-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
9.6Never Mind the Billhooks: Here\'s the Ruckus (2024) -
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-150 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Mike Peters (II)
-
아티스트
Neil Roberts
-
인원
게임 소개
빌후크는 신경 쓰지 마세요: 일반적으로 루커스라고 불리는 루커스는 네버 마인드 더 빌훅스에서 영감을 받고 영향을 받은 중세 시대의 무거운 전투 테이블 탑 워게임으로, 각 플레이어가 캡틴의 통제하에 전사들로 구성된 회사를 운영하여 필드에 참가하여 영광을 차지합니다.
빌훅스와 마찬가지로 이 게임은 무작위 활성화 및 특별 이벤트인 다이버 알라룸과 구형 d6를 생성하여 슈팅 공격, 난투극, 전투 의지 롤을 해결하는 데 카드 덱을 사용합니다. 게임 플레이는 인터랙티브하며 혁신적인 무브먼트 갬빗 메커니즘을 갖추고 있어 성공하면 캐릭터가 영웅적으로 플레이할 수 있고, 검술의 추진력과 패리를 재현할 수 있는 특이한 인터랙티브 근접 시스템이 특징입니다. 이 게임은 '일회성' 또는 캐릭터가 새로운 기술과 속성을 얻는 캐릭터 개발 캠페인으로 플레이할 수 있습니다.
리뉴는 역사적인 '창'을 느슨하게 바탕으로 한 선장과 그의 추종자들로 구성되어 있습니다. 기사 한 명, 무기를 든 두 명, 지폐를 든 세 명, 궁수 여섯 명이 12명의 캐릭터로 구성된 전형적인 레티뉴를 만듭니다. Ruckus는 재미있고 스토리 중심의 게임으로, 플레이를 통해 내러티브를 구축합니다. 이 게임은 시나리오 중심이며 전쟁 시뮬레이션이나 역사적 정확성 추구보다 재미를 우선시합니다.
빌후크스와 마찬가지로 루커스는 처음에는 알비온 극장을 배경으로 장미 전쟁이 벌어지고 다른 극장에 대한 보충 규정이 디럭스와 비슷한 방식으로 설명되어 있습니다. 지금은 잘못된 통치, 무법, 다양한 경종의 시기입니다! 반란군과 무법자의 시대, 국경 분쟁과 습격의 시대, 오래된 가족 간의 불화가 심화되는 시대, 점수를 정산하는 시대.
빌훅스와 마찬가지로 이 게임은 무작위 활성화 및 특별 이벤트인 다이버 알라룸과 구형 d6를 생성하여 슈팅 공격, 난투극, 전투 의지 롤을 해결하는 데 카드 덱을 사용합니다. 게임 플레이는 인터랙티브하며 혁신적인 무브먼트 갬빗 메커니즘을 갖추고 있어 성공하면 캐릭터가 영웅적으로 플레이할 수 있고, 검술의 추진력과 패리를 재현할 수 있는 특이한 인터랙티브 근접 시스템이 특징입니다. 이 게임은 '일회성' 또는 캐릭터가 새로운 기술과 속성을 얻는 캐릭터 개발 캠페인으로 플레이할 수 있습니다.
리뉴는 역사적인 '창'을 느슨하게 바탕으로 한 선장과 그의 추종자들로 구성되어 있습니다. 기사 한 명, 무기를 든 두 명, 지폐를 든 세 명, 궁수 여섯 명이 12명의 캐릭터로 구성된 전형적인 레티뉴를 만듭니다. Ruckus는 재미있고 스토리 중심의 게임으로, 플레이를 통해 내러티브를 구축합니다. 이 게임은 시나리오 중심이며 전쟁 시뮬레이션이나 역사적 정확성 추구보다 재미를 우선시합니다.
빌후크스와 마찬가지로 루커스는 처음에는 알비온 극장을 배경으로 장미 전쟁이 벌어지고 다른 극장에 대한 보충 규정이 디럭스와 비슷한 방식으로 설명되어 있습니다. 지금은 잘못된 통치, 무법, 다양한 경종의 시기입니다! 반란군과 무법자의 시대, 국경 분쟁과 습격의 시대, 오래된 가족 간의 불화가 심화되는 시대, 점수를 정산하는 시대.
Never Mind the Billhooks: Here’s the Ruckus, usually referred to as Ruckus, is a narrative heavy Medieval skirmish table top wargame inspired and influenced by Never Mind the Billhooks, where each player runs a company of warriors under the control of their Captain to contest the field and win glory.
Like Billhooks, the game uses a deck of cards to create Random Activation and Special Events, known as Divers Alarums, and the old d6 to resolve shooting attacks, melee, and Will-to-Fight rolls. Gameplay is interactive and features an innovative Movement Gambit Mechanism which, when successful, allows Characters to perform Heroically and an unusual, interactive melee system to reproduce the Thrust and Parry of swordplay. The game can be played as a “one-off” or as a campaign with character development where characters gain new skills and attributes.
Retinues are formed of a Captain and his followers based loosely on the historical “spear” One knight, two Men at Arms, three bill men and six archers make a typical Retinue, twelve characters. Ruckus is a fun, story driven game that builds a narrative through play. The game is scenario driven and prioritises having fun over simulating warfare or seeking historical accuracy.
As with Billhooks, Ruckus is initially set in the Albion theatre, the Wars of the Roses conflict, with supplementary rules for the other theatres outlined in a similar way to Deluxe. It is a time of misrule, lawlessness, and divers alarums! A time for Rebels and Outlaws, a time of border conflicts and raids, a time when old family feuds escalate, a time to settle scores.
Like Billhooks, the game uses a deck of cards to create Random Activation and Special Events, known as Divers Alarums, and the old d6 to resolve shooting attacks, melee, and Will-to-Fight rolls. Gameplay is interactive and features an innovative Movement Gambit Mechanism which, when successful, allows Characters to perform Heroically and an unusual, interactive melee system to reproduce the Thrust and Parry of swordplay. The game can be played as a “one-off” or as a campaign with character development where characters gain new skills and attributes.
Retinues are formed of a Captain and his followers based loosely on the historical “spear” One knight, two Men at Arms, three bill men and six archers make a typical Retinue, twelve characters. Ruckus is a fun, story driven game that builds a narrative through play. The game is scenario driven and prioritises having fun over simulating warfare or seeking historical accuracy.
As with Billhooks, Ruckus is initially set in the Albion theatre, the Wars of the Roses conflict, with supplementary rules for the other theatres outlined in a similar way to Deluxe. It is a time of misrule, lawlessness, and divers alarums! A time for Rebels and Outlaws, a time of border conflicts and raids, a time when old family feuds escalate, a time to settle scores.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
478
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18