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BGG전체 : 0
10Rifle Squad: The British Home Guard – A Solitaire Wargame (2024) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Mike Lambo
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임을 통해 2차 세계대전 당시 영국 내무반원으로 활약할 수 있습니다. 내무반은 특히 전쟁 초기에 독일의 침공 가능성에 대비하기 위해 영국 해안을 방어하기 위해 개발되었으며, 이는 현실적인 가능성으로 여겨졌습니다. 내무반의 상당수는 영국 정규군에 입대하기에는 너무 늙고 너무 어린 남성들이었습니다. 그들은 종종 자신의 고유한 기술, 즉 일상적인 직업의 일부인 기술을 자신의 역할에 도입했습니다.
처음에는 내무반이 제대로 무장하지 않았고 많은 병사들이 도구와 기타 근접 무기를 갖추고 있었습니다. 이 게임은 미국으로부터 무기를 구입한 후 내무반이 더 잘 무장한 후 전쟁 후반에 독일군의 침공을 예상합니다. 내무반의 임무는 일반적으로 정규군이 도착할 때까지 침공을 연기하고 중요한 인프라를 보호하는 것이었습니다.
이 게임은 헥스 앤 카운터 워게임으로, 명확하고 읽기 쉬운 규칙, 몰입형 시나리오 맵, 명확하고 유용한 게임 카운터 세트를 제공하는 것이 목표입니다. 캠페인 내의 개별 시나리오는 약 1시간 정도면 재생할 수 있으며, 각 시나리오는 거의 무한한 재생성을 제공해야 합니다.
이 게임은 고독한 워게임입니다. 게임을 플레이하면 적은 게임 시스템 자체에 의해 제어됩니다. 이상적으로는 표준 6면체 주사위 12개가 필요하지만, 이보다 적은 수의 주사위가 대부분의 상황을 다룰 수 있습니다. 또한 필요에 따라 주사위를 몇 번 더 적게 굴려서 필요한 주사위의 수를 쉽게 줄일 수 있습니다.
이 게임의 마지막 페이지에 제공된 카운터를 사용하여 게임을 플레이하는 것이 좋습니다. 카드에 붙이고 잘라내기만 하면 됩니다. 일반적으로 이 작업을 수행하는 방법을 보여주는 동영상은 마이크 람보 솔리테어 북 게임즈 유튜브 채널에서 확인할 수 있으며, 게임의 전체 플레이스루를 보여주는 동영상도 확인할 수 있습니다.
-게시자의 desc 설명
처음에는 내무반이 제대로 무장하지 않았고 많은 병사들이 도구와 기타 근접 무기를 갖추고 있었습니다. 이 게임은 미국으로부터 무기를 구입한 후 내무반이 더 잘 무장한 후 전쟁 후반에 독일군의 침공을 예상합니다. 내무반의 임무는 일반적으로 정규군이 도착할 때까지 침공을 연기하고 중요한 인프라를 보호하는 것이었습니다.
이 게임은 헥스 앤 카운터 워게임으로, 명확하고 읽기 쉬운 규칙, 몰입형 시나리오 맵, 명확하고 유용한 게임 카운터 세트를 제공하는 것이 목표입니다. 캠페인 내의 개별 시나리오는 약 1시간 정도면 재생할 수 있으며, 각 시나리오는 거의 무한한 재생성을 제공해야 합니다.
이 게임은 고독한 워게임입니다. 게임을 플레이하면 적은 게임 시스템 자체에 의해 제어됩니다. 이상적으로는 표준 6면체 주사위 12개가 필요하지만, 이보다 적은 수의 주사위가 대부분의 상황을 다룰 수 있습니다. 또한 필요에 따라 주사위를 몇 번 더 적게 굴려서 필요한 주사위의 수를 쉽게 줄일 수 있습니다.
이 게임의 마지막 페이지에 제공된 카운터를 사용하여 게임을 플레이하는 것이 좋습니다. 카드에 붙이고 잘라내기만 하면 됩니다. 일반적으로 이 작업을 수행하는 방법을 보여주는 동영상은 마이크 람보 솔리테어 북 게임즈 유튜브 채널에서 확인할 수 있으며, 게임의 전체 플레이스루를 보여주는 동영상도 확인할 수 있습니다.
-게시자의 desc 설명
This game lets you play as the British Home Guard in World War 2. The Home Guard was developed to defend the shores of Britain against possible German invasion, which was deemed to be a real possibility, especially early in the war. Many of the Home Guard were men who were too old, and also too young, to sign up for the regular British Army. They often brought their own particular skills into their role, skills that were part of their day to day occupation.
At first, the Home Guard were poorly armed and many soldiers were equipped with tools and other melee type weapons. This game envisages an invasion by German forces a little later in the war, after the Home Guard had been better armed following the purchase of weapons from the United States. The job of the Home Guard would generally have been to delay the invasion until regular forces could arrive, and to protect vital infrastructure.
This game is a hex and counter wargame and its aim is to present a set of clear and easy to read rules, immersive Scenario Maps and clear, useful game counters. Individual Scenarios within a Campaign can be played in around an hour or so, and each one should provide almost endless replayability.
This game is a solitaire wargame. You play the game, and the enemy is controlled by the game system itself. Ideally, you will need 12 standard six-sided dice, although fewer than this will cover most situations. In addition, the number of dice needed can easily be reduced by rolling fewer dice several times as required.
It is highly recommended that the counters provided on the final page of the game are used to play this game. Simply stick them to card and cut them out. A video demonstrating how generally to do this can be found on the Mike Lambo Solitaire Book Games YouTube channel, as can a video demonstrating a full playthrough of the game.
—description from the publisher
At first, the Home Guard were poorly armed and many soldiers were equipped with tools and other melee type weapons. This game envisages an invasion by German forces a little later in the war, after the Home Guard had been better armed following the purchase of weapons from the United States. The job of the Home Guard would generally have been to delay the invasion until regular forces could arrive, and to protect vital infrastructure.
This game is a hex and counter wargame and its aim is to present a set of clear and easy to read rules, immersive Scenario Maps and clear, useful game counters. Individual Scenarios within a Campaign can be played in around an hour or so, and each one should provide almost endless replayability.
This game is a solitaire wargame. You play the game, and the enemy is controlled by the game system itself. Ideally, you will need 12 standard six-sided dice, although fewer than this will cover most situations. In addition, the number of dice needed can easily be reduced by rolling fewer dice several times as required.
It is highly recommended that the counters provided on the final page of the game are used to play this game. Simply stick them to card and cut them out. A video demonstrating how generally to do this can be found on the Mike Lambo Solitaire Book Games YouTube channel, as can a video demonstrating a full playthrough of the game.
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