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World War 3: 1989, East Asia Front (2025)
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    360-2200 분

  • 연령

    16+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

1989: 동아시아의 긴장 악화로 오랜 적대국들이 전쟁에 가까워졌습니다. 유럽은 아마겟돈의 벼랑 끝에 서 있습니다. 페르시아만의 불안정으로 인해 정권은 붕괴 직전에 처했습니다.

동아시아가 3차 세계대전이라는 불똥을 틔울 불꽃이 될까요?

이 디자인은 한국, 홋카이도, 만주, 대만 서브 극장과 함께 3차 세계대전, 디자이너 시그니처 에디션에 관련된 극장을 확장하고 최대 4명의 플레이어를 위한 새로운 극장 전체 전투를 진행합니다. 이 지역에서 전쟁의 뉘앙스를 포착하기 위해 긴장 카드, 산업 지역 지형, 전체 헥스를 채우는 메가 시티, 철도 및 철도 운송, 전선 보급 책임자, 요새화 등 여러 가지 시스템이 추가되었습니다.

긴장감 넘치는 게임 - 동아시아를 위한 전투 - 제3차 세계대전 발발 전의 사건을 다루는 긴장감 넘치는 카드를 사용해야 합니다. 이러한 이벤트는 긴장으로 인해 지도에서 카드 플레이와 연산을 통해 발생합니다.

산업 지역 - 이 새로운 지형 유형은 제조업과 결합된 소규모 지자체의 집합체를 나타냅니다. 이러한 지역은 방어 병력과 함께 연합체로서 적대적인 군사 움직임에 영향을 미칠 수 있습니다.

메가 시티 - 이 도시들은 매우 거대하고 밀도가 높기 때문에 본질적으로 헥스 전체를 채웁니다. 고속도로, 거리, 골목으로 이루어진 매우 복잡한 그물망이 다양한 건물 유형과 규모로 얽혀 있습니다. 이 도시들은 주요 도시 이상의 전투에는 영향을 미치지 않지만, 그 규모가 크기 때문에 이동에 영향을 미칩니다. (메가 시티의 대도시 인구는 5백만 명이 넘습니다.)


철도 및 철도 운송 - 광활한 거리와 극장 내 광범위한 도로 네트워크 부족을 고려할 때, 철도는 보급을 제공하고 병력 이동을 촉진하는 핵심 요소입니다.

요새화 - 소련은 동아시아 전역에 요새화 구역 부대를 보유하고 있으며, 종종 구식 장비로 구성되어 적대국과 잠재적으로 충돌할 수 있습니다. 이와는 대조적으로 중국은 소련 국경을 따라 방어 기지를 구축하고 있습니다.

전선 보급 책임자 - 소련은 철도를 통해 보급선을 확장하는 데 사용했습니다.

제품 정보:
복잡도: 10점 만점에 6점
솔리테어 적합도: 10점 만점에 8점 (숨겨진 단위 없음)
시간 척도: 회당 1주일
지도 척도: 헥스당 45km
단위 규모: 일부 여단과 연대가 있는 사단, 항공대당 100대의 항공기
선수: 개별 경기당 1~2대, 전체 캠페인을 위한 1~4대
경기 시간: 개별 경기당 6~10시간, 전체 캠페인을 위한 36시간 이상

-게시자 설명

1989: Worsening tension in East Asia brings old adversaries closer to war. Europe stands on the brink of Armageddon. Destabilization in the Persian Gulf causes regimes to teeter on the brink of collapse.

Will East Asia be the spark to start the firestorm that is World War 3?

This design expands the theaters involved in the Third World War, Designer Signature Edition with the Korea, Hokkaido, Manchuria, and Taiwan sub-theaters—along with a new theater-wide battle for up to four players. Several additions have been made to the system to capture the nuances of war in this region, including Tension Cards, Industrial Area terrain, Mega Cities that fill entire hexes, Railroads & Rail Transport, Front Supply Heads, and Fortifications.

Tension Game – the Battle for East Asia full campaign calls for the play of tension cards, which cover the events leading up to the outbreak of World War 3. These events occur through the play of cards and operations on the map due to the tension.

Industrial Areas – this new terrain type represents a conglomeration of smaller municipalities combined with manufacturing industries. These areas can influence hostile military movements as a conglomeration, along with defensive troops.

Mega Cities – these cities are so massive and dense that they essentially fill an entire hex. They have a hugely complex web of highways, streets, and alleys intertwined with various building types and sizes. While these cities won’t affect combat any more than a major city, because of their sheer size, they affect movement. (Mega Cities have a population of over 5 million in the metropolitan area.)

Railroads and rail transport – given the vast distances covered and the lack of an extensive road network in the theater, railroads are a key component of providing supply and facilitating the movement of troops.

Fortifications – the Soviets have Fortified Zone units throughout East Asia located at potential conflict with their adversaries, often consisting of outdated equipment. In contrast, the Chinese have built-in defensive positions along the Soviet border.

Front Supply Heads – were used by the Soviets to extend their supply lines via railroads.

Product Information:
Complexity: 6 out of 10
Solitaire Suitability: 8 out of 10 (no hidden units)
Time Scale: 1 week per turn
Map Scale: 45 km per hex
Unit Scale: divisions, with some brigades and regiments, 100 aircraft per air unit
Players: one to two per individual game, one to four for full campaign
Playing Time: 6-10 hours per individual game, 36+ hours for full campaign

—description from the publisher

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