-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
A.J. Plank
-
아티스트
-
인원
게임 소개
호흡하세요.
감시자가 되어 불안한 마음을 관찰하여 방황하는 생각의 운명을 결정하는 데 도움을 주세요. 집중력을 유지하고 너무 산만하지 않도록 노력하세요!
네버마인드 더 디어스트리션은 명상의 원칙에 기반한 10~15분짜리 추상 솔로 카드 게임입니다. 게임(명상) 세션에서 마음은 생각을 떠올린 다음 산만해질 때까지 생각을 강화하여 시간을 낭비하게 만듭니다. 플레이어는 이러한 생각의 강도를 최대한 줄여 마음을 억제하고 의식을 평화롭게 유지하는 임무를 수행합니다.
각 라운드는 마음이 의식 속에서 어떤 생각을 강화하려고 시도할지 결정하기 위해 카드를 뽑는 마음 단계로 시작됩니다. 왓쳐 단계에서 플레이어는 더 마인드로 인한 혼란에 대응하기 위해 노력하며, 마침내 생각이 방출될 때까지 이러한 생각을 잠재웁니다. 더 왓쳐의 목표는 타이머 덱이 소진되기 전에 가능한 한 많은 생각을 방출하는 것입니다. 그 결과 발생하는 줄다리기는 명상을 시도해 본 사람이라면 누구나 친숙하게 느낄 수 있습니다!
목표는 타이머 덱이 소진되기 전에 가능한 한 많은 생각을 최저 강도(릴리스)로 유도하는 것입니다. 완벽한 승리를 거두면 다음 단계의 복잡성으로 발전하여 함께 성장하는 게임을 즐길 수 있습니다!
네버마인드 디 어트랙션은 명상 개념과 기법을 재미있고 낮은 압력 방식으로 소개하고 홍보할 수 있도록 설계되었습니다. 게임의 짧은 턴과 간단한 동작은 명상 중에 일어나는 것과 다르지 않게 흐름 상태를 위한 조건을 조성합니다. 선과 같은 흐름 상태에서 실제 기술을 가르치는 것은 실제 명상 세션에서 머릿속에 사용할 수 있는 잠재의식 기술을 개발하는 데 도움이 됩니다.
놀면서 마음을 진정시키고 귀중한 정신 건강 기술을 배우세요!
-출판사의 설명
감시자가 되어 불안한 마음을 관찰하여 방황하는 생각의 운명을 결정하는 데 도움을 주세요. 집중력을 유지하고 너무 산만하지 않도록 노력하세요!
네버마인드 더 디어스트리션은 명상의 원칙에 기반한 10~15분짜리 추상 솔로 카드 게임입니다. 게임(명상) 세션에서 마음은 생각을 떠올린 다음 산만해질 때까지 생각을 강화하여 시간을 낭비하게 만듭니다. 플레이어는 이러한 생각의 강도를 최대한 줄여 마음을 억제하고 의식을 평화롭게 유지하는 임무를 수행합니다.
각 라운드는 마음이 의식 속에서 어떤 생각을 강화하려고 시도할지 결정하기 위해 카드를 뽑는 마음 단계로 시작됩니다. 왓쳐 단계에서 플레이어는 더 마인드로 인한 혼란에 대응하기 위해 노력하며, 마침내 생각이 방출될 때까지 이러한 생각을 잠재웁니다. 더 왓쳐의 목표는 타이머 덱이 소진되기 전에 가능한 한 많은 생각을 방출하는 것입니다. 그 결과 발생하는 줄다리기는 명상을 시도해 본 사람이라면 누구나 친숙하게 느낄 수 있습니다!
목표는 타이머 덱이 소진되기 전에 가능한 한 많은 생각을 최저 강도(릴리스)로 유도하는 것입니다. 완벽한 승리를 거두면 다음 단계의 복잡성으로 발전하여 함께 성장하는 게임을 즐길 수 있습니다!
네버마인드 디 어트랙션은 명상 개념과 기법을 재미있고 낮은 압력 방식으로 소개하고 홍보할 수 있도록 설계되었습니다. 게임의 짧은 턴과 간단한 동작은 명상 중에 일어나는 것과 다르지 않게 흐름 상태를 위한 조건을 조성합니다. 선과 같은 흐름 상태에서 실제 기술을 가르치는 것은 실제 명상 세션에서 머릿속에 사용할 수 있는 잠재의식 기술을 개발하는 데 도움이 됩니다.
놀면서 마음을 진정시키고 귀중한 정신 건강 기술을 배우세요!
-출판사의 설명
Breathe.
Become The Watcher and observe your restless mind to help decide the fate of its wandering thoughts. Maintain your focus and try not to stay too distracted!
Nevermind The Distraction is a 10-15 minute abstract solitaire card game based on the principles of mindful meditation. During a game (meditation) session The Mind will cause thoughts to surface, then try to intensify them until they become distracting—causing time to be wasted. The player is tasked with reducing the intensity of these thoughts as much as possible, thus keeping the mind reined in and the consciousness at peace.
Each round starts with the Mind Phase, in which a card is drawn to determine which thought in the consciousness The Mind will attempt to intensify that round. In the Watcher Phase, players work to counteract the chaos caused by The Mind—quieting these thoughts until they are finally released. The Watcher’s goal is to release as many thoughts as possible before the timer deck runs out. The resulting Tug of War will feel familiar to anyone who has ever tried to meditate!
The objective is to get as many thoughts as possible to their lowest intensity (Released) before the timer deck runs out. A perfect win lets you advance to the next stage of complexity, for a game that grows with you!
Nevermind The Distraction is designed to introduce and promote meditation concepts and techniques in a fun, low-pressure way. The game’s short turns and simple actions cultivate the conditions for a flow state, not unlike what occurs during a meditation. The blend of teaching real-world techniques within a Zen-like flow state is intended to help foster the development of a subconscious skill set for use inside your head during an actual meditation session.
Calm your mind and learn valuable mental health skills while you play!
—description from the publisher
Become The Watcher and observe your restless mind to help decide the fate of its wandering thoughts. Maintain your focus and try not to stay too distracted!
Nevermind The Distraction is a 10-15 minute abstract solitaire card game based on the principles of mindful meditation. During a game (meditation) session The Mind will cause thoughts to surface, then try to intensify them until they become distracting—causing time to be wasted. The player is tasked with reducing the intensity of these thoughts as much as possible, thus keeping the mind reined in and the consciousness at peace.
Each round starts with the Mind Phase, in which a card is drawn to determine which thought in the consciousness The Mind will attempt to intensify that round. In the Watcher Phase, players work to counteract the chaos caused by The Mind—quieting these thoughts until they are finally released. The Watcher’s goal is to release as many thoughts as possible before the timer deck runs out. The resulting Tug of War will feel familiar to anyone who has ever tried to meditate!
The objective is to get as many thoughts as possible to their lowest intensity (Released) before the timer deck runs out. A perfect win lets you advance to the next stage of complexity, for a game that grows with you!
Nevermind The Distraction is designed to introduce and promote meditation concepts and techniques in a fun, low-pressure way. The game’s short turns and simple actions cultivate the conditions for a flow state, not unlike what occurs during a meditation. The blend of teaching real-world techniques within a Zen-like flow state is intended to help foster the development of a subconscious skill set for use inside your head during an actual meditation session.
Calm your mind and learn valuable mental health skills while you play!
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18