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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-25 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Damir Debanic
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아티스트
Endi Oblak
-
인원
게임 소개
'피어 오브 더 다크'는 타일 배치와 공포를 주제로 한 단독 푸시 유어 럭 보드 게임이다.
원초적인 두려움 중 하나에서 영감을 받아 주머니에 한정된 수의 성냥만 가지고 어둠 속에 혼자 있는 것을 제외하고는 유형적인 위협 없이 알 수 없는 위치에 당신을 배치합니다.
다른 유일한 자원은 당신의 상식이지만, 성냥과 마찬가지로 공급이 부족하고 너무 빨리 고갈되는 경향이 있습니다.
게임 플레이는 두 가지 모드로 나뉜다:
불이 켜진 성냥을 가지고 플레이하면 카드를 사용하여 액션(이동, 탐색 또는 검색)을 수행하거나 카드를 영구적으로 사용할 수 있는 더 발전된 능력을 사용할 수 있다(상식 상실).
불이 켜지지 않은 상태에서 플레이하는 것은 훨씬 더 나쁜데, 어둠 속에서 안정적인 생각을 할 수 있는 능력을 서서히 잃어감에 따라 플레이하는 각각의 카드는 영구적으로 소진되기 때문입니다.
모든 타일을 배치하고 탈출구를 찾아 미로에서 탐험하고 움직이고 탈출구를 찾아야 합니다. 도중에 장애물과 덫을 발견할 것이므로, 서두르는 것도 마찬가지로 위험하고 필요합니다!
승리를 위해서는 모든 경기가 바닥날 것이고, 곧이어 상식을 잃으면 어둠 속에 발이 묶이고, 움직일 수 없게 될 것이기 때문에 너무 조심해서는 안 된다(패배).
당신은 위험을 무릅쓰고 그 뒤에 공간이 없는 마지막 문을 발견하고 자유로 이끌 때까지 앞으로 나아가야 합니다.
-디자이너의 desc 설명
원초적인 두려움 중 하나에서 영감을 받아 주머니에 한정된 수의 성냥만 가지고 어둠 속에 혼자 있는 것을 제외하고는 유형적인 위협 없이 알 수 없는 위치에 당신을 배치합니다.
다른 유일한 자원은 당신의 상식이지만, 성냥과 마찬가지로 공급이 부족하고 너무 빨리 고갈되는 경향이 있습니다.
게임 플레이는 두 가지 모드로 나뉜다:
불이 켜진 성냥을 가지고 플레이하면 카드를 사용하여 액션(이동, 탐색 또는 검색)을 수행하거나 카드를 영구적으로 사용할 수 있는 더 발전된 능력을 사용할 수 있다(상식 상실).
불이 켜지지 않은 상태에서 플레이하는 것은 훨씬 더 나쁜데, 어둠 속에서 안정적인 생각을 할 수 있는 능력을 서서히 잃어감에 따라 플레이하는 각각의 카드는 영구적으로 소진되기 때문입니다.
모든 타일을 배치하고 탈출구를 찾아 미로에서 탐험하고 움직이고 탈출구를 찾아야 합니다. 도중에 장애물과 덫을 발견할 것이므로, 서두르는 것도 마찬가지로 위험하고 필요합니다!
승리를 위해서는 모든 경기가 바닥날 것이고, 곧이어 상식을 잃으면 어둠 속에 발이 묶이고, 움직일 수 없게 될 것이기 때문에 너무 조심해서는 안 된다(패배).
당신은 위험을 무릅쓰고 그 뒤에 공간이 없는 마지막 문을 발견하고 자유로 이끌 때까지 앞으로 나아가야 합니다.
-디자이너의 desc 설명
"Fear of the Dark" is a solo push-your-luck board game with tile placement and a horror theme.
Inspired by one of the primal fears, it places you in an unknown location without any tangible threat except being alone in the dark with only a limited number of matches in your pocket.
The only other resource is your common sense, but like the matches, it is in short supply and tends to deplete too fast.
The gameplay is divided into two modes:
Playing with a lit match, you can use your cards to perform actions (moving, exploring or searching) or use their more advanced abilities that will use up that card permanently (loss of common sense).
Playing without a lit match is much worse, as each card played is used up permanently as you slowly lose the ability for stable thought in the dark.
You must explore, move and find your way out of the maze by placing all the tiles and finding the way out. You will find obstacles and traps on the way, so rushing ahead is equally dangerous and necessary!
To win, you cannot be too cautious, as all your matches will run out, and soon after, the loss of common sense will leave you stranded in the dark, and unable to move (losing the game).
You must take risks and move forward until you find that last door that does not have any room behind it, leading you to freedom.
-description from designer
Inspired by one of the primal fears, it places you in an unknown location without any tangible threat except being alone in the dark with only a limited number of matches in your pocket.
The only other resource is your common sense, but like the matches, it is in short supply and tends to deplete too fast.
The gameplay is divided into two modes:
Playing with a lit match, you can use your cards to perform actions (moving, exploring or searching) or use their more advanced abilities that will use up that card permanently (loss of common sense).
Playing without a lit match is much worse, as each card played is used up permanently as you slowly lose the ability for stable thought in the dark.
You must explore, move and find your way out of the maze by placing all the tiles and finding the way out. You will find obstacles and traps on the way, so rushing ahead is equally dangerous and necessary!
To win, you cannot be too cautious, as all your matches will run out, and soon after, the loss of common sense will leave you stranded in the dark, and unable to move (losing the game).
You must take risks and move forward until you find that last door that does not have any room behind it, leading you to freedom.
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