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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Andy Schwarz
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아티스트
Therese Ureta
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인원
게임 소개
스카이버드는 2-4인용 게임으로, 대전(나중에 제1차 세계대전으로 알려짐)의 전장에서 하늘에서 지배권을 놓고 싸우는 게임입니다. 공중 전투는 사다리 타기, 빈 손 카드 게임에서 승리하는 것으로 시뮬레이션되며, 이는 조금 이상하지만 우리와 함께 작동합니다. 실제 전쟁이 그렇게 문명화될 수 있다면!
에이시스로 알려진 플레이어는 기술적으로도 시작하지만, 플레이가 진행됨에 따라 주어진 카드 라운드의 승자는 2등 완주자보다 더 많은 편대를 점진적으로 향상시킬 수 있으며, 둘 다 3등 이상 향상될 것입니다. 2인 경기를 제외하고는 라운드가 끝날 때 카드를 남긴 에이스는 전혀 개선되지 않습니다.
매 승리 후 숙련된 에이스가 더 강력한 무기(뒤에서 라운드를 마친 에이스에 비해 상대적으로 더 강력한 무기)를 얻게 되며, 토큰으로 표시되는 이 무기는 향후 라운드에서 더 나은 보너스를 위해 배포될 수 있습니다. 이러한 토큰은 또한 승리로 가는 길에 더 많은 발전을 가져올 수 있지만, 가장 최근에 획득한 보너스를 사용하는 경우 사용한 토큰을 회수할 때까지 해당 경로를 따라 더 이상 발전할 수 없습니다. 한 플레이어가 결승전을 열면 게임이 종료됩니다."휴전" 토큰으로, 모든 전쟁을 끝내기 위해 전쟁 중 가장 많은 승리 포인트(VP)를 획득한 플레이어가 승자가 됩니다.
게임에는 규칙이 너무 많지 않고 게임 플레이가 빠릅니다("a")'도그파이트')는 약 1분간 진행되며, 각 라운드('캠페인 시즌')는 몇 분간 진행되며, 전체 경기는 ("대전") 플레이어의 선택에 따라 20~30분이 소요됩니다.
독파이트 =풀핸드/트릭 하나
캠페인 시즌 =풀 라운드 트릭 하나, 플레이어 중 한 명을 제외한 모든 플레이어가 카드를 잃었을 때 종료됩니다
대전 = 한 플레이어가 정전 토큰을 획득하면서 끝난 캠페인 시즌 시리즈
-디자이너의 desc 설명
에이시스로 알려진 플레이어는 기술적으로도 시작하지만, 플레이가 진행됨에 따라 주어진 카드 라운드의 승자는 2등 완주자보다 더 많은 편대를 점진적으로 향상시킬 수 있으며, 둘 다 3등 이상 향상될 것입니다. 2인 경기를 제외하고는 라운드가 끝날 때 카드를 남긴 에이스는 전혀 개선되지 않습니다.
매 승리 후 숙련된 에이스가 더 강력한 무기(뒤에서 라운드를 마친 에이스에 비해 상대적으로 더 강력한 무기)를 얻게 되며, 토큰으로 표시되는 이 무기는 향후 라운드에서 더 나은 보너스를 위해 배포될 수 있습니다. 이러한 토큰은 또한 승리로 가는 길에 더 많은 발전을 가져올 수 있지만, 가장 최근에 획득한 보너스를 사용하는 경우 사용한 토큰을 회수할 때까지 해당 경로를 따라 더 이상 발전할 수 없습니다. 한 플레이어가 결승전을 열면 게임이 종료됩니다."휴전" 토큰으로, 모든 전쟁을 끝내기 위해 전쟁 중 가장 많은 승리 포인트(VP)를 획득한 플레이어가 승자가 됩니다.
게임에는 규칙이 너무 많지 않고 게임 플레이가 빠릅니다("a")'도그파이트')는 약 1분간 진행되며, 각 라운드('캠페인 시즌')는 몇 분간 진행되며, 전체 경기는 ("대전") 플레이어의 선택에 따라 20~30분이 소요됩니다.
독파이트 =풀핸드/트릭 하나
캠페인 시즌 =풀 라운드 트릭 하나, 플레이어 중 한 명을 제외한 모든 플레이어가 카드를 잃었을 때 종료됩니다
대전 = 한 플레이어가 정전 토큰을 획득하면서 끝난 캠페인 시즌 시리즈
-디자이너의 desc 설명
Skybirds is a game for 2-4 players, where you’ll fight for dominance in the skies over the battlefields of the Great War (which later came to be known as World War I). Aerial combat is simulated by – and this is a little weird but work with us – winning rounds of a ladder-climbing, empty-your-hand card game. If only real war could be so civilized!
Players – known as Aces – start out even in skill, but as play progresses the winner of a given round of cards will be able to improve their squadron incrementally more than the second-place finisher, both of whom will improve more than third place, etc. Except in a 2-player match, the Ace left with cards at the end of the round gets no improvement at all.
After each victory, the more skillful Aces gain more powerful weapons (relative to those who finish the round behind them), and these weapons, represented by tokens, can be deployed for better bonuses during future rounds. These tokens also unlock further progression down the path to victory, but if you use the most recently won bonus, you cannot make further progress along that path until you reclaim the spent token. The game ends when one player unlocks the final “Armistice” token, and the winner is the player who amassed the most victory points (VPs) during the War to End All Wars.
The game doesn’t have too many rules, and game play is quick, with each hand (a “Dogfight”) lasting about a minute, each round (a “Campaign Season”) lasting a few minutes and the overall game (“The Great War”) taking 20-30 minutes depending on players’ choices.
Dogfight = one full hand/trick
Campaign Season = one full round of tricks, ending when all but one of the players are out of cards
The Great War = a series of Campaign Seasons ended by a player acquiring their Armistice token
—description from the designer
Players – known as Aces – start out even in skill, but as play progresses the winner of a given round of cards will be able to improve their squadron incrementally more than the second-place finisher, both of whom will improve more than third place, etc. Except in a 2-player match, the Ace left with cards at the end of the round gets no improvement at all.
After each victory, the more skillful Aces gain more powerful weapons (relative to those who finish the round behind them), and these weapons, represented by tokens, can be deployed for better bonuses during future rounds. These tokens also unlock further progression down the path to victory, but if you use the most recently won bonus, you cannot make further progress along that path until you reclaim the spent token. The game ends when one player unlocks the final “Armistice” token, and the winner is the player who amassed the most victory points (VPs) during the War to End All Wars.
The game doesn’t have too many rules, and game play is quick, with each hand (a “Dogfight”) lasting about a minute, each round (a “Campaign Season”) lasting a few minutes and the overall game (“The Great War”) taking 20-30 minutes depending on players’ choices.
Dogfight = one full hand/trick
Campaign Season = one full round of tricks, ending when all but one of the players are out of cards
The Great War = a series of Campaign Seasons ended by a player acquiring their Armistice token
—description from the designer
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