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BGG랭킹
BGG전체 : 8656
WARGAMES : 1145
7.388: A Tactical Game of Armored Combat on the North African Front (1980) -
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인원
2-10 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.42 / 5
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디자이너
James M. Day
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아티스트
Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
(게임 상자에서):
88(88)은 제2차 세계 대전 당시 아프리카 서부 사막에서 벌어진 치열한 지상전투 게임이다.사막쥐와 독일 및 이탈리아 아프리카 코프 88은 이동과 전투에 필요한 모든 정보를 표시하는 50개의 데이터 카드로 독일, 영국, 이탈리아 부대의 강점과 약점을 이중으로 보여준다. 이전의 인기 기갑 게임(동부전선 전투 포함)과 공유된 게임 시스템은 다양한 지점의 갑옷 두께, 다양한 각도, 높이, 고도에서 발사되는 슈팅, 지형의 효과 등 무수한 세부 사항을 쉽게 통합한다. 이 규칙은 소규모 부대 전술의 중요한 측면을 다룬다 - 장갑 관통 사격, 소형 무기 사격, 고폭탄, 포병, 공중 지원, 통신, 포탑 회전, 지뢰, 도로 봉쇄, 철조망, 연기 등. 유연한 시나리오는 6개의 지형 지도판에서 해결되는 다양한 전투 상황을 다루며, 이동 가능한 지형 조각도 특징이다. 부대 종류에는 보병, 대전차포(치명 88mm 포함), 마틸다, 십자군, 브렌 캐리어, 장거리 사막 집단 트럭, 호니스, 그랜트, 셔먼스, M13/40 SEM 41, 다양한 Pz III 및 IV, 하프랙 등이 있다.
88(88)은 제2차 세계 대전 당시 아프리카 서부 사막에서 벌어진 치열한 지상전투 게임이다.사막쥐와 독일 및 이탈리아 아프리카 코프 88은 이동과 전투에 필요한 모든 정보를 표시하는 50개의 데이터 카드로 독일, 영국, 이탈리아 부대의 강점과 약점을 이중으로 보여준다. 이전의 인기 기갑 게임(동부전선 전투 포함)과 공유된 게임 시스템은 다양한 지점의 갑옷 두께, 다양한 각도, 높이, 고도에서 발사되는 슈팅, 지형의 효과 등 무수한 세부 사항을 쉽게 통합한다. 이 규칙은 소규모 부대 전술의 중요한 측면을 다룬다 - 장갑 관통 사격, 소형 무기 사격, 고폭탄, 포병, 공중 지원, 통신, 포탑 회전, 지뢰, 도로 봉쇄, 철조망, 연기 등. 유연한 시나리오는 6개의 지형 지도판에서 해결되는 다양한 전투 상황을 다루며, 이동 가능한 지형 조각도 특징이다. 부대 종류에는 보병, 대전차포(치명 88mm 포함), 마틸다, 십자군, 브렌 캐리어, 장거리 사막 집단 트럭, 호니스, 그랜트, 셔먼스, M13/40 SEM 41, 다양한 Pz III 및 IV, 하프랙 등이 있다.
(from the game box:)
88 is an intense tactical-level game of ground combat in Africa's Western Desert in World War II, the famous struggle between the British "Desert Rats" and the German and Italian Afrika Korps. 88 duplicates the strengths and weaknesses of the German, British and Italian units involved with 50 data cards that display all the information needed to move and fight. The game system, shared with our earlier popular Panzer game (which covers battles on the Eastern Front), easily incorporates myriad details such as armor thicknesses at various points, shots from various angles, heights, and altitudes, and the effects of terrain. The rules cover the important aspects of small unit tactics - armor piercing shots, small arms fire, high explosives, artillery barrages, air support, communications, turret rotation, gun depression, mines, roadblocks, barbed wire, smoke, and much more. The flexible scenarios cover a variety of combat situations that are resolved on the six-piece geomorphic mapboard, which also features movable terrain pieces. The types of units include infantry, anti-tanks guns (including the deadly 88mm), Matildas, Crusaders, Bren Carriers, Long Range Desert Group Trucks, Honeys, Grants, Shermans, M13/40s SEM 41s, a large variety of Pz IIIs and IVs, halftracks, and much, much more.
88 is an intense tactical-level game of ground combat in Africa's Western Desert in World War II, the famous struggle between the British "Desert Rats" and the German and Italian Afrika Korps. 88 duplicates the strengths and weaknesses of the German, British and Italian units involved with 50 data cards that display all the information needed to move and fight. The game system, shared with our earlier popular Panzer game (which covers battles on the Eastern Front), easily incorporates myriad details such as armor thicknesses at various points, shots from various angles, heights, and altitudes, and the effects of terrain. The rules cover the important aspects of small unit tactics - armor piercing shots, small arms fire, high explosives, artillery barrages, air support, communications, turret rotation, gun depression, mines, roadblocks, barbed wire, smoke, and much more. The flexible scenarios cover a variety of combat situations that are resolved on the six-piece geomorphic mapboard, which also features movable terrain pieces. The types of units include infantry, anti-tanks guns (including the deadly 88mm), Matildas, Crusaders, Bren Carriers, Long Range Desert Group Trucks, Honeys, Grants, Shermans, M13/40s SEM 41s, a large variety of Pz IIIs and IVs, halftracks, and much, much more.
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