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게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Dan Abbott
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아티스트
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게임 소개
이러한 규칙은 역사적인 워게임 규칙 전반에 대한 막연한 불만에서 비롯된 것입니다. 과거 전투 보고서를 조사하던 중, 예비군을 가장 오래 투입하지 않은 쪽이 보통 큰 우위를 점하고 있다는 상황을 지속적으로 발견했습니다. 안타깝게도 이는 워게임의 작동 방식과는 정반대입니다. 보통 예비군을 유지하는 사람은 바보입니다. 모든 병력을 배치한 상대가 당신을 단편적으로 이길 수 있기 때문입니다
그래서 저는 이 문제를 해결하고 예비군을 유지한 사람들에게 보상을 제공하기 위해 일련의 규칙을 만들려고 노력했습니다. 새로운 아이디어를 추가하면서 규칙은 점점 더 커지고 개념상 점점 더 웅장한 전술이 되었습니다. 독특하지는 않지만, 이 규칙은 지금까지 해온 대부분의 게임과는 약간 다른 게임을 생성할 것입니다. 다른 모듈인 불의 부피, 관찰 영역, 장교 능력 등은 다른 규칙 세트를 위해 서로 독립적으로 만들어졌지만, 이 규칙 세트에 조립하기 시작했을 때 예상보다 훨씬 잘 어울렸습니다. 예를 들어, 대전술 운동과 관찰 구역과 같은 것들이 함께 모여 숨겨진 움직임을 모방한 것처럼 보이는 전쟁 효과의 안개를 만들었습니다. 실제로 테이블 위에는 우호적인 군대가 보이지 않는 적의 위치가 마지막으로 보고된 위치에 불과한 것으로 간주해야 합니다.요약하자면, 이러한 규칙은 단순히 게임을 플레이하기 위한 게임 메커니즘의 집합에 그치지 않고 실제로 전장에서 일어날 수 있는 일을 단순한 형태로 모방하려는 시도입니다. 제한된 방식으로만 성공할 수 있지만, 규칙이 어떻게 작동하는지 파악할 때 이 점을 명심하는 것이 도움이 될 수 있습니다. 지상 규모는 1인치 = 약 50야드이며, 선수들은 여단 대신 사단 및/또는 군단 사령관이 되어야 합니다. 인치 대신 센티미터를 사용하려는 경우, 마이크로 1/300 눈금에 대해 이러한 규칙을 사용할 계획이 없는 한 모든 측정값의 두 배를 사용하면 됩니다.
-출판사 웹사이트의 desc 설명
그래서 저는 이 문제를 해결하고 예비군을 유지한 사람들에게 보상을 제공하기 위해 일련의 규칙을 만들려고 노력했습니다. 새로운 아이디어를 추가하면서 규칙은 점점 더 커지고 개념상 점점 더 웅장한 전술이 되었습니다. 독특하지는 않지만, 이 규칙은 지금까지 해온 대부분의 게임과는 약간 다른 게임을 생성할 것입니다. 다른 모듈인 불의 부피, 관찰 영역, 장교 능력 등은 다른 규칙 세트를 위해 서로 독립적으로 만들어졌지만, 이 규칙 세트에 조립하기 시작했을 때 예상보다 훨씬 잘 어울렸습니다. 예를 들어, 대전술 운동과 관찰 구역과 같은 것들이 함께 모여 숨겨진 움직임을 모방한 것처럼 보이는 전쟁 효과의 안개를 만들었습니다. 실제로 테이블 위에는 우호적인 군대가 보이지 않는 적의 위치가 마지막으로 보고된 위치에 불과한 것으로 간주해야 합니다.요약하자면, 이러한 규칙은 단순히 게임을 플레이하기 위한 게임 메커니즘의 집합에 그치지 않고 실제로 전장에서 일어날 수 있는 일을 단순한 형태로 모방하려는 시도입니다. 제한된 방식으로만 성공할 수 있지만, 규칙이 어떻게 작동하는지 파악할 때 이 점을 명심하는 것이 도움이 될 수 있습니다. 지상 규모는 1인치 = 약 50야드이며, 선수들은 여단 대신 사단 및/또는 군단 사령관이 되어야 합니다. 인치 대신 센티미터를 사용하려는 경우, 마이크로 1/300 눈금에 대해 이러한 규칙을 사용할 계획이 없는 한 모든 측정값의 두 배를 사용하면 됩니다.
-출판사 웹사이트의 desc 설명
These rules came out of a vague sense of dissatisfaction with historical wargame rules in general. While researching historical battle reports, I continuously came across the situation that the side that kept its reserve uncommitted the longest usually held a great advantage. Unfortunately, this is the opposite of how wargames work. Usually, anyone who keeps a reserve is a fool, because your opponent, with all his troops in line, beats you piecemeal
So I set about trying to create a set of rules to allow for this problem, and reward those who kept a reserve. The rules grew and became more and more grand tactical in concept as I added new ideas. While perhaps not unique, these rules should generate a game slightly different from most you\'ve played. The different modules, Volume of Fire, Zone of Observation, Officer Ability and others, were created independent of each other for some of my other rule sets, but when I started putting them together in this one, they blended far better than I ever expected. For instance, things like the Grand Tactical Movement plus Zone of Observation went together to create a fog of war effect that seems to mimic hidden movement. In fact, on the tabletop, the location of enemy figures out of sight of any friendly troops should be considered merely their last reported position.
To sum up, these rules are meant to be more than just a collection of game mechanics to play a game, and are actually an attempt to imitate in a simple form what might have happened on a battlefield. They can only succeed in a limited fashion, but keeping this in mind might help when trying to figure out how a rule is meant to work. Ground scale is 1 inch = approx 50 yards and the players are meant to be divisional and/or corp commanders, instead of brigadiers. If you wish to use centimeters instead of inches just double all measurements, unless you plan to use these rules for micro 1/300 scale, in which case just use centimeters.
-description from publisher\'s website
So I set about trying to create a set of rules to allow for this problem, and reward those who kept a reserve. The rules grew and became more and more grand tactical in concept as I added new ideas. While perhaps not unique, these rules should generate a game slightly different from most you\'ve played. The different modules, Volume of Fire, Zone of Observation, Officer Ability and others, were created independent of each other for some of my other rule sets, but when I started putting them together in this one, they blended far better than I ever expected. For instance, things like the Grand Tactical Movement plus Zone of Observation went together to create a fog of war effect that seems to mimic hidden movement. In fact, on the tabletop, the location of enemy figures out of sight of any friendly troops should be considered merely their last reported position.
To sum up, these rules are meant to be more than just a collection of game mechanics to play a game, and are actually an attempt to imitate in a simple form what might have happened on a battlefield. They can only succeed in a limited fashion, but keeping this in mind might help when trying to figure out how a rule is meant to work. Ground scale is 1 inch = approx 50 yards and the players are meant to be divisional and/or corp commanders, instead of brigadiers. If you wish to use centimeters instead of inches just double all measurements, unless you plan to use these rules for micro 1/300 scale, in which case just use centimeters.
-description from publisher\'s website
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