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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Corey Wright
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아티스트
Corey Wright
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인원
게임 소개
디럭스 에디션과 컬렉터\'s 에디션은 게임을 최대 6명까지 확장할 수 있습니다.
디럭스 에디션에는 스탠다드 에디션 플러스부터 모든 것이 포함되어 있습니다:
산쪽 1개, 3면 및 4면 산악 홀더 1개, 산악인 미니어처 2개, 가이드 카드 2장, 우드 스코어 트래커 2개, 업그레이드 보드 2개, 캐릭터 카드 4개, 경기 마커 4개, 등반 루트 카드 19개, 캐러바이너 20개, 이벤트 카드 30개, 서플라이 토큰 30개, 64 플라스틱 피톤/
컬렉터\'s 에디션에는 192개의 피톤이 플라스틱 대신 나무, 60개의 나무 캐러바이너, 6개의 카드 및 구성품 게임 트레이를 제외한 디럭스 에디션의 모든 것이 포함되어 있습니다.
마운틴어스는 1~4명의 플레이어(디럭스 또는 컬렉터 에디션의 경우 최대 6명)가 서로 경쟁하고 AI 클라이머가 18인치/45cm 높이의 회전 3D 모듈형 게임 보드를 중심으로 이동하면서 클라이밍 포인트(승점)를 획득하는 전략적 보드 게임입니다. 산악인의 테마는 가볍고 재미있으며, 주로 경쟁적인 경로 찾기, 자원 관리, 캐릭터 구축 및 업그레이드에 중점을 두고 있으며, 산악에서 발생하는 다양한 흥미롭고 때로는 코믹한 이벤트에 플레이어가 반응하는 것에 도전합니다.
셋업과 게임 플레이 모두에서 전략이 중요합니다. 게임을 시작할 때 플레이어는 가능한 한 많은 포인트를 얻으려면 4개의 등반 경로, 1개의 캐릭터, 함께 잘 작동하는 출발 위치를 선택해야 합니다. 그러나 게임이 진행됨에 따라 산악 지형이 가득 차면서 특정 등반 경로를 완료하는 것이 더 어려워집니다. 또한 다양한 산악 조건이 변경되고(선수당 한 번씩) 이벤트 카드(각 턴마다 추첨)를 사용하려면 플레이어가 전략을 조정하고, 등반 경로를 변경하고, 다양한 기어 업그레이드 조합을 구매해야 등반을 계속할 수 있습니다.
플레이어는 제한된 수의 경로 마커로 시작하며 게임 중 평균 60개의 공급 토큰만 추첨하기 때문에 리소스 관리가 중요합니다. 게임과 사용되는 이벤트 카드의 다양한 난이도에 따라 플레이어는 효율적으로 상승하고 경로를 완료하기 위해 소모품과 경로 마커를 얼마나 자주 사용하는지 균형을 맞춰야 합니다. 등반 전략도 중요합니다. 플레이어는 다른 플레이어의 방해를 피하기 위해 어떤 순서로 경로를 완료하는지, 산에서 어떻게 기동하는지, 특정 경로 마커를 '잠금'하기 위해 추가 비용을 지불하는지 여부를 주의해야 합니다.
일반적인 턴은 이벤트 카드 추첨, 이벤트 카드 조건 해결(다른 플레이어에게 적용될 수 있음), 나중에 캐릭터와 함께 사용할 수 있도록 이벤트 카드 저장, 일반 액션 0~2개, 특수 액션 0~1개(가능한 경우), 특수 캐릭터 액션(가능한 경우)을 수행하는 것입니다. 1~4명이 참가하는 게임은 10라운드 동안 진행되며, 각 플레이어는 총 10장의 이벤트 카드를 추첨하며, 5~6명의 플레이어 게임은 8라운드 동안 진행됩니다(8명의 이벤트 카드/플레이어 포함). 1~2인용 게임(그리고 더 어려운 3~5인용 게임)의 경우, "AI' 메커니즘으로 인해 '자동 등반가'가 산 주변을 이동하여 경로 마커를 배치하고 플레이어를 차단/보팅할 수 있습니다. 플레이어는 더 어려운 이벤트 카드를 게임에 대체하여 더 많은 맛과 도전을 만들 수도 있습니다. 2-6 플레이어 게임의 목표는 게임 종료 시 가장 많은 승리 포인트를 얻는 것이며, 1인용 게임의 목표는 게임 종료 시 55개의 승리 포인트와 4개의 등반 경로를 완료하는 것입니다(
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디럭스 에디션에는 스탠다드 에디션 플러스부터 모든 것이 포함되어 있습니다:
산쪽 1개, 3면 및 4면 산악 홀더 1개, 산악인 미니어처 2개, 가이드 카드 2장, 우드 스코어 트래커 2개, 업그레이드 보드 2개, 캐릭터 카드 4개, 경기 마커 4개, 등반 루트 카드 19개, 캐러바이너 20개, 이벤트 카드 30개, 서플라이 토큰 30개, 64 플라스틱 피톤/
컬렉터\'s 에디션에는 192개의 피톤이 플라스틱 대신 나무, 60개의 나무 캐러바이너, 6개의 카드 및 구성품 게임 트레이를 제외한 디럭스 에디션의 모든 것이 포함되어 있습니다.
마운틴어스는 1~4명의 플레이어(디럭스 또는 컬렉터 에디션의 경우 최대 6명)가 서로 경쟁하고 AI 클라이머가 18인치/45cm 높이의 회전 3D 모듈형 게임 보드를 중심으로 이동하면서 클라이밍 포인트(승점)를 획득하는 전략적 보드 게임입니다. 산악인의 테마는 가볍고 재미있으며, 주로 경쟁적인 경로 찾기, 자원 관리, 캐릭터 구축 및 업그레이드에 중점을 두고 있으며, 산악에서 발생하는 다양한 흥미롭고 때로는 코믹한 이벤트에 플레이어가 반응하는 것에 도전합니다.
셋업과 게임 플레이 모두에서 전략이 중요합니다. 게임을 시작할 때 플레이어는 가능한 한 많은 포인트를 얻으려면 4개의 등반 경로, 1개의 캐릭터, 함께 잘 작동하는 출발 위치를 선택해야 합니다. 그러나 게임이 진행됨에 따라 산악 지형이 가득 차면서 특정 등반 경로를 완료하는 것이 더 어려워집니다. 또한 다양한 산악 조건이 변경되고(선수당 한 번씩) 이벤트 카드(각 턴마다 추첨)를 사용하려면 플레이어가 전략을 조정하고, 등반 경로를 변경하고, 다양한 기어 업그레이드 조합을 구매해야 등반을 계속할 수 있습니다.
플레이어는 제한된 수의 경로 마커로 시작하며 게임 중 평균 60개의 공급 토큰만 추첨하기 때문에 리소스 관리가 중요합니다. 게임과 사용되는 이벤트 카드의 다양한 난이도에 따라 플레이어는 효율적으로 상승하고 경로를 완료하기 위해 소모품과 경로 마커를 얼마나 자주 사용하는지 균형을 맞춰야 합니다. 등반 전략도 중요합니다. 플레이어는 다른 플레이어의 방해를 피하기 위해 어떤 순서로 경로를 완료하는지, 산에서 어떻게 기동하는지, 특정 경로 마커를 '잠금'하기 위해 추가 비용을 지불하는지 여부를 주의해야 합니다.
일반적인 턴은 이벤트 카드 추첨, 이벤트 카드 조건 해결(다른 플레이어에게 적용될 수 있음), 나중에 캐릭터와 함께 사용할 수 있도록 이벤트 카드 저장, 일반 액션 0~2개, 특수 액션 0~1개(가능한 경우), 특수 캐릭터 액션(가능한 경우)을 수행하는 것입니다. 1~4명이 참가하는 게임은 10라운드 동안 진행되며, 각 플레이어는 총 10장의 이벤트 카드를 추첨하며, 5~6명의 플레이어 게임은 8라운드 동안 진행됩니다(8명의 이벤트 카드/플레이어 포함). 1~2인용 게임(그리고 더 어려운 3~5인용 게임)의 경우, "AI' 메커니즘으로 인해 '자동 등반가'가 산 주변을 이동하여 경로 마커를 배치하고 플레이어를 차단/보팅할 수 있습니다. 플레이어는 더 어려운 이벤트 카드를 게임에 대체하여 더 많은 맛과 도전을 만들 수도 있습니다. 2-6 플레이어 게임의 목표는 게임 종료 시 가장 많은 승리 포인트를 얻는 것이며, 1인용 게임의 목표는 게임 종료 시 55개의 승리 포인트와 4개의 등반 경로를 완료하는 것입니다(
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The Deluxe Edition as well as the Collector\'s Edition expands the game to up to 6 players.
The Deluxe Edition includes everything from the standard edition plus:
1 mountain side, 1 3 and 4 sided mountain holder, 2 mountaineer miniatures, 2 guide cards, 2 wood score trackers, 2 upgrade boards, 4 character cards, 4 competition markers, 19 climbing route cards, 20 carabiners, 30 event cards, 30 supply tokens, 64 plastic pitons/
The Collector\'s Edition includes everything from the deluxe edition except the 192 pitons are wood instead of plastic, 60 wood carabiners, and 6 card & component game trays.
Mountaineers is a strategic board game in which 1-4 players (up to 6 with the Deluxe or Collector\'s edition) compete against each other and AI climbers to earn climbing points (victory points) as they maneuver around a 18 in./45 cm tall rotating 3D modular game board. The theme of Mountaineers is lighthearted and fun, primarily focused on competitive route finding, resource management, character building and upgrades, while challenging players to react to various exciting (and sometimes comical) events that occur on the mountain.
Strategy during both set-up and game play is important. At the beginning of a game, players need to choose four climbing routes, one character, and a starting position that work well together, in order to earn the maximum amount of points possible. However, as the game progresses, the mountain terrains fill up, making it more difficult to complete certain climbing routes. Additionally, various mountain conditions change (once per player), and event cards (drawn on each turn) require players to adapt their strategy, change their climbing routes, and purchase various combinations of gear upgrades to continue climbing.
Resource management is important as players start with a limited number of thirty route markers and will on average draw only sixty supply tokens during a game. Depending on the game and the various difficulty of event cards used, players have to balance how often they spend supplies and route markers in order to climb efficiently and complete routes. Climbing strategy is also important. Players must be careful in what order they complete routes, how they maneuver on the mountain, and whether or not they pay extra to "lock in" certain route markers to avoid sabotage by other players.
A typical turn involves drawing an event card, resolving the conditions of the event card (which may apply to other players), saving the event card for later use with your character, performing 0 to 2 regular actions, 0 to 1 special actions (if available), and special character actions (as allowed). Games with 1 to 4 players last ten rounds, each player drawing a total of ten event cards, and 5 to 6 player games last for eight rounds (with eight event cards/player). For 1 to 2 player games (and more challenging 3 to 5 player games), an "AI" mechanism can cause "automated climbers" to move around the mountain, placing route markers and blocking/sabotaging players. Players can also substitute more difficult event cards into the game, creating more flavor and challenge. The goal of a 2-6 player game is to have the most victory points at game end, and the goal of a one-player game is to have 55 victory points and four climbing routes complete at game\'s end.
The Deluxe Edition includes everything from the standard edition plus:
1 mountain side, 1 3 and 4 sided mountain holder, 2 mountaineer miniatures, 2 guide cards, 2 wood score trackers, 2 upgrade boards, 4 character cards, 4 competition markers, 19 climbing route cards, 20 carabiners, 30 event cards, 30 supply tokens, 64 plastic pitons/
The Collector\'s Edition includes everything from the deluxe edition except the 192 pitons are wood instead of plastic, 60 wood carabiners, and 6 card & component game trays.
Mountaineers is a strategic board game in which 1-4 players (up to 6 with the Deluxe or Collector\'s edition) compete against each other and AI climbers to earn climbing points (victory points) as they maneuver around a 18 in./45 cm tall rotating 3D modular game board. The theme of Mountaineers is lighthearted and fun, primarily focused on competitive route finding, resource management, character building and upgrades, while challenging players to react to various exciting (and sometimes comical) events that occur on the mountain.
Strategy during both set-up and game play is important. At the beginning of a game, players need to choose four climbing routes, one character, and a starting position that work well together, in order to earn the maximum amount of points possible. However, as the game progresses, the mountain terrains fill up, making it more difficult to complete certain climbing routes. Additionally, various mountain conditions change (once per player), and event cards (drawn on each turn) require players to adapt their strategy, change their climbing routes, and purchase various combinations of gear upgrades to continue climbing.
Resource management is important as players start with a limited number of thirty route markers and will on average draw only sixty supply tokens during a game. Depending on the game and the various difficulty of event cards used, players have to balance how often they spend supplies and route markers in order to climb efficiently and complete routes. Climbing strategy is also important. Players must be careful in what order they complete routes, how they maneuver on the mountain, and whether or not they pay extra to "lock in" certain route markers to avoid sabotage by other players.
A typical turn involves drawing an event card, resolving the conditions of the event card (which may apply to other players), saving the event card for later use with your character, performing 0 to 2 regular actions, 0 to 1 special actions (if available), and special character actions (as allowed). Games with 1 to 4 players last ten rounds, each player drawing a total of ten event cards, and 5 to 6 player games last for eight rounds (with eight event cards/player). For 1 to 2 player games (and more challenging 3 to 5 player games), an "AI" mechanism can cause "automated climbers" to move around the mountain, placing route markers and blocking/sabotaging players. Players can also substitute more difficult event cards into the game, creating more flavor and challenge. The goal of a 2-6 player game is to have the most victory points at game end, and the goal of a one-player game is to have 55 victory points and four climbing routes complete at game\'s end.
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