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BGG랭킹
BGG전체 : 24122
WARGAMES : 4179
5.2Starleader: Assault! – A Futuristic Man-To-Man Combat Game (1982) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Howard Thompson
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아티스트
David R. Deitrick, Jeff Hayes, Norman Royal
-
인원
게임 소개
메타게이밍 마이크로게임즈 21호(Metagaming Microgames #21)는 개발되지 않은 "스타리더"RPG의 캐릭터 전투 엔진으로 사용되는 워게임 모듈이다. 이 영화는 30세기 우주 시대 (SE)의 "키라단 '로얄'급 워프 요트"에 탑승한 방어자들과 공격자들 사이의 전투에 관한 것이다.트렉 해븐." 이 게임은 육각대역 게임이지만 캐릭터 시트를 가지고 있습니다. 플레이어들은 RPG에서처럼 캐릭터를 만들기 위해 자원을 할당할 수 있습니다.
공식 규칙은 네 가지 시나리오를 제시하며, 참가자들이 복잡성과 롤플레잉 요소를 증가시키기 위해 고안되었다: "룰리안 공주의 구출" (납치된 공주를 구하려는 구조자 1명 vs 테러리스트 1명), "크로틱의 보물" (부자 1명 vs 해적 4명), "랜덤 해적" (3명의 선원 vs 8명 이하의 해적과 1명의 사망)ed)을 참조하십시오.
대략적인 경기 시간은 매우 모호합니다. -- 분명히 "Rescue" 시나리오는 사용자가 디자인한 복잡한 "Random Raid"보다 훨씬 더 빠르게 플레이될 것입니다. 최대 선수 수가 반드시 2명일 필요는 없지만, 공식 시나리오는 모두 2개 진영이나 계파만 상정하고 있다. 더 많은 선수들을 지원하기 위해 팀이나 사용자가 설계한 특별한 시나리오가 요구될 것이다.
공식 규칙은 네 가지 시나리오를 제시하며, 참가자들이 복잡성과 롤플레잉 요소를 증가시키기 위해 고안되었다: "룰리안 공주의 구출" (납치된 공주를 구하려는 구조자 1명 vs 테러리스트 1명), "크로틱의 보물" (부자 1명 vs 해적 4명), "랜덤 해적" (3명의 선원 vs 8명 이하의 해적과 1명의 사망)ed)을 참조하십시오.
대략적인 경기 시간은 매우 모호합니다. -- 분명히 "Rescue" 시나리오는 사용자가 디자인한 복잡한 "Random Raid"보다 훨씬 더 빠르게 플레이될 것입니다. 최대 선수 수가 반드시 2명일 필요는 없지만, 공식 시나리오는 모두 2개 진영이나 계파만 상정하고 있다. 더 많은 선수들을 지원하기 위해 팀이나 사용자가 설계한 특별한 시나리오가 요구될 것이다.
Microgame #21 in the Metagaming Microgames series is a wargame module meant to be the character-combat engine for a "Starleader" RPG that was never produced. It concerns combat in the "30th century of the Space Era (SE)" between defenders and attackers aboard a "Kyrathan 'Royal' class warp yacht" named (conveniently enough) the "Trek Heaven." It's a hex-and-counter game, but has character sheets; players can allocate resources to create characters as they would in an RPG.
The official rules offer four scenarios, designed to ease the players into increasing complexity and role-playing elements: "The Rescue of Princess Rulian" (one rescuer trying to save the kidnapped princess vs. one terrorist), "Krotic's Treasure" (one rich guy and three thugs vs. four pirates), "Random Piracy" (three crew and one die worth of passengers vs. eight or fewer pirates), and "Random Raids" (all conditions GM- or player-designed).
Approximate playing time is very fuzzy -- obviously the "Rescue" scenario will play much more quickly than a complex user-designed "Random Raid" with lots of role-playing. The maximum number of players isn't necessarily 2, but all of the official scenarios assume only 2 sides or factions. To support more players, teams or special user-designed scenarios would be called for.
The official rules offer four scenarios, designed to ease the players into increasing complexity and role-playing elements: "The Rescue of Princess Rulian" (one rescuer trying to save the kidnapped princess vs. one terrorist), "Krotic's Treasure" (one rich guy and three thugs vs. four pirates), "Random Piracy" (three crew and one die worth of passengers vs. eight or fewer pirates), and "Random Raids" (all conditions GM- or player-designed).
Approximate playing time is very fuzzy -- obviously the "Rescue" scenario will play much more quickly than a complex user-designed "Random Raid" with lots of role-playing. The maximum number of players isn't necessarily 2, but all of the official scenarios assume only 2 sides or factions. To support more players, teams or special user-designed scenarios would be called for.
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