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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Brian Train
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아티스트
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인원
게임 소개
러너(도둑, 암살자 또는 기타 사진을 찍는 캐릭터)가 고층 빌딩의 꼭대기 층으로 침투하려고 시도하는 이야기와 러너가 통과하는 건물의 수동적이고 능동적인 보안 조치를 담당하는 게이트키퍼에 관한 두 플레이어의 마이크로게임.
장비:
고층 지도(각각 6개 또는 7개의 공간으로 구성된 10단계로 나뉘며, 그 중 5개에는 안전한 공간이 있습니다), 러너를 위한 미플 또는 마커 1개, 6면 주사위 13개, 10면 주사위 1개를 사용하여 특수 액션을 기록합니다(또는 6면 주사위 2개 또는 스크랩 페이퍼 2개 사용).
설정:
게이트키퍼는 각 레벨의 초기 패시브 보안 등급을 설정하고 고층부에서 이동할 수 있는 3대의 순찰대를 배치합니다. 주사위로 표시된 평점입니다. 러너는 하단 레벨에 설정됩니다.
승리 방법:
러너가 최상위 레벨의 세이프 룸(목표물의 펜트하우스 스위트)에 들어가면 승리합니다. 게이트키퍼는 러너를 포획하면 승리합니다.
플레이:
각 턴은 러너 턴 1회와 게이트키퍼 턴 1회로 구성됩니다. 한 번에 한 가지 옵션을 선택합니다. 러너가 먼저입니다.
러너 옵션:
R1 - 같은 레벨 또는 다음 레벨의 패시브 등급을 2로 낮춥니다(트랙 다운에서 다이 2로 조정, 최소 1);
R2 - 동일한 레벨의 빈 공간으로 이동;
R3 - 다음 상위 레벨의 인접한 빈 공간으로 이동 시도(롤 다이에서 상위 레벨\'의 패시브 등급)
R4 - 사용 가능한 수에 따라 제한되는 모든 수의 특별 액션을 한 번에 수행합니다(러너는 전체 게임에서 총 10개로 게임을 시작합니다).
특별 조치에는 다음이 포함됩니다:
- 임의의 레벨의 패시브 등급을 무작위로 줄이려는 시도(롤 다이);
- 안전한 러너의 방에 들어가세요;
- 게이트키퍼 패트롤 1 공간을 어느 방향으로든 이동시킵니다.
게이트키퍼 옵션:
G1 - 모든 방향 또는 방향의 조합으로 1 패트롤 이동: 이동할 때마다 패트롤의 등급을 1에서 최소 1로 낮추려면 이동을 멈춰야 합니다.
G2 - 순찰대 재설정: 순찰대 하나를 선택하고 거꾸로 뒤집어 바닥면이 상단면이 되고 새로운 등급이 됩니다(1은 6, 2는 5 등이 됩니다).
선택한 옵션이 끝나면 게이트키퍼가 캡처를 발표할 수 있습니다. 게이트키퍼는 러너를 포획하면 승리합니다.
약 10~15분 안에 플레이할 수 있는 간단한 게임입니다.
2024년 9월 브루넬 대학교에서 열린 커넥션스-영국 컨퍼런스에서 기본적으로 약 1시간 만에 설계되었습니다.
-디자이너의 desc 설명
장비:
고층 지도(각각 6개 또는 7개의 공간으로 구성된 10단계로 나뉘며, 그 중 5개에는 안전한 공간이 있습니다), 러너를 위한 미플 또는 마커 1개, 6면 주사위 13개, 10면 주사위 1개를 사용하여 특수 액션을 기록합니다(또는 6면 주사위 2개 또는 스크랩 페이퍼 2개 사용).
설정:
게이트키퍼는 각 레벨의 초기 패시브 보안 등급을 설정하고 고층부에서 이동할 수 있는 3대의 순찰대를 배치합니다. 주사위로 표시된 평점입니다. 러너는 하단 레벨에 설정됩니다.
승리 방법:
러너가 최상위 레벨의 세이프 룸(목표물의 펜트하우스 스위트)에 들어가면 승리합니다. 게이트키퍼는 러너를 포획하면 승리합니다.
플레이:
각 턴은 러너 턴 1회와 게이트키퍼 턴 1회로 구성됩니다. 한 번에 한 가지 옵션을 선택합니다. 러너가 먼저입니다.
러너 옵션:
R1 - 같은 레벨 또는 다음 레벨의 패시브 등급을 2로 낮춥니다(트랙 다운에서 다이 2로 조정, 최소 1);
R2 - 동일한 레벨의 빈 공간으로 이동;
R3 - 다음 상위 레벨의 인접한 빈 공간으로 이동 시도(롤 다이에서 상위 레벨\'의 패시브 등급)
R4 - 사용 가능한 수에 따라 제한되는 모든 수의 특별 액션을 한 번에 수행합니다(러너는 전체 게임에서 총 10개로 게임을 시작합니다).
특별 조치에는 다음이 포함됩니다:
- 임의의 레벨의 패시브 등급을 무작위로 줄이려는 시도(롤 다이);
- 안전한 러너의 방에 들어가세요;
- 게이트키퍼 패트롤 1 공간을 어느 방향으로든 이동시킵니다.
게이트키퍼 옵션:
G1 - 모든 방향 또는 방향의 조합으로 1 패트롤 이동: 이동할 때마다 패트롤의 등급을 1에서 최소 1로 낮추려면 이동을 멈춰야 합니다.
G2 - 순찰대 재설정: 순찰대 하나를 선택하고 거꾸로 뒤집어 바닥면이 상단면이 되고 새로운 등급이 됩니다(1은 6, 2는 5 등이 됩니다).
선택한 옵션이 끝나면 게이트키퍼가 캡처를 발표할 수 있습니다. 게이트키퍼는 러너를 포획하면 승리합니다.
약 10~15분 안에 플레이할 수 있는 간단한 게임입니다.
2024년 9월 브루넬 대학교에서 열린 커넥션스-영국 컨퍼런스에서 기본적으로 약 1시간 만에 설계되었습니다.
-디자이너의 desc 설명
Microgame for two players about a Runner (thief, assassin or some other photogenic character) attempting to penetrate to the top level of a high-rise building, versus a Gatekeeper who is in charge of the passive and active security measures of the building the Runner is passing through.
Equipment:
Map of the High-Rise (divided into 10 levels, each
with 6 or 7 spaces; 5 of them have a Safe Room), 1 meeple or marker for the Runner, 13 x 6-sided dice, and 1 x 10-sided die to record Special Actions used (or use 2 6-sided dice, or scrap paper).
Setup:
Gatekeeper sets initial Passive security ratings of each level, and places 3 Patrols that can move around in the High-Rise. Ratings indicated by dice. Runner sets up on the bottom level.
How to Win:
Runner wins if they enter the Safe Room of the top level (the penthouse suite of the target). Gatekeeper wins if they capture Runner.
Play:
each turn consists of 1 Runner turn and 1 Gatekeeper turn. Take 1 option in a turn. Runner goes first.
Runner options:
R1 - reduce the Passive rating of the same or next higher level they are on by 2 (adjust die on the Track down by 2, to a minimum of 1);
R2 - move to any empty space on same level;
R3 - attempt to move to adjacent empty space in the next higher level (roll die to beat higher level\'s Passive rating)
R4 - take any number of Special Actions at once, limited by the number they have available (Runner starts game with a total of 10 for the entire game).
Special Actions include:
- attempt to reduce the Passive rating of any level by a random amount (roll die);
- enter Safe Room of Runner’s current level;
- move any Gatekeeper Patrol 1 space in any direction.
Gatekeeper options:
G1 – move 1 Patrol in any direction or combination of directions: for each space moved reduce rating of the Patrol by 1 to a minimum of 1, whereupon it must stop moving.
G2 – Reset a Patrol: select one Patrol and turn it upside down so its bottom face becomes the top face and new rating (so a 1 becomes a 6, a 2 a 5, etc).
After the chosen option Gatekeeper can announce a Capture. Gatekeeper wins if they capture Runner.
A simple game that plays in about 10-15 minutes.
Basically designed in about an hour at the Connections-UK conference, Brunel University, September 2024.
-description from designer
Equipment:
Map of the High-Rise (divided into 10 levels, each
with 6 or 7 spaces; 5 of them have a Safe Room), 1 meeple or marker for the Runner, 13 x 6-sided dice, and 1 x 10-sided die to record Special Actions used (or use 2 6-sided dice, or scrap paper).
Setup:
Gatekeeper sets initial Passive security ratings of each level, and places 3 Patrols that can move around in the High-Rise. Ratings indicated by dice. Runner sets up on the bottom level.
How to Win:
Runner wins if they enter the Safe Room of the top level (the penthouse suite of the target). Gatekeeper wins if they capture Runner.
Play:
each turn consists of 1 Runner turn and 1 Gatekeeper turn. Take 1 option in a turn. Runner goes first.
Runner options:
R1 - reduce the Passive rating of the same or next higher level they are on by 2 (adjust die on the Track down by 2, to a minimum of 1);
R2 - move to any empty space on same level;
R3 - attempt to move to adjacent empty space in the next higher level (roll die to beat higher level\'s Passive rating)
R4 - take any number of Special Actions at once, limited by the number they have available (Runner starts game with a total of 10 for the entire game).
Special Actions include:
- attempt to reduce the Passive rating of any level by a random amount (roll die);
- enter Safe Room of Runner’s current level;
- move any Gatekeeper Patrol 1 space in any direction.
Gatekeeper options:
G1 – move 1 Patrol in any direction or combination of directions: for each space moved reduce rating of the Patrol by 1 to a minimum of 1, whereupon it must stop moving.
G2 – Reset a Patrol: select one Patrol and turn it upside down so its bottom face becomes the top face and new rating (so a 1 becomes a 6, a 2 a 5, etc).
After the chosen option Gatekeeper can announce a Capture. Gatekeeper wins if they capture Runner.
A simple game that plays in about 10-15 minutes.
Basically designed in about an hour at the Connections-UK conference, Brunel University, September 2024.
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