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  • 인원

    1-3 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

문명의 발전을 관리하는 게임입니다. 게임이 시작될 때, 우리는 주도하고자 하는 국가를 선택합니다. 각 국가마다 고유한 카드가 있어 특별한 액션과 자체 액션 카드 리더가 가능하기 때문에 이러한 선택은 게임 플레이에 영향을 미칩니다. 각 턴이 시작될 때마다 액션 카드를 추첨하여 국민카드에서 선택한 위치에 배치하여 구체적인 혜택과 결과를 제공합니다. 게임 중에는 문명을 관리할 수 있는 여러 카드가 준비되어 있습니다. 우리는 도시, 농장, 광산, 주둔지를 건설할 수 있습니다. 또한 기술 개발, 외교, 군사력에 대한 결정도 내립니다. 많은 요소가 상호 연결되어 있으며 일부 영역의 진행은 다른 영역에 의해 방해를 받습니다.

게임의 또 다른 핵심 요소는 지도입니다. 정착민들은 이 길을 건너 우리를 위한 인프라를 구축할 것입니다(모든 구조물은 도로로 수도와 연결되어야 합니다). 게임 내내 다양한 리소스(인력, 군사력, 돈, 원자재, 과학력, 식량)를 확보할 것이며, 그 생산은 게임의 중요한 측면입니다. 각 게임에는 여러 가지 방법으로 승패를 결정할 수 있는 시나리오가 있습니다.

-디자이너의 desc 설명

A game where we manage the development of our civilization. At the beginning of the game, we choose the nation we want to lead. This choice affects gameplay because each nation has its own card, enabling special actions and its own action card reader. At the start of each turn, we draw an action card and place it in a chosen position on our nation card, which provides specific benefits and consequences. During the game, we have several cards at our disposal to manage our civilization. We can build cities, farms, mines, and garrisons. We also make decisions about technological development, diplomacy, and military strength. Many elements are interconnected, and the progress of some areas is hindered by others.

Another key element of the game is the map. Our settlers will move across it to build infrastructure for us (all structures must be connected to the capital by roads). Throughout the game, we will acquire various resources (workforce, military strength, money, raw materials, scientific power, and food), and their production is a crucial aspect of the game. Each game has its own scenario that can be won or lost in multiple ways.

—description from the designer

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