Train)이 설계한 썸머 라이트닝은 1939년 9월부터 10월까지 독일, 슬로바키아, 소련군이 폴란드를 침공한 상황을 시뮬레이션한 것이다. 이 작전은 세계의 많은 사람들이 동등하다고 여기는 두 군대 사이의 짧고 유혈적이며 혼란스러운 전투였다.
흥미로운 캠페인임에도 불구하고 폴란드 캠페인에는 전쟁 게임이 많이 등장하지 않는데, 이는 아마도 폴란드 캠페인이 매우 불균형한 대회였다는 통념 때문일 것이다. 이것은 대부분 사후 판단에 의해 알려진다. 독일 육군은 수적으로나 조직력이 우수하다는 것을 알았지만, 대부분의 장비가 폴란드군의 장비보다 나을 것이 없었고, 전격전 개념은 실제 전투에서 증명되지 않았으며, 작전이 정전으로 번지지 않을 것이라고 확신하지 못했다. 독일군은 5주간의 작전 기간 동안 16,000명 이상의 사망자를 냈다.
서머 라이트닝은 상호 작용적인 플레이 순서와 거의 병약에 가까운 전투를 특징으로 하는 검증된 게임 시스템을 사용하며, 이는 둘 다 지휘와 제어에서 역사적 우위를 보여주며, 플레이어가 원하는 만큼 대등한(또는 불평등한) 시합을 할 수 있도록 많은 변형과 옵션을 탐색할 수 있을 만큼 충분히 유연하다. 선택지로는 폴란드군의 가변적 배치, 동원 속도, 소련이나 주변국들의 태도 변화, 프랑스의 개입, 루마니아 교두보 전략, 그리고 이론상으로는 블리츠크리에그 작전이 전장에서 흐지부지 될 가능성 등이 있다. 또한 많은 워 게임들이 2인용으로 설계되었지만 1인이 플레이하기 때문에 선택적인 솔리테어 플레이 방식이 포함되어 있다.
흥미로운 캠페인임에도 불구하고 폴란드 캠페인에는 전쟁 게임이 많이 등장하지 않는데, 이는 아마도 폴란드 캠페인이 매우 불균형한 대회였다는 통념 때문일 것이다. 이것은 대부분 사후 판단에 의해 알려진다. 독일 육군은 수적으로나 조직력이 우수하다는 것을 알았지만, 대부분의 장비가 폴란드군의 장비보다 나을 것이 없었고, 전격전 개념은 실제 전투에서 증명되지 않았으며, 작전이 정전으로 번지지 않을 것이라고 확신하지 못했다. 독일군은 5주간의 작전 기간 동안 16,000명 이상의 사망자를 냈다.
서머 라이트닝은 상호 작용적인 플레이 순서와 거의 병약에 가까운 전투를 특징으로 하는 검증된 게임 시스템을 사용하며, 이는 둘 다 지휘와 제어에서 역사적 우위를 보여주며, 플레이어가 원하는 만큼 대등한(또는 불평등한) 시합을 할 수 있도록 많은 변형과 옵션을 탐색할 수 있을 만큼 충분히 유연하다. 선택지로는 폴란드군의 가변적 배치, 동원 속도, 소련이나 주변국들의 태도 변화, 프랑스의 개입, 루마니아 교두보 전략, 그리고 이론상으로는 블리츠크리에그 작전이 전장에서 흐지부지 될 가능성 등이 있다. 또한 많은 워 게임들이 2인용으로 설계되었지만 1인이 플레이하기 때문에 선택적인 솔리테어 플레이 방식이 포함되어 있다.
Designed by veteran designer Brian Train, Summer Lightning is an operational simulation of the invasion of Poland by German, Slovakian and Soviet forces in September-October 1939. The campaign was a brief, bloody, and confusing affair fought between two armies which were considered equals by many in the world.
Despite the interesting campaign, there aren’t many war games on the Polish campaign, probably because the conventional wisdom is that it was a very unbalanced contest. This is informed mostly by hindsight. The German Army knew it had superior numbers and organization, but much of its equipment was no better than that fielded by the Poles, the concept of blitzkrieg had not been proven in actual combat, and they were not at all sure that the campaign would not bog down into static fighting. As it was the Germans lost over 16,000 dead in five weeks of campaigning.
Summer Lightning uses a proven game system that features an interactive sequence of play and near-diceless combat that both shows the historical German superiority in command and control and is flexible enough to allow players to explore many variations and options, so that the game can be as equal (or unequal) a contest as they want. Options include: variable Polish deployments; greater or lesser surprise and speed of mobilization; changed attitudes of the Soviet Union or neighbouring countries; French intervention; Plan Zachod (the Romanian Bridgehead Strategy); and even the possibility that the Blitzkrieg, so appealing in theory, fizzles out on the battlefield. Also, because so many war games are designed for two but played by one, an optional solitaire play method is included.
Despite the interesting campaign, there aren’t many war games on the Polish campaign, probably because the conventional wisdom is that it was a very unbalanced contest. This is informed mostly by hindsight. The German Army knew it had superior numbers and organization, but much of its equipment was no better than that fielded by the Poles, the concept of blitzkrieg had not been proven in actual combat, and they were not at all sure that the campaign would not bog down into static fighting. As it was the Germans lost over 16,000 dead in five weeks of campaigning.
Summer Lightning uses a proven game system that features an interactive sequence of play and near-diceless combat that both shows the historical German superiority in command and control and is flexible enough to allow players to explore many variations and options, so that the game can be as equal (or unequal) a contest as they want. Options include: variable Polish deployments; greater or lesser surprise and speed of mobilization; changed attitudes of the Soviet Union or neighbouring countries; French intervention; Plan Zachod (the Romanian Bridgehead Strategy); and even the possibility that the Blitzkrieg, so appealing in theory, fizzles out on the battlefield. Also, because so many war games are designed for two but played by one, an optional solitaire play method is included.
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