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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tanya Basu, Avi Setton
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아티스트
Alex Hoskins
-
인원
게임 소개
나비를 테마로 한 이 영리한 보드 게임에서 두 플레이어가 전략적으로(그리고 동시에) 애벌레와 나비를 움직여 상대의 군주를 사로잡습니다!
게임 보드는 세 개의 섹션으로 나뉩니다. 각 플레이어는 밀크위드 또는 홈 로우에서 게임 플레이를 시작합니다. 초원은 각 플레이어의 밀크위드 사이의 공간을 채우고 울타리는 초원의 중간 지점에 있는 경계선입니다.
각 플레이어는 애벌레 4마리와 모나크 1마리를 각자의 위치(1, 2, 3, 4, M)에 배치하여 홈 밀크위드에서 게임 플레이를 시작합니다. 애벌레는 한 공간(위, 아래, 왼쪽 또는 오른쪽)을 직교하여 움직일 수 있습니다. 애벌레가 초원을 가로질러 상대편의 밀크위드로 성공적으로 진입하면 자동으로 나비로 변신하여 집 밀크위드에서 시작 위치로 돌아갑니다. 나비는 직각으로 움직일 수도 있지만, 어느 방향으로든 한 공간을 대각선으로 움직일 수 있는 추가적인 힘을 얻을 수도 있습니다.
모나치는 게임에서 가장 가치 있는 작품입니다. 각 상대가 포착하기 위해 노력하는 작품일 뿐만 아니라 움직임도 독특합니다. 게임을 시작하면 한 공간을 직각과 대각선으로 이동할 수 있지만 울타리 너머로 이동할 수 없습니다. 또한 두 번 움직일 수 없습니다. 위에서 언급했듯이 이 게임의 목표는 군주를 점령하는 것입니다. 애벌레나 나비라면 누구나 군주를 잡을 수 있습니다.
모나크의 차이점은 동시 게임 플레이입니다. 각 플레이어는 나침반의 스크린(그루브) 뒤에서 비밀리에 움직이며, 다음 움직임에 해당하는 공간에 주사위를 던져 다음 움직임을 결정합니다. 불법 이동(게임 규칙에 위배되어 할 수 없는 이동)은 즉시 게임 종료로 이어집니다. 각 플레이어가 나침반에 다음 동작에 해당하는 주사위를 놓으면 두 플레이어의 홈이 동시에 제거되어 동시에 자신의 동작을 드러냅니다. 이동도 동시에 이루어집니다. 나비나 애벌레가 다른 나비나 애벌레와 같은 공간에 착륙하면(다른 나비나 애벌레가 자신의 것이든 상대편이든) 두 조각 모두 집의 밀크위드로 돌아갑니다. 나비나 애벌레가 모나크와 같은 공간에 착륙하면 게임은 즉시 종료됩니다. 플레이어는 모나크를 한 번만 움직이거나(두 번 연속으로 움직이지 않고) 다시 움직일 수 있으며, 두 번 연속으로 움직이면 즉시 게임이 종료됩니다. 마지막으로 플레이어가 상대방의 정확한 이동 위치에서 "이동 없음"을 선택하면 유닛을 강화하므로 홈 밀크위드 공간으로 돌아갈 필요가 없습니다(그러나 상대 유닛은!).
-게시자의 desc 설명
게임 보드는 세 개의 섹션으로 나뉩니다. 각 플레이어는 밀크위드 또는 홈 로우에서 게임 플레이를 시작합니다. 초원은 각 플레이어의 밀크위드 사이의 공간을 채우고 울타리는 초원의 중간 지점에 있는 경계선입니다.
각 플레이어는 애벌레 4마리와 모나크 1마리를 각자의 위치(1, 2, 3, 4, M)에 배치하여 홈 밀크위드에서 게임 플레이를 시작합니다. 애벌레는 한 공간(위, 아래, 왼쪽 또는 오른쪽)을 직교하여 움직일 수 있습니다. 애벌레가 초원을 가로질러 상대편의 밀크위드로 성공적으로 진입하면 자동으로 나비로 변신하여 집 밀크위드에서 시작 위치로 돌아갑니다. 나비는 직각으로 움직일 수도 있지만, 어느 방향으로든 한 공간을 대각선으로 움직일 수 있는 추가적인 힘을 얻을 수도 있습니다.
모나치는 게임에서 가장 가치 있는 작품입니다. 각 상대가 포착하기 위해 노력하는 작품일 뿐만 아니라 움직임도 독특합니다. 게임을 시작하면 한 공간을 직각과 대각선으로 이동할 수 있지만 울타리 너머로 이동할 수 없습니다. 또한 두 번 움직일 수 없습니다. 위에서 언급했듯이 이 게임의 목표는 군주를 점령하는 것입니다. 애벌레나 나비라면 누구나 군주를 잡을 수 있습니다.
모나크의 차이점은 동시 게임 플레이입니다. 각 플레이어는 나침반의 스크린(그루브) 뒤에서 비밀리에 움직이며, 다음 움직임에 해당하는 공간에 주사위를 던져 다음 움직임을 결정합니다. 불법 이동(게임 규칙에 위배되어 할 수 없는 이동)은 즉시 게임 종료로 이어집니다. 각 플레이어가 나침반에 다음 동작에 해당하는 주사위를 놓으면 두 플레이어의 홈이 동시에 제거되어 동시에 자신의 동작을 드러냅니다. 이동도 동시에 이루어집니다. 나비나 애벌레가 다른 나비나 애벌레와 같은 공간에 착륙하면(다른 나비나 애벌레가 자신의 것이든 상대편이든) 두 조각 모두 집의 밀크위드로 돌아갑니다. 나비나 애벌레가 모나크와 같은 공간에 착륙하면 게임은 즉시 종료됩니다. 플레이어는 모나크를 한 번만 움직이거나(두 번 연속으로 움직이지 않고) 다시 움직일 수 있으며, 두 번 연속으로 움직이면 즉시 게임이 종료됩니다. 마지막으로 플레이어가 상대방의 정확한 이동 위치에서 "이동 없음"을 선택하면 유닛을 강화하므로 홈 밀크위드 공간으로 돌아갈 필요가 없습니다(그러나 상대 유닛은!).
-게시자의 desc 설명
In this clever, butterfly-themed board game for two players, strategically (and simultaneously) move Caterpillars and Butterflies to capture your opponent\'s Monarch!
The game board is divided into three sections. Each player begins gameplay on their milkweed, or home row. The meadow fills the space between each player\'s milkweed; the fence is the dividing line at the halfway point of the meadow.
Each player begins gameplay with four Caterpillars and one Monarch, placed in their respective positions (1, 2, 3, 4, or M) on their home milkweed. Caterpillars can move one space orthogonally (up, down, left, or right). If Caterpillars successfully make it across the meadow into their opponent\'s milkweed, they automatically metamorphose into Butterflies and return to their starting position at their home milkweed. Butterflies can also move orthogonally but gain the added power of moving diagonally one space in any direction as well.
Monarchs are the most valuable piece in the game. Not only are they the piece that each opponent strives to capture but their movements are unique. They begin the game with the power to move one space orthogonally and diagonally, but cannot move beyond the fence. They also cannot be moved twice. As mentioned above, the goal of the game is to capture the Monarch. Any Caterpillar or Butterfly can capture the Monarch.
What makes Monarch different is simultaneous gameplay. Each player makes their move secretly behind a screen (the grove) on a compass, where their next move is decided by placing a die in the space corresponding to their next move. Illegal movements (those that cannot be made because they go against the rules of the game) will lead to the immediate end of the game. When each player has placed their die corresponding to their next move on their compass, both players groves are removed at the same time to reveal their moves simultaneously. Moves are made at the same time. If any Butterfly or Caterpillar lands in the same space as any other Butterfly or Caterpillar (whether that other Butterfly or Caterpillar is one\'s own or one\'s opponent), both pieces return back to their home milkweed. If any Butterfly or Caterpillar lands on the same space as a Monarch, the game is immediately over. Players can only move the Monarch or make no movement once (not twice in a row) before moving again; doing so twice in a row immediately ends the game. Lastly, if players choose "no movement" in the exact location of their opponent\'s movement, they have fortified their unit, which means it does not have to return to its home milkweed space (the opposing unit does, however!).
—description from the publisher
The game board is divided into three sections. Each player begins gameplay on their milkweed, or home row. The meadow fills the space between each player\'s milkweed; the fence is the dividing line at the halfway point of the meadow.
Each player begins gameplay with four Caterpillars and one Monarch, placed in their respective positions (1, 2, 3, 4, or M) on their home milkweed. Caterpillars can move one space orthogonally (up, down, left, or right). If Caterpillars successfully make it across the meadow into their opponent\'s milkweed, they automatically metamorphose into Butterflies and return to their starting position at their home milkweed. Butterflies can also move orthogonally but gain the added power of moving diagonally one space in any direction as well.
Monarchs are the most valuable piece in the game. Not only are they the piece that each opponent strives to capture but their movements are unique. They begin the game with the power to move one space orthogonally and diagonally, but cannot move beyond the fence. They also cannot be moved twice. As mentioned above, the goal of the game is to capture the Monarch. Any Caterpillar or Butterfly can capture the Monarch.
What makes Monarch different is simultaneous gameplay. Each player makes their move secretly behind a screen (the grove) on a compass, where their next move is decided by placing a die in the space corresponding to their next move. Illegal movements (those that cannot be made because they go against the rules of the game) will lead to the immediate end of the game. When each player has placed their die corresponding to their next move on their compass, both players groves are removed at the same time to reveal their moves simultaneously. Moves are made at the same time. If any Butterfly or Caterpillar lands in the same space as any other Butterfly or Caterpillar (whether that other Butterfly or Caterpillar is one\'s own or one\'s opponent), both pieces return back to their home milkweed. If any Butterfly or Caterpillar lands on the same space as a Monarch, the game is immediately over. Players can only move the Monarch or make no movement once (not twice in a row) before moving again; doing so twice in a row immediately ends the game. Lastly, if players choose "no movement" in the exact location of their opponent\'s movement, they have fortified their unit, which means it does not have to return to its home milkweed space (the opposing unit does, however!).
—description from the publisher
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