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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Tracy Dow
-
아티스트
-
인원
게임 소개
주사위 키퍼: 엔드헤븐은 플레이어를 주사위 굴리기와 전략과 행운이 충돌하는 고위험 판타지의 영역으로 초대합니다. 용, 마녀, 뱀파이어, 상상을 초월하는 무시무시한 생물 등 엔드헤이븐 마을을 잠식하는 위험으로부터 보호하는 임무를 맡은 영웅적 모험가의 역할을 맡으세요. 각자의 편에 있는 독특한 동맹들과 함께 이 땅에서 가장 유명한 영웅이 되기 위해 경쟁하세요.
플레이어는 번갈아 가며 하루를 주도하며 모든 숫자 주사위 슬롯을 주사위로 덮어 어드벤처 카드를 완성합니다. 어드벤처 카드 넷 플레이어인 파충류 포인트 또는 RP(게임 승리 포인트 값)를 획득했습니다. 카드에 주사위 한 개라도 넣으면 플레이어는 남은 주사위를 다시 굴려서 자신의 기회를 통제할 수 있습니다. 플레이어가 완료하지 못한 어드벤처 카드는 플레이어의 차례가 끝날 때 결과적으로 영향을 미칩니다. 모든 플레이어가 종료되면 게임은 하루의 끝을 진행합니다.
매일이 끝나면 레드 보더가 있는 어드벤처 카드가 마을을 공격할 가능성이 있는 각 플레이어에게 결과를 트리거합니다.또한 플레이어는 주사위 롤을 조정하거나 보호 기능을 제공하거나 필드에서 어려운 어드벤처 카드를 제거할 수 있는 등 앨리 카드를 영리하게 사용하여 확률을 높여야 합니다. 다행히도 플레이어는 항상 지역 태번에 접속할 수 있으며, 카드의 매치 주사위 슬롯에서 완료된 3종을 사용하면 앨리 카드를 추첨하여 등급을 강화할 수 있는 지속적인 기회를 얻을 수 있습니다.
선수가 죽더라도 부활석을 사용하여 전투를 계속 진행합니다. 부활의 돌은 마을에 큰 타격을 주며 게임이 끝날 때 -5 RP의 가치가 있다는 점에 유의하세요.
플레이어가 승리 평판 포인트(RP) 값에 도달하거나 마을이 파괴되면 게임은 종료됩니다.
-디자이너의 desc 설명
플레이어는 번갈아 가며 하루를 주도하며 모든 숫자 주사위 슬롯을 주사위로 덮어 어드벤처 카드를 완성합니다. 어드벤처 카드 넷 플레이어인 파충류 포인트 또는 RP(게임 승리 포인트 값)를 획득했습니다. 카드에 주사위 한 개라도 넣으면 플레이어는 남은 주사위를 다시 굴려서 자신의 기회를 통제할 수 있습니다. 플레이어가 완료하지 못한 어드벤처 카드는 플레이어의 차례가 끝날 때 결과적으로 영향을 미칩니다. 모든 플레이어가 종료되면 게임은 하루의 끝을 진행합니다.
매일이 끝나면 레드 보더가 있는 어드벤처 카드가 마을을 공격할 가능성이 있는 각 플레이어에게 결과를 트리거합니다.또한 플레이어는 주사위 롤을 조정하거나 보호 기능을 제공하거나 필드에서 어려운 어드벤처 카드를 제거할 수 있는 등 앨리 카드를 영리하게 사용하여 확률을 높여야 합니다. 다행히도 플레이어는 항상 지역 태번에 접속할 수 있으며, 카드의 매치 주사위 슬롯에서 완료된 3종을 사용하면 앨리 카드를 추첨하여 등급을 강화할 수 있는 지속적인 기회를 얻을 수 있습니다.
선수가 죽더라도 부활석을 사용하여 전투를 계속 진행합니다. 부활의 돌은 마을에 큰 타격을 주며 게임이 끝날 때 -5 RP의 가치가 있다는 점에 유의하세요.
플레이어가 승리 평판 포인트(RP) 값에 도달하거나 마을이 파괴되면 게임은 종료됩니다.
-디자이너의 desc 설명
DiceKeepers: EndHaven invites players into a realm of high-stakes fantasy where strategy and luck collide with the roll of the dice. Take on the roles of heroic adventurers tasked with defending the town of EndHaven from encroaching dangers—dragons, witches, vampires, and other fearsome creatures beyond imagine. Take them head on with unique allies at your side and compete to become the most renowned hero of the land.
Players will take turns leading the day and completing Adventure Cards by covering all their Number Dice Slots with dice. Completed Adventure Cards net players Reptutaion Points or RP (the games winning point value). By placing even a single die on a card, players can reroll their remaining dice keeping them in control of their chances. Any Adventure Cards a player fails to complete will have it’s consequence effect that player at the end of their turn. Once all players have gone the game will proceed with the End of Day.
At the end of each day any remaining Adventure Cards with the Red Border will trigger their consequences for each player possibly Attacking the Town.
Players must also rely on the clever use of Ally Cards to shift the odds—these cards can adjust dice rolls, offer protection, or remove difficult Adventure Cards from the field. Luckily, players always have access to the local Tavern, where a completed 3 of a kind on the card’s Match Dice Slots will allow them to draw an Ally Card, giving them a constant chance to bolster their ranks.
Even if a player dies, they will carry on the fight with the use of a Resurrection Stone. Be warned the Resurrection Stone takes a toll on the town and is worth -5 RP at the end of the game.
The game will end once a player reaches the winning Reputation Point (RP) value or if the town is destroyed.
—description from the designer
Players will take turns leading the day and completing Adventure Cards by covering all their Number Dice Slots with dice. Completed Adventure Cards net players Reptutaion Points or RP (the games winning point value). By placing even a single die on a card, players can reroll their remaining dice keeping them in control of their chances. Any Adventure Cards a player fails to complete will have it’s consequence effect that player at the end of their turn. Once all players have gone the game will proceed with the End of Day.
At the end of each day any remaining Adventure Cards with the Red Border will trigger their consequences for each player possibly Attacking the Town.
Players must also rely on the clever use of Ally Cards to shift the odds—these cards can adjust dice rolls, offer protection, or remove difficult Adventure Cards from the field. Luckily, players always have access to the local Tavern, where a completed 3 of a kind on the card’s Match Dice Slots will allow them to draw an Ally Card, giving them a constant chance to bolster their ranks.
Even if a player dies, they will carry on the fight with the use of a Resurrection Stone. Be warned the Resurrection Stone takes a toll on the town and is worth -5 RP at the end of the game.
The game will end once a player reaches the winning Reputation Point (RP) value or if the town is destroyed.
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