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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    45-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

커먼 어스에서는 가능한 한 많은 승리 포인트를 얻기 위해 자신만의 국가를 건설합니다. 동시에 다른 플레이어와 협력하여 지구를 돌봐야 합니다. 지구에 해를 끼치는 카드는 저렴할 뿐만 아니라 지구에 미치는 영향을 시뮬레이션하기 위해 위험 미터를 극단으로 이동하기도 합니다. 플레이어가 지구를 돌보지 않으면 라운드마다 극심한 재난이 발생합니다.

게임플레이는 여러 라운드로 구성됩니다. 라운드가 시작되면 플레이어는 순서대로 카드를 뽑습니다. 그 후 플레이어는 자신의 테이블에서 카드를 플레이하여 국가를 구축하거나 게임 보드 중앙에서 같은 색의 모든 카드를 부스트할 수 있습니다. 자신의 테이블로 카드를 플레이하려면 비용이 많이 드는 반면, 가운데로 카드를 플레이하면 손에서 다른 카드를 버려야 합니다.

라운드의 세 번째 단계에서 플레이어는 테이블에 있는 카드를 반납하여 포인트를 얻을 수 있습니다. 가운데 비슷한 색상의 카드는 추가 포인트를 제공할 수 있습니다. 네 번째 단계에서는 플레이어가 테이블에 남은 카드로 수입을 모습니다. 다섯 번째 단계에서는 플레이어가 자신의 테이블에 배치한 카드를 기준으로 위험 측정기를 이동합니다. 여섯 번째이자 마지막 단계는 재난을 해결하고 플레이어가 볼 수 있는 새로운 재난을 도출하는 것입니다. 재난의 심각성은 위험 미터 마커의 위치에 따라 달라집니다.

설정된 수의 재난이 해결될 때까지 플레이가 계속됩니다. 마지막에는 가장 많은 승률을 기록한 플레이어가 승리합니다.

-디자이너의 desc 설명

In Common Earth you build your own nation, trying to score as many victory points as you can. At the same time you will have to take care of the planet in co-operation with other players. Cards that harm the planet are cheap, but also move the risk-meter towards the extreme to simulate the impact on planet earth. If players do not take care of the planet, extreme disasters will strike them round after round.

Gameplay consists of multiple rounds. At the start of the round players draw cards in turn order. After that players can play their cards either in their own tableau to build their nation, or to the middle of the game board to boost all cards of the same colour. Playing cards in your own tableau costs money, whereas playing cards to the middle forces you to discard other cards from your hand.

In the third step of the round players can turn cards in their tableau in for points. Cards of similar colour in the middle may offer them extra points. In the fourth step players gather income from the cards remaining in their tableau. In the fifth step the risk-meter is moved based on the cards players have placed in their own tableaus. The sixth and final step includes resolving a disaster and drawing a new one for players to see. The severity of the disaster depends on the position of the risk-meter marker.

Play is continued until a set number of disasters have been resolved. At the end, the player with the most victory points wins.

-description from designer

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