-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
50-50 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Alan Emrich, Lance McMillan
-
아티스트
John R. Cooper, John Cooper, Christopher Magoun
-
인원
게임 소개
이건 완전한 게임이 아니야! 나폴레옹 20 시리즈 게임을 사용하려면 소유권이 필요합니다!
나폴레옹 20 게임 시스템 전체가 새로운 이벤트, 승리 조건, 전술 전투 매트릭스 등을 추가하여 새로운 영광을 누립니다! 이 확장 키트는 시리즈의 모든 게임과 호환되며, 가장 잘 나가는 전장에서도 활기를 불어넣습니다.
또한 보로디노 20의 완전한 확장 게임인 그자츠크 20도 포함되어 있다. 변화무쌍한 러시아 최고사령부 사이의 치열한 경쟁과 질투가 없었다면 보로디노 전투가 벌어졌어야 할 곳이다.
나폴레옹 20 시리즈는 지도 상의 낮은 단위 밀도(20피스 이하)와 드라마틱하고 빠른 재생 턴을 사용하는 집중적인 범위로 인해 게이머들 사이에서 새로운 신인을 계속 찾고 있다. 이제 확장된 ‘story-driven’ 랜덤 이벤트 카드와 야간 게임 턴이 추가되어 어느 쪽이 먼저 부러지는지 볼 수 있는 나폴레옹 대첩의 치열한 전투의 느낌을 플레이어들에게 제공한다.
복잡성: 9척도의 4.5
카드놀이 적합성: 9점 만점에 5점
규모: 각 단위는 1개 군단, 각 육각은 약 1000m, 각 회전은 약 3.5일(또는 10박)입니다.
게임 구성 요소:
> 옵션 규칙 및 디자이너 참고 사항이 포함된 4페이지 분량의 컬러 지침 책자 1권
> 배타적 규칙의 두 페이지 시트 하나.
> 32가지 색상, 다이컷 5/8&420; 장착 게임 조각
> 28개의 랜덤 이벤트 카드
> One 11" x 17" 컬러 게임 맵
> 전술 매트릭스 플레이어 2개 지원
나폴레옹 20 게임 시스템 전체가 새로운 이벤트, 승리 조건, 전술 전투 매트릭스 등을 추가하여 새로운 영광을 누립니다! 이 확장 키트는 시리즈의 모든 게임과 호환되며, 가장 잘 나가는 전장에서도 활기를 불어넣습니다.
또한 보로디노 20의 완전한 확장 게임인 그자츠크 20도 포함되어 있다. 변화무쌍한 러시아 최고사령부 사이의 치열한 경쟁과 질투가 없었다면 보로디노 전투가 벌어졌어야 할 곳이다.
나폴레옹 20 시리즈는 지도 상의 낮은 단위 밀도(20피스 이하)와 드라마틱하고 빠른 재생 턴을 사용하는 집중적인 범위로 인해 게이머들 사이에서 새로운 신인을 계속 찾고 있다. 이제 확장된 ‘story-driven’ 랜덤 이벤트 카드와 야간 게임 턴이 추가되어 어느 쪽이 먼저 부러지는지 볼 수 있는 나폴레옹 대첩의 치열한 전투의 느낌을 플레이어들에게 제공한다.
복잡성: 9척도의 4.5
카드놀이 적합성: 9점 만점에 5점
규모: 각 단위는 1개 군단, 각 육각은 약 1000m, 각 회전은 약 3.5일(또는 10박)입니다.
게임 구성 요소:
> 옵션 규칙 및 디자이너 참고 사항이 포함된 4페이지 분량의 컬러 지침 책자 1권
> 배타적 규칙의 두 페이지 시트 하나.
> 32가지 색상, 다이컷 5/8&420; 장착 게임 조각
> 28개의 랜덤 이벤트 카드
> One 11" x 17" 컬러 게임 맵
> 전술 매트릭스 플레이어 2개 지원
This is not a complete game! It requires ownership of any complete Napoleonic 20 series game to use!
The entire Napoleonic 20 game system maneuvers to new glory with the addition of new Events, Victory Conditions, a Tactical Combat Matrix, and more! Compatible with any complete game in the series, this Expansion Kit enlivens even the most well-trod battlefields.
Also included is a complete expansion game for Borodino 20 dubbed Gzhatsk 20. This is where the battle of Borodino should have been fought, were it not for bitter rivalry and jealousies among the changing Russian high command.
The Napoleonic 20 Series continues to find new recruits among gamers for its modest complexity and a focused scope employing low unit density on the map (20 pieces or less) and dramatic, fast playing turns. The addition of now-expanded ‘story-driven’ random event cards and night game turns provides the operational pauses and "friction of war" that gives players a great feel for the parry-and-thrust of a Napoleonic grand battle as the armies close to bayonet-point to see which will break first!
Complexity: 4.5 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 5 on a 9 scale
Scale: Each unit is 1 corps, each hex is about 1000 meters, and each turn is roughly 3.5 day hours (or 10 night hours).
Game Components:
> One 4-page, color instructions booklet, with Optional rules and Designers Notes
> One 2-page sheet of Exclusive rules.
> 32 color, die-cut 5/8" mounted game pieces
> 28 random event cards
> One 11" x 17" color game map
> Two Tactical Matrix player aids
The entire Napoleonic 20 game system maneuvers to new glory with the addition of new Events, Victory Conditions, a Tactical Combat Matrix, and more! Compatible with any complete game in the series, this Expansion Kit enlivens even the most well-trod battlefields.
Also included is a complete expansion game for Borodino 20 dubbed Gzhatsk 20. This is where the battle of Borodino should have been fought, were it not for bitter rivalry and jealousies among the changing Russian high command.
The Napoleonic 20 Series continues to find new recruits among gamers for its modest complexity and a focused scope employing low unit density on the map (20 pieces or less) and dramatic, fast playing turns. The addition of now-expanded ‘story-driven’ random event cards and night game turns provides the operational pauses and "friction of war" that gives players a great feel for the parry-and-thrust of a Napoleonic grand battle as the armies close to bayonet-point to see which will break first!
Complexity: 4.5 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 5 on a 9 scale
Scale: Each unit is 1 corps, each hex is about 1000 meters, and each turn is roughly 3.5 day hours (or 10 night hours).
Game Components:
> One 4-page, color instructions booklet, with Optional rules and Designers Notes
> One 2-page sheet of Exclusive rules.
> 32 color, die-cut 5/8" mounted game pieces
> 28 random event cards
> One 11" x 17" color game map
> Two Tactical Matrix player aids
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18