-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Teri Rowland
-
아티스트
-
인원
게임 소개
하위 48개 주의 마지막 \'골드 러시\'는 1902년 12월 네바다주 골드필드 외곽에서 시작되었다. 1904년에는 붐이 일었고 1907년에는 네바다주에서 가장 큰 공동체가 되었다. 광부들은 이 지역에 도착하여 금맥의 흔적을 찾기 시작했다. 일단 발견되면 채굴자들은 클레임을 걸고 위치 증명서를 제출하고 클레임에 이름을 붙이고 광석을 캐기 시작한다.신문, 법률 문서, 지역 묘지 등에서 볼 수 있는 이 붐타운의 이야기로는 청구권 행사, 합작투자, 질병, 총격전, 광부 파업, 도박장, 홍등가 등이 있다. 어떤 사람들은 그것이 부유하다고 주장하지만, 다른 사람들은 발견된 후 곧 고갈될 것이다.
골드필드 1907은 이 모든 역사를 되살리는 게임이다. 당신은 매일 1907개의 도전을 처리하는 광부가 될 것입니다. 약간의 전략과 운을 통해, 여러분은 역사적으로 정확한 이 보드게임에서 부자가 될 수 있습니다!
—디자이너의 설명
골드필드 1907은 이 모든 역사를 되살리는 게임이다. 당신은 매일 1907개의 도전을 처리하는 광부가 될 것입니다. 약간의 전략과 운을 통해, 여러분은 역사적으로 정확한 이 보드게임에서 부자가 될 수 있습니다!
—디자이너의 설명
The last \'Gold Rush\' in the lower 48 states began outside of Goldfield, Nevada in December, 1902. By 1904 it was a boom, and by 1907 was becoming the largest community in Nevada. Miners arrived in the area and began looking for signs of gold veins. Once found, the miners would stake a claim, submit a Certificate of Location, give the claim a name, and begin digging for ore.
Stories of this boomtown as seen in newspapers, legal documents, and the local cemetery, include claim jumpers, joint ventures, disease, gunfights, miner strikes, gambling halls, and a red-light district. Some claims strike it rich, while others run dry soon after discovery.
Goldfield 1907 is a game that brings all this history to life. You will be the miner dealing with every day 1907 challenges. Through a bit of strategy and luck, you may become rich in this historically accurate board game!
—description from the designer
Stories of this boomtown as seen in newspapers, legal documents, and the local cemetery, include claim jumpers, joint ventures, disease, gunfights, miner strikes, gambling halls, and a red-light district. Some claims strike it rich, while others run dry soon after discovery.
Goldfield 1907 is a game that brings all this history to life. You will be the miner dealing with every day 1907 challenges. Through a bit of strategy and luck, you may become rich in this historically accurate board game!
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
457
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18