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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Evan Duda
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아티스트
Muhamad Faizal Fikri, Rio Sabda
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인원
게임 소개
게임 개요 및 메커니즘:
부품 낭비는 1~5명의 플레이어를 위한 협동 전략 게임입니다. 부품 낭비를 뚫고 들어가려는 거대한 기계의 승무원을 통제합니다.
게임은 일련의 라운드에 걸쳐 진행됩니다. 플레이어는 매 라운드마다 교대로 크루원을 점진적으로 제어하며, 액션 포인트를 사용하여 메카의 방 사이를 이동하거나 적을 공격하거나 화재를 진압하는 등 다양한 작업을 수행합니다.
플레이어는 고유하고 비대칭적인 능력을 사용하여 추가적인 이점을 얻을 수도 있습니다. 각 라운드가 끝날 때마다 게임 상태를 더욱 발전시키기 위한 일련의 단계가 진행됩니다.
적이 공격하면 플레이어가 메치의 소음 레벨과 동일한 새로운 적 카드를 추첨하여 배치합니다. 플레이어는 승무원을 향상시킬 수 있는 장비를 제공하거나 메커니즘 자체를 개선할 수 있는 업그레이드를 제공하는 구조 카드를 추첨할 수도 있습니다. 일부 강력한 룸 업그레이드 카드에는 노이즈 페널티가 함께 제공되므로 플레이어는 추가 적 카드를 추첨할 위험과 보상의 균형을 맞춰야 합니다. 특정 조건이 충족되면 현재 속도에 따라 메커니즘이 진행됩니다.
메크가 발전함에 따라 더 강력한 적 카드가 덱에 섞이면서 시간이 지남에 따라 증가하는 크루의 힘에 맞는 확장 도전을 제공합니다. 게임의 고유한 스크랩 메커니즘을 통해 플레이어는 원치 않는 구조 카드를 리소스로 변환하거나, 메커니즘을 복구하거나, 무작위성을 완화하기 위해 특정 유형의 카드를 검색할 수 있습니다.
메커니즘이 마지막 공간에 도달하면 게임이 승리하지만, 플레이어는 현재 실행 중인 추가 난이도를 위해 추가 \'승리 랩\' 챌린지를 선택할 수 있습니다.
-퍼블리셔 설명
부품 낭비는 1~5명의 플레이어를 위한 협동 전략 게임입니다. 부품 낭비를 뚫고 들어가려는 거대한 기계의 승무원을 통제합니다.
게임은 일련의 라운드에 걸쳐 진행됩니다. 플레이어는 매 라운드마다 교대로 크루원을 점진적으로 제어하며, 액션 포인트를 사용하여 메카의 방 사이를 이동하거나 적을 공격하거나 화재를 진압하는 등 다양한 작업을 수행합니다.
플레이어는 고유하고 비대칭적인 능력을 사용하여 추가적인 이점을 얻을 수도 있습니다. 각 라운드가 끝날 때마다 게임 상태를 더욱 발전시키기 위한 일련의 단계가 진행됩니다.
적이 공격하면 플레이어가 메치의 소음 레벨과 동일한 새로운 적 카드를 추첨하여 배치합니다. 플레이어는 승무원을 향상시킬 수 있는 장비를 제공하거나 메커니즘 자체를 개선할 수 있는 업그레이드를 제공하는 구조 카드를 추첨할 수도 있습니다. 일부 강력한 룸 업그레이드 카드에는 노이즈 페널티가 함께 제공되므로 플레이어는 추가 적 카드를 추첨할 위험과 보상의 균형을 맞춰야 합니다. 특정 조건이 충족되면 현재 속도에 따라 메커니즘이 진행됩니다.
메크가 발전함에 따라 더 강력한 적 카드가 덱에 섞이면서 시간이 지남에 따라 증가하는 크루의 힘에 맞는 확장 도전을 제공합니다. 게임의 고유한 스크랩 메커니즘을 통해 플레이어는 원치 않는 구조 카드를 리소스로 변환하거나, 메커니즘을 복구하거나, 무작위성을 완화하기 위해 특정 유형의 카드를 검색할 수 있습니다.
메커니즘이 마지막 공간에 도달하면 게임이 승리하지만, 플레이어는 현재 실행 중인 추가 난이도를 위해 추가 \'승리 랩\' 챌린지를 선택할 수 있습니다.
-퍼블리셔 설명
Game Overview and Mechanics:
The Waste of Parts is a cooperative strategy game for 1 to 5 players. You control the crew of a giant mech attempting to make its way through the Waste of Parts.
The game is played over a series of rounds. Each round, players take turns controlling their Crew Members in a rotating, progressive order, spending action points to perform various tasks such as moving between rooms of the mech, attacking enemies, or extinguishing fires.
Players can also use their unique, asymmetrical abilities to gain additional advantages. At the end of each round, a sequence of steps is taken to further advance the game state.
Enemies attack, and players draw and place new enemy cards equal to the mech\'s noise level. Players may also draw salvage cards, which provide equipment to enhance their Crew Members or upgrades to improve the mech itself. Some powerful room upgrade cards come with a noise penalty, forcing players to balance the risk of drawing additional enemy cards against the rewards they offer. If certain conditions are met, the mech will advance according to its current speed.
As the mech advances, more powerful enemy cards are shuffled into the deck, providing a scaling challenge that matches the crew\'s increasing strength over time. The game’s unique Scrap mechanic allows players to convert unwanted salvage cards into resources, repair the mech, or search for specific types of cards to mitigate randomness.
The game is won once the mech reaches its final space, but players can opt for an additional \'victory lap\' challenge for an extra level of difficulty with their current run.
-description from publisher
The Waste of Parts is a cooperative strategy game for 1 to 5 players. You control the crew of a giant mech attempting to make its way through the Waste of Parts.
The game is played over a series of rounds. Each round, players take turns controlling their Crew Members in a rotating, progressive order, spending action points to perform various tasks such as moving between rooms of the mech, attacking enemies, or extinguishing fires.
Players can also use their unique, asymmetrical abilities to gain additional advantages. At the end of each round, a sequence of steps is taken to further advance the game state.
Enemies attack, and players draw and place new enemy cards equal to the mech\'s noise level. Players may also draw salvage cards, which provide equipment to enhance their Crew Members or upgrades to improve the mech itself. Some powerful room upgrade cards come with a noise penalty, forcing players to balance the risk of drawing additional enemy cards against the rewards they offer. If certain conditions are met, the mech will advance according to its current speed.
As the mech advances, more powerful enemy cards are shuffled into the deck, providing a scaling challenge that matches the crew\'s increasing strength over time. The game’s unique Scrap mechanic allows players to convert unwanted salvage cards into resources, repair the mech, or search for specific types of cards to mitigate randomness.
The game is won once the mech reaches its final space, but players can opt for an additional \'victory lap\' challenge for an extra level of difficulty with their current run.
-description from publisher
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