-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Ren Multamäki
-
아티스트
-
인원
게임 소개
환상의 세계 잔지아르를 배경으로 한 3-5명의 플레이어들의 속임수를 쓰는 교전 게임. 당신은 각 점수가 신성한 토템을 배치하기에 가장 적합한 장소를 선택할 수 있는 우승 대회의 오크 키퍼입니다. 증명장은 마을들 사이에 거주하며 공동으로 인구와 점수가 매겨진다. 결국 한 마을만이 조상의 영령을 가장 잘 모실 것이다!
"이것은 속임수 게임과 바둑의 사랑의 아이처럼 행동합니다." - West Todd
프로빙 그라운드 덱에서 6벌의 슈트를 찾을 수 있습니다. 모든 슈트는 플레이어 수에 관계없이 사용됩니다. 각각의 카드는 두 개의 값(카드의 양 끝에 표시됨)을 가지며, 서로 다른 슈트와 랭크를 나타냅니다. 따라서 각 슈트와 랭크는 데크에 두 번 표시됩니다. 플레이어는 언제든지 두 가지 값을 사용할 수 있습니다.
등위는 육각형을 이루며, 각 등위는 인접한 등위와 반대 등위를 갖는다. 플레이매트 육각형은 2면으로 되어 있는데, 하나는 3명을 위한 것이고, 하나는 4-5명을 위한 것이다. 모든 플레이 매트는 게임에서 같은 면을 사용해야 합니다.한 경기는 3라운드로 진행됩니다. 게임의 끝이 가까울수록, 보드 상태는 플레이어들에게 더 많은 제한을 가하는데, 이는 플레이어들이 여러분이 이기려고 시도할 수 있는 속임수와 여러분이 어떤 것이 적합한지를 생각하도록 강요한다.
리드 플레이어는 한 번에 하나의 카드를 플레이합니다. 시계 방향으로 다른 플레이어는 단일 카드를 사용하여 다음 중 하나를 수행해야 합니다.
a) 어떤 값이든지 LED 수트의 카드를 사용하십시오.
b) 이전에 플레이한 어떤 카드보다 값이 큰 두 개의 인접한 슈트 중 하나의 카드를 플레이합니다.
c) 합격. 이전에 이 트릭에 대해 뭔가를 해본 적이 있을 때만 합격할 수 있습니다.
그래서 소송을 이끌 때마다 3개의 법적 소송이 진행됩니다. 선수가 세 번의 법정 소송 중 한 번이라도 뛸 수 없다면 자신이 선택한 카드를 폐기하고 페널티를 받아야 한다.
"이것은 속임수 게임과 바둑의 사랑의 아이처럼 행동합니다." - West Todd
프로빙 그라운드 덱에서 6벌의 슈트를 찾을 수 있습니다. 모든 슈트는 플레이어 수에 관계없이 사용됩니다. 각각의 카드는 두 개의 값(카드의 양 끝에 표시됨)을 가지며, 서로 다른 슈트와 랭크를 나타냅니다. 따라서 각 슈트와 랭크는 데크에 두 번 표시됩니다. 플레이어는 언제든지 두 가지 값을 사용할 수 있습니다.
등위는 육각형을 이루며, 각 등위는 인접한 등위와 반대 등위를 갖는다. 플레이매트 육각형은 2면으로 되어 있는데, 하나는 3명을 위한 것이고, 하나는 4-5명을 위한 것이다. 모든 플레이 매트는 게임에서 같은 면을 사용해야 합니다.한 경기는 3라운드로 진행됩니다. 게임의 끝이 가까울수록, 보드 상태는 플레이어들에게 더 많은 제한을 가하는데, 이는 플레이어들이 여러분이 이기려고 시도할 수 있는 속임수와 여러분이 어떤 것이 적합한지를 생각하도록 강요한다.
리드 플레이어는 한 번에 하나의 카드를 플레이합니다. 시계 방향으로 다른 플레이어는 단일 카드를 사용하여 다음 중 하나를 수행해야 합니다.
a) 어떤 값이든지 LED 수트의 카드를 사용하십시오.
b) 이전에 플레이한 어떤 카드보다 값이 큰 두 개의 인접한 슈트 중 하나의 카드를 플레이합니다.
c) 합격. 이전에 이 트릭에 대해 뭔가를 해본 적이 있을 때만 합격할 수 있습니다.
그래서 소송을 이끌 때마다 3개의 법적 소송이 진행됩니다. 선수가 세 번의 법정 소송 중 한 번이라도 뛸 수 없다면 자신이 선택한 카드를 폐기하고 페널티를 받아야 한다.
3-5 players trick-taking skirmish game set in the fantasy world of Zanziar. You’re an orc chieftain winning competitions where each point scored allows you to choose the best spot for placing the sacred totems. Proving grounds reside between villages and are jointly populated and scored. In the end, only one village will honor the ancestral spirits the best!
"This plays like the love child of a trick-taking game and Go." - West Todd
In the The Proving Ground deck you\'ll find six suits, all the suits are used regardless of player count. Each card has two values (shown on both ends of the card), representing different suits and ranks. Each suit and rank is thus represented twice in the deck. Players can use either value at any time.
Ranks form a hexagon, where each rank has adjacent and opposite ranks. Playmat hexagons have two sides, one for 3 player, one for 4-5 players. All playmats have to use the same side in the game.
A game lasts 3 rounds. The closer the end of the game reaches, the more restricting the board states are for the players - forcing them to think which suit of tricks you can try to win and which suits you just would need to give a pass.
The lead player plays a single card at a time. In clockwise order, other players need to play a single card, doing one of the following:
a) Play a card of the led suit of any value.
b) Play a card of one of the two adjacent suits with a value greater than any previously played card.
c) Pass. You can only pass if you have played something to this trick previously.
So, each time a suit is led, there are three legal suits to play. If a player cannot play any of the three legal suits even once, they must discard a card of their choice and take a Penalty.
"This plays like the love child of a trick-taking game and Go." - West Todd
In the The Proving Ground deck you\'ll find six suits, all the suits are used regardless of player count. Each card has two values (shown on both ends of the card), representing different suits and ranks. Each suit and rank is thus represented twice in the deck. Players can use either value at any time.
Ranks form a hexagon, where each rank has adjacent and opposite ranks. Playmat hexagons have two sides, one for 3 player, one for 4-5 players. All playmats have to use the same side in the game.
A game lasts 3 rounds. The closer the end of the game reaches, the more restricting the board states are for the players - forcing them to think which suit of tricks you can try to win and which suits you just would need to give a pass.
The lead player plays a single card at a time. In clockwise order, other players need to play a single card, doing one of the following:
a) Play a card of the led suit of any value.
b) Play a card of one of the two adjacent suits with a value greater than any previously played card.
c) Pass. You can only pass if you have played something to this trick previously.
So, each time a suit is led, there are three legal suits to play. If a player cannot play any of the three legal suits even once, they must discard a card of their choice and take a Penalty.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18