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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-25 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
휘스커스 앤 핀스는 플레이어가 장난꾸러기 고양이를 피하면서 상대방의 물고기를 전략적으로 찾아내도록 도전하는 2-4+ 플레이어 감점 게임입니다. 각 플레이어는 25장의 카드(물고기 13마리, 고양이 12마리)와 6개의 토큰 세트를 가지고 있으며, 게임이 끝날 때까지 가장 많은 물고기를 모으는 것을 목표로 합니다.
플레이어는 25장의 카드를 5x5 격자 안에 거꾸로 배열하여 상대가 논리적으로 추론해야 하는 연속적인 물고기 경로를 만듭니다. 차례가 되면 최소 두 장의 카드를 뒤집어 물고기를 찾습니다. 물고기를 공개하면 모든 물고기가 연결되어 있어야 하므로 다음 물고기가 어디에 있을지 알 수 있습니다. 더 많은 것을 밝히기 위해 계속 뒤집을 수 있지만, 두 번째 선택 후 고양이를 공개하면 차례가 끝나고 물고기를 잃게 됩니다.
게임의 핵심은 단순한 추측이 아니라 논리와 추론입니다. 물고기와 고양이가 드러나면 플레이어는 중요한 정보를 수집하여 남은 물고기의 위치를 파악합니다. 공개된 카드의 배치를 분석하고 추론을 적용하면 고양이를 칠 위험을 최소화하면서 성공 가능성을 높이는 정보에 입각한 선택을 할 수 있습니다.
고양이 6마리를 공개한 후 플레이어가 퇴장당하고 모든 플레이어가 퇴장하거나 더 이상 유효한 동작이 남지 않을 때까지 게임이 계속됩니다. 마지막에 가장 많은 물고기를 잡은 플레이어가 승리하여 상대방을 제치고 휘스커스와 핀스에서 최고의 낚시꾼이 되기 위해 모든 추론과 결정이 중요합니다!
-디자이너의 설명
플레이어는 25장의 카드를 5x5 격자 안에 거꾸로 배열하여 상대가 논리적으로 추론해야 하는 연속적인 물고기 경로를 만듭니다. 차례가 되면 최소 두 장의 카드를 뒤집어 물고기를 찾습니다. 물고기를 공개하면 모든 물고기가 연결되어 있어야 하므로 다음 물고기가 어디에 있을지 알 수 있습니다. 더 많은 것을 밝히기 위해 계속 뒤집을 수 있지만, 두 번째 선택 후 고양이를 공개하면 차례가 끝나고 물고기를 잃게 됩니다.
게임의 핵심은 단순한 추측이 아니라 논리와 추론입니다. 물고기와 고양이가 드러나면 플레이어는 중요한 정보를 수집하여 남은 물고기의 위치를 파악합니다. 공개된 카드의 배치를 분석하고 추론을 적용하면 고양이를 칠 위험을 최소화하면서 성공 가능성을 높이는 정보에 입각한 선택을 할 수 있습니다.
고양이 6마리를 공개한 후 플레이어가 퇴장당하고 모든 플레이어가 퇴장하거나 더 이상 유효한 동작이 남지 않을 때까지 게임이 계속됩니다. 마지막에 가장 많은 물고기를 잡은 플레이어가 승리하여 상대방을 제치고 휘스커스와 핀스에서 최고의 낚시꾼이 되기 위해 모든 추론과 결정이 중요합니다!
-디자이너의 설명
Whiskers and Fins is a 2-4+ player deduction game that challenges players to strategically uncover their opponents\' fish while avoiding their mischievous cats. Each player has a set of 25 cards (13 fish and 12 cats) and 6 tokens, aiming to collect the most fish by the end of the game.
Players arrange their 25 cards face down in a 5x5 grid, creating a continuous path of fish that must be logically deduced by opponents. On your turn, you flip over at least two cards to find fish. Revealing a fish gives clues about where the next fish might be since all fish must be connected. You can keep flipping to uncover more, but if you reveal a cat after your second pick, your turn ends, and you lose a fish.
The core of the game is logic and deduction, not just guessing. As fish and cats are revealed, players gather crucial information to map out the likely positions of the remaining fish. By analyzing the placement of revealed cards and applying deduction, you can make informed choices that increase your chances of success while minimizing the risk of hitting a cat.
Players are sidelined after revealing 6 cats, and the game continues until all players are sidelined or no more valid moves remain. The player with the most fish at the end wins, making every deduction and decision vital in your pursuit to outsmart your opponents and become the ultimate fisher in Whiskers and Fins!
—description from designer
Players arrange their 25 cards face down in a 5x5 grid, creating a continuous path of fish that must be logically deduced by opponents. On your turn, you flip over at least two cards to find fish. Revealing a fish gives clues about where the next fish might be since all fish must be connected. You can keep flipping to uncover more, but if you reveal a cat after your second pick, your turn ends, and you lose a fish.
The core of the game is logic and deduction, not just guessing. As fish and cats are revealed, players gather crucial information to map out the likely positions of the remaining fish. By analyzing the placement of revealed cards and applying deduction, you can make informed choices that increase your chances of success while minimizing the risk of hitting a cat.
Players are sidelined after revealing 6 cats, and the game continues until all players are sidelined or no more valid moves remain. The player with the most fish at the end wins, making every deduction and decision vital in your pursuit to outsmart your opponents and become the ultimate fisher in Whiskers and Fins!
—description from designer
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