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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
그로스키는 플레이어가 직접 하늘을 날고 우주선을 개발하여 최고의 하늘 배 마스터가 되기 위해 경쟁하는 기계적, 주제적 엔진 제작에 관한 게임입니다.
매 라운드마다 플레이어는 주사위를 굴리고 드래프트하여 자신의 배\의 행동을 결정하며, 자원과 메달을 얻기 위해 비행하거나, 보다 효과적인 미래 행동을 위해 배를 개발하거나, 자원을 얻기 위해 대기하는 것을 결합합니다. 엔진룸 개발의 폴리오미노 필링부터 각 플레이어의 비행 트랙의 업그레이드 가능한 론델에 이르기까지 대부분의 작업에는 자체적인 메커니즘이 있습니다.
게임이 진행되는 동안 플레이어는 메달을 획득하고 두 가지 유형의 미션, 즉 가장 먼저 완주한 사람에게만 혜택을 부여하는 경로 미션과 완주 순서에 따라 플레이어의 순위를 매기는 목표 미션을 수행하기 위해 경쟁합니다. 이러한 임무는 특정 리소스를 사용할 수 있는 것부터 엔진룸의 특정 부품 구성까지 다양할 수 있습니다.
게임은 누군가 15개 이상의 메달을 획득하거나 엔진룸을 가득 채울 때까지 진행되며, 이 시점에서 최종 라운드가 진행되며 가장 많은 메달을 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
매 라운드마다 플레이어는 주사위를 굴리고 드래프트하여 자신의 배\의 행동을 결정하며, 자원과 메달을 얻기 위해 비행하거나, 보다 효과적인 미래 행동을 위해 배를 개발하거나, 자원을 얻기 위해 대기하는 것을 결합합니다. 엔진룸 개발의 폴리오미노 필링부터 각 플레이어의 비행 트랙의 업그레이드 가능한 론델에 이르기까지 대부분의 작업에는 자체적인 메커니즘이 있습니다.
게임이 진행되는 동안 플레이어는 메달을 획득하고 두 가지 유형의 미션, 즉 가장 먼저 완주한 사람에게만 혜택을 부여하는 경로 미션과 완주 순서에 따라 플레이어의 순위를 매기는 목표 미션을 수행하기 위해 경쟁합니다. 이러한 임무는 특정 리소스를 사용할 수 있는 것부터 엔진룸의 특정 부품 구성까지 다양할 수 있습니다.
게임은 누군가 15개 이상의 메달을 획득하거나 엔진룸을 가득 채울 때까지 진행되며, 이 시점에서 최종 라운드가 진행되며 가장 많은 메달을 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
Growsky is a game about engine building, both mechanically and thematically, as players compete to become the best sky ship master by flying and developing their own sky ships.
Each round, players roll and draft dice to determine their ship\'s actions, some combination of flying to gain resources and medals, developing their ship for more effective future actions, or going on standby to gain resources. Most actions have a mechanic of their own, from the polyomino-filling of engine room development to the upgradable rondel of each player\'s flight track.
Over the course of the game, players compete to gain medals and to complete two types of missions - route missions, which grant benefits only to the first person who completes them, and goal missions, which rank the players in order of completion. These missions may range from having specific resources available to specific configurations of parts in the engine room.
The game proceeds until someone gains 15+ medals or fills up their engine room, at which point the final round proceeds, and the player with the most medals wins the game.
Each round, players roll and draft dice to determine their ship\'s actions, some combination of flying to gain resources and medals, developing their ship for more effective future actions, or going on standby to gain resources. Most actions have a mechanic of their own, from the polyomino-filling of engine room development to the upgradable rondel of each player\'s flight track.
Over the course of the game, players compete to gain medals and to complete two types of missions - route missions, which grant benefits only to the first person who completes them, and goal missions, which rank the players in order of completion. These missions may range from having specific resources available to specific configurations of parts in the engine room.
The game proceeds until someone gains 15+ medals or fills up their engine room, at which point the final round proceeds, and the player with the most medals wins the game.
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