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  • 인원

    1-3 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

1812년 전쟁은 새로운 미국의 변방과 공해에서의 전투에 의해 결정되었을지 모르지만, 일리노이 준주의 (당시 위스콘신을 포함하고 있던) 먼 (구) 노스웨스트 프론티어에서는 그 이상은 아니더라도 마찬가지로 절박했다.
영국인들과 그 지역의 인디언 부족들... 미국이 전쟁을 시작하기 한 달 전에 전쟁이 시작되었다는 소식을 들었고, 일리노이주에서는 1812년 8월 15일 디어본 요새 학살 사건으로 전쟁이 시작되었는데, 그 중에서도 1811년 미국 육군사관학교의 첫 졸업생인 웨스트포인트 계급 조지 로넌(중위)의 목숨을 앗아갔다.

게임에는 기존의 무브먼트 그리드가 없습니다. 강들은 고속도로이다 - 비록 더 느리더라도 *켈보트 *는 상류로 갈 수 있다/항해할 수 있다 - 또는 가장 가까운 반대쪽 요새나 마을 또는 마을로 교차한다.
전투는 매우 간단하지만, 인디언스에게 손실은 영구적이기 때문에, 그들이 잘 하지 못하면 다음 시즌에 무력화될 수도 있다: 적대적이고,? (중립적이고) 우호적이다. 인디언들은 당연히 영국인들을 다가오는 미국인 정착민들에 대한 보호자로 보았고, 그들과 영국인들은 모두 오하이오 강의 북쪽과 서쪽 영토가 그들의 중립적인 보호구역이 되기를 원했다.

첫 해에 영국은 전략적 우위를 점하고 있지만, 그 후에 육지와 오대호 해전은 물론 동양과 대양에서도 상황이 역전될 수 있다. 어느 쪽이든 승리 포인트 보상이 있다.

북쪽의 위네바고/호-청크, 미시시피 강을 따라 (전사)사욱과 (농부)폭스, 그리고 록 래피드와 섬 주변, 포타와톰은 일리노이 강 중부를 따라, 키카푸는 그들을 따라 남쪽으로, 그리고 빈센과 포트 패트릭 헨리 근처에 있는 남동쪽의 플랑카쇼/웨아.
영국과 미국 모두 요새를 건설할 수 있고, 디어본 요새는 안전하게 대피할 가능성이 있습니다.

미국의 스파이 토머스 포사이스와 영국의 스파이 로버트 딕슨이다.
(살해범으로 체포될 수 있는) 지도자로는 에드워즈 주지사, 엔사인 로넌, 블랙호크, 배드 스터전 등 추장들이 있다.
어느 한쪽에 의한 대량 학살이 발생할 수 있고 전략적으로 부정적인 영향을 미칠 수 있다.

승리는 누가 요새, 정착지, 그리고/또는 마을을 지배하느냐에 따라 결정된다.

이것은 지금 숨겨진 배치가 있는 2인용 게임이지만 간단한 솔리테어 메커니즘을 고안할 수 있을 것이다.
아주 빨리 재생됩니다. 적대적인 부족들은 중립적이거나 반대하는 부족들의 영토를 통해 공격할 수 없다.

—게시자의 desc 설명

The War of 1812 may have been determined by the battles on the periphery of the new United States and on the high seas, but on the far (Old) Northwest Frontier in the Illinois Territory (which then included Wisconsin) it was just as desperate if not moreso.
The British ... and the local American Indian tribes ... got word of the war starting a full month before the Americans did, and in Illinois the war finally started with the 15 August 1812 Fort Dearborn Massacre which, among many others, claimed the life of young Ensign (2nd Lieutenant) George Ronan, West Point Class of 1811, the US Military Academy\'s first graduate Killed in Action (KIA).

The game has no conventional movement grid. The rivers are the highways - keelboats *could* go/sail upstream, if slower - or cross-country to the nearest opposing fort or town or village.
Combat is very simple, but losses are permanent for Indians, so if they do badly they might be neutralized for the next season: Hostile, ?? (Neutral), and Friendly. The Indians naturally looked to the British as protectors against oncoming American settlers and both they and the British wanted the territory north and west of the Ohio River to be their neutral reserve.

The first year, the British have Strategic Superiority, but things can then reverse in land and Great Lakes naval battles as well as in the East and on the oceans. There are victory point compensations either way.

Tribes represented are the Winnebago/Ho-Chunk in the North, the (warrior) Sauk and (farmer) Fox along the Mississippi an Rock Rivers and around Rock Rapids and Island, the Potawatomis along the central Illinois River, the Kickapoo south along them, and the Plankashaw/Wea in the southeast near Vincennes and Fort Patrick Henry.
Both British and Americans can build forts, and there is a chance Fort Dearborn can be safely evacuated.

Agents competing for (Indian loyalties) influence are spy Thomas Forsyth for the US and agent Robert Dickson for the British.
Leaders (who can be caughtkilled) include Governor Edwards, Ensign Ronan, and chiefs like Black Hawk, Bad Sturgeon, and others.
Massacres by either side can occur and have strategic negative impact.

Victory is determined by who controls forts, settlements, and/or villages.

This is right now a 2-player game with hidden deployment, but I may be able to devise simple solitaire mechanics.
It plays very quickly. Hostile tribes cannot attack through neutral or opposing tribes\' territories.

—description from the publisher

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