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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jake Jenne, Nathan Jenne
-
아티스트
-
인원
게임 소개
미스틱 매너에서 플레이어는 용기 포인트를 사용하여 집 안의 새로운 위치로 이동하거나 집 밖에서 액션을 수행하는 방식으로 번갈아 가며 플레이합니다. 집 밖의 행동을 통해 플레이어는 캐릭터의 최대 용기와 저장 공간을 늘리고, 수집한 아이템을 판매하고, 새로운 아이템을 얻고, 애완견의 도움을 받거나, 용기 포인트를 재설정하여 저택에 다시 들어갈 수 있습니다.
집 안에서 각 플레이어는 용기 포인트를 사용하여 새 방으로 이동하여 아이템을 수집하고, 유령을 공격하고, 임프를 포획하고, 유령과 흥정하거나, 집 고양이의 동반자가 됩니다. 플레이어는 인벤토리에 수집한 애완동물과 도구로 증강되는 주사위를 굴려서 유령을 공격합니다. 임프는 그물을 사용하여 포획할 수 있습니다. 다락방에만 나타나는 장치는 재고 품목 한 개를 희생해야 합니다.
각 플레이어는 제한된 양의 인벤토리와 용기, 독특한 기술을 가지고 있습니다. 유령을 물리치고 집안으로 더 멀리 뛰어들기 위해 재고와 용기를 관리해야 합니다.
귀신의 저택에서 일정 수의 배디가 제거되면 플레이어는 유령 패배, 유령 불식, 방출, 그림 판매, 재고에 남아있는 아이템, 개인 보너스를 수집할 때마다 1달러의 가치를 획득하여 점수를 계산합니다. 가장 많은 돈을 버는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
-디자이너의 desc 설명
집 안에서 각 플레이어는 용기 포인트를 사용하여 새 방으로 이동하여 아이템을 수집하고, 유령을 공격하고, 임프를 포획하고, 유령과 흥정하거나, 집 고양이의 동반자가 됩니다. 플레이어는 인벤토리에 수집한 애완동물과 도구로 증강되는 주사위를 굴려서 유령을 공격합니다. 임프는 그물을 사용하여 포획할 수 있습니다. 다락방에만 나타나는 장치는 재고 품목 한 개를 희생해야 합니다.
각 플레이어는 제한된 양의 인벤토리와 용기, 독특한 기술을 가지고 있습니다. 유령을 물리치고 집안으로 더 멀리 뛰어들기 위해 재고와 용기를 관리해야 합니다.
귀신의 저택에서 일정 수의 배디가 제거되면 플레이어는 유령 패배, 유령 불식, 방출, 그림 판매, 재고에 남아있는 아이템, 개인 보너스를 수집할 때마다 1달러의 가치를 획득하여 점수를 계산합니다. 가장 많은 돈을 버는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
-디자이너의 desc 설명
In Mystic Manor, players take turns by spending courage points to move to a new location inside the house or performing actions outside of the house. The actions outside the house allow the players to build up their character\'s maximum courage and storage, sell items they have collected, gain new items, enlist the help of a pet dog, or reset their courage points to re-enter the manor.
Inside the house, each player will spend courage points to move to a new room to collect items, attack ghosts, capture imps, bargain with apparitions, or gain the companionship of a house cat. Players will attack ghosts by rolling a die that will be augmented by the pets and tools that they have collected in their inventory. Imps may be captured by using a net. Apparitions, which only appear in the attic, will require the sacrifice of one item in inventory.
Each player has a limited amount of inventory and courage and a unique skill. They must manage their inventory and courage to defeat the ghosts and to venture further into the house.
Once a certain number of baddies have been removed from the haunted manor, players will calculate their scores by gaining a dollar value for every ghost defeated, apparition dispelled, imp released, painting sold, item remaining in their inventory, and personal bonus collected. The player earning the most money wins the game.
-description from designer
Inside the house, each player will spend courage points to move to a new room to collect items, attack ghosts, capture imps, bargain with apparitions, or gain the companionship of a house cat. Players will attack ghosts by rolling a die that will be augmented by the pets and tools that they have collected in their inventory. Imps may be captured by using a net. Apparitions, which only appear in the attic, will require the sacrifice of one item in inventory.
Each player has a limited amount of inventory and courage and a unique skill. They must manage their inventory and courage to defeat the ghosts and to venture further into the house.
Once a certain number of baddies have been removed from the haunted manor, players will calculate their scores by gaining a dollar value for every ghost defeated, apparition dispelled, imp released, painting sold, item remaining in their inventory, and personal bonus collected. The player earning the most money wins the game.
-description from designer
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