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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

새로운 친구를 사귀고 싶을 뿐입니다.

여러분은 관심의 중심인 CoA에 속해 있으며 선택할 수 있는 잠재적인 새로운 친구가 많지만 6명의 친구만 들어갈 수 있는 공간이 있습니다.
원 안에 어떤 친구를 두고 싶은지, 어떤 친구를 두는 것이 더 좋은지 현명하게 선택해야 합니다.
새로운 친구를 사귀려면 장점을 활용하거나 관심, 시간, 에너지, 약간의 마법 등 자원의 일부를 투자할 수 있습니다.
하지만 여전히 아이템을 투자한 사람과 친구가 될 수는 없으며, 그들과 공통점이 있거나, 심지어 더 나은 점을 찾아야 합니다.
그래야만 새로운 친구들을 서클로 끌어들여 이미 가지고 있는 우정을 더욱 돈독히 할 수 있습니다, 적어도 일부와 친한 친구가 되지만 "issues"를 상대해야 할 수도 있습니다.
다른 플레이어의 형태인 '인생'도 "일어나기 때문"입니다.
친구가 있을 뿐만 아니라 친구를 유지해야 합니다.
친구는 서로에게 영향을 미치며 때로는 다른 서클과 어울리기 위해 친구 역할을 하고 싶을 수도 있습니다.

이 게임의 목표는 친한 친구 6명을 보유하고 자신의 친구 서클을 최고의 버전으로 만드는 것입니다. 즉, 색상이 다양할수록, 친구의 번호가 많을수록 좋습니다.

게임은 경쟁 모드 또는 협동 모드로 플레이할 수 있으며 라운드당 두 단계로 진행됩니다.

첫 번째 단계인 소셜 단계에서는 어드밴티지 토큰을 배치하고 라운드당 보유한 4개의 리소스를 모두 투자해야 합니다. 새로운 친구를 만나거나 특별한 능력을 갖추거나 이미 가지고 있는 우정을 쌓는 것으로 나눌 수 있습니다.
새 친구를 만나거나 특별한 능력에 관심이 있는 경우, 주사위를 굴려서 경기나 공통점을 결정할 수도 있습니다.

두 번째 단계에서는 카드/친구를 플레이하여 새로운 친구를 서클에 데려오거나, 이미 가지고 있는 우정을 쌓거나, 영향력을 행사하거나, 특별한 능력을 사용합니다.
경쟁 게임은 첫 번째 플레이어가 친한 친구 6명을 원에 두었을 때 종료됩니다. 그런 다음 점수를 획득하여 어떤 플레이어가 승리했는지 결정합니다.

협동 게임은 미리 설정된 수의 라운드를 거쳐 종료됩니다. 마지막 라운드 이후 모든 플레이어가 자신의 서클에 친한 친구가 6명 있는 경우에만 승리합니다. 점수를 통해 얼마나 잘했는지 확인할 수 있습니다.

게임에는 게임을 더 쉽게 또는 더 쉽게 플레이하거나 더 쉽게 배울 수 있도록 게임을 수정하는 방법도 포함되어 있습니다.

(각 게임에는 총 216명의 친구 중 무작위로 선택하여 각 게임 사본에 배포한 72명의 친구가 함께 제공됩니다. 그리고 216명의 친구 중 대부분은 고유한 효과를 가지고 있으며 동일한 카드 세트가 포함된 게임이 없기 때문에 게임 사본마다 플레이어에게 다른 게임 경험을 제공합니다.)

-디자이너의 설명

All you want to do is make some new friends.

You are in the CoA - the Center of Attention - and there are plenty of potential new friends to choose from, but you only have space for six.
You have to choose wisely which friends you want to have in your circle and which ones better not.
In order to make a new friend, you can either use any advantages you have or invest some of your resources - your Interest, Time, Energy and a little bit of magic.
But you still cannot become friends with just anyone you invested your ITEMs in, you also have to have some common ground with them or - even better - find out if you are a really good match.
Only then you bring your new friends to your circle, where you can deepen the friendships you already have, become close friends with at least some of them, but also might have to deal with some "issues".
Because "life" - in the form of the other players - will also "happen".
You don\'t just (have to) have friends, you also have to keep them.
Friends affect each other and sometimes you might even want to play a friend in order to mess around with the other circles as well.

The goal of the game is to have six close friends as well as to make your own circle of friends the best possible version of itself. This means, the more different colors, and the more different numbers your friends have, the better.

The Game can be played in a competitive or a cooperativ mode and is played in two phases per round.

In the first phase, the social phase, you have to place the advantage token and invest all of the 4 resources you have per round. You may split them between meeting new friends, getting your hands on a special ability or working on some of the friendships you already have.
In case you\'re meeting a new friend or are interested in a special ability you\'ll also roll your die in order to determine any matches or some common ground.

In the second phase you play cards/your friends in order to bring new friends to your circle, work on friendships you already have, play an affect or use a special ability.
The competitive game ends when the first player has six close friends in their circle. You then score your points to determine which player won.

The cooperative game ends after a preset number of rounds. You only win, if all players have six close friends in their own circle after the last round. The scoring can further determine how well you\'ve done.

The game also includes ways to modify your game in order to make it easier or harder to play or more simplier to learn.

(Each game comes with 72 friends, which have been randomly selected and distributed to each copy of the game out of a total of 216 friends. And since most of the 216 friends have their own unique affect and no game contains the same set of cards each copy of the games provides players with a different game experience.)

—description from the designer

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