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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tom Jolly, Luke Laurie
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아티스트
Heiko Günther
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인원
게임 소개
모던 클래식의 새로운 버전! 맨해튼 프로젝트: 에너지 제국에는 오리지널 에디션의 모든 게임 플레이뿐만 아니라 \'냉전\" 확장, 새로운 \"유엔 사절단 확장\" 등이 포함됩니다!
>전쟁의 잿더미에서 벗어나 원자력 시대에 국가가 힘을 발휘합니다! 맨해튼 프로젝트에서: 에너지 제국은 20세기 후반 권력을 놓고 고군분투하는 국가를 각 플레이어가 장악합니다. 자원을 확보하고 구조물을 건설하며 에너지원을 활용하여 자국의 산업, 상업, 정부를 구축합니다.
에너지 제국의 주요 위협은 전쟁이 아니라 산업화와 오염의 부작용으로 인한 불확실한 글로벌 영향입니다. 많은 작업에는 대가가 따릅니다. 따라서 국가들이 산업화됨에 따라 환경 오염의 양도 증가합니다. 과학을 신중하게 사용하면 산업의 유해한 영향을 완화하고 글로벌 위기를 피하는 데 도움이 될 수 있습니다.
에너지 엠파이어는 작업자 배치, 테이블 구축 및 자원 관리 메커니즘을 사용합니다. 플레이어는 매번 작업 또는 생성 중 하나를 선택할 수 있습니다. 워크 턴에서 플레이어는 메인 보드에서 한 명의 작업자를 플레이한 다음 작업자와 에너지를 사용하여 테이블라우에서 카드를 활성화합니다. 플레이어는 메인 보드의 점유 공간을 사용하기 위해 에너지를 소비할 수 있으므로 완전히 차단된 공간은 없습니다. 발전 턴에서 플레이어는 원자력, 석탄, 석유, 태양열 및 기타 형태의 에너지를 나타내는 '에너지 주사위'를 굴려서 에너지 공급을 갱신할 수 있습니다.
게임 보드 뒷면은 기본 게임과 확장을 하나의 큰 게임으로 원활하게 함께 플레이할 수 있는 방법을 제시합니다. 새로운 확장 콘텐츠는 이전에 출시된 적이 없으며 자체적으로 제공되지 않습니다.
-게시자의 desc 설명
>전쟁의 잿더미에서 벗어나 원자력 시대에 국가가 힘을 발휘합니다! 맨해튼 프로젝트에서: 에너지 제국은 20세기 후반 권력을 놓고 고군분투하는 국가를 각 플레이어가 장악합니다. 자원을 확보하고 구조물을 건설하며 에너지원을 활용하여 자국의 산업, 상업, 정부를 구축합니다.
에너지 제국의 주요 위협은 전쟁이 아니라 산업화와 오염의 부작용으로 인한 불확실한 글로벌 영향입니다. 많은 작업에는 대가가 따릅니다. 따라서 국가들이 산업화됨에 따라 환경 오염의 양도 증가합니다. 과학을 신중하게 사용하면 산업의 유해한 영향을 완화하고 글로벌 위기를 피하는 데 도움이 될 수 있습니다.
에너지 엠파이어는 작업자 배치, 테이블 구축 및 자원 관리 메커니즘을 사용합니다. 플레이어는 매번 작업 또는 생성 중 하나를 선택할 수 있습니다. 워크 턴에서 플레이어는 메인 보드에서 한 명의 작업자를 플레이한 다음 작업자와 에너지를 사용하여 테이블라우에서 카드를 활성화합니다. 플레이어는 메인 보드의 점유 공간을 사용하기 위해 에너지를 소비할 수 있으므로 완전히 차단된 공간은 없습니다. 발전 턴에서 플레이어는 원자력, 석탄, 석유, 태양열 및 기타 형태의 에너지를 나타내는 '에너지 주사위'를 굴려서 에너지 공급을 갱신할 수 있습니다.
게임 보드 뒷면은 기본 게임과 확장을 하나의 큰 게임으로 원활하게 함께 플레이할 수 있는 방법을 제시합니다. 새로운 확장 콘텐츠는 이전에 출시된 적이 없으며 자체적으로 제공되지 않습니다.
-게시자의 desc 설명
A new edition of a modern classic! Manhattan Project: Energy Empire includes all the gameplay of the original edition, as well as the \'Cold War\' expansion, the new \'UN Envoys expansion\', and more!
From the ashes of war, nations rise to power in the atomic age! In Manhattan Project: Energy Empire, each player takes control of a nation struggling for power in the latter part of the 20th century. They build up their nation’s industry, commerce, and government by acquiring resources, building structures, and tapping sources of energy.
The major threat in Energy Empire is not war, but uncertain global impacts, that result from side effects of industrialization and pollution. Many actions come with a cost. So, as nations become more industrious, they also increase the amount of pollution in the environment. Careful use of science can mitigate the harmful effects of industry, and can also help avert global crises.
Energy Empire uses worker placement, tableau-building, and resource management mechanics. On each turn, a player can choose to either work or generate. On a work turn, a player plays a single worker on the main board, then uses workers and energy to activate cards in their tableau. Players may spend energy to use an occupied space on the main board, so no spaces are ever completely blocked. On a generate turn, players get to renew their supply of energy by rolling "energy dice" that represent nuclear, coal, oil, solar, and other forms of energy.
The back of the game board presents a way to play the base game and expansion seamlessly together as one big game. Note the new expansion content has not been released before and won\'t be available by itself.
—description from the publisher
From the ashes of war, nations rise to power in the atomic age! In Manhattan Project: Energy Empire, each player takes control of a nation struggling for power in the latter part of the 20th century. They build up their nation’s industry, commerce, and government by acquiring resources, building structures, and tapping sources of energy.
The major threat in Energy Empire is not war, but uncertain global impacts, that result from side effects of industrialization and pollution. Many actions come with a cost. So, as nations become more industrious, they also increase the amount of pollution in the environment. Careful use of science can mitigate the harmful effects of industry, and can also help avert global crises.
Energy Empire uses worker placement, tableau-building, and resource management mechanics. On each turn, a player can choose to either work or generate. On a work turn, a player plays a single worker on the main board, then uses workers and energy to activate cards in their tableau. Players may spend energy to use an occupied space on the main board, so no spaces are ever completely blocked. On a generate turn, players get to renew their supply of energy by rolling "energy dice" that represent nuclear, coal, oil, solar, and other forms of energy.
The back of the game board presents a way to play the base game and expansion seamlessly together as one big game. Note the new expansion content has not been released before and won\'t be available by itself.
—description from the publisher
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