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7.2Yalu: The Chinese Counteroffensive in Korea: November 1950-May 1951 (Second Edition) (2010) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
300-600 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.76 / 5
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디자이너
John Hill (I)
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아티스트
Todd Davis
-
인원
게임 소개
1950년 11월, 북한에 대한 유엔의 반격은 소탕의 마지막 단계에 있는 것처럼 보였다. 모든 곳에서 인문군(북한군)은 승리한 연합군이 바짝 추격하며 중국 국경을 향해 총퇴각하고 있었다.
중국의 전쟁 개입은 유엔군 사령부에 의해 엄포로 간주되었고 무시되었다. 따라서 유엔군은 30개 사단의 병력이 한국의 산속으로 침투했을 때 과도하게 확장되었다.
유엔군은 혼란 속에서 38선으로 후퇴하여 전선을 재건하려 했다. 공산주의자들은 가차없이 따라다니며 유엔군 진지 깊숙이 잠입했다. 그들은 기세를 유지하기 위해 많은 사상자를 내며 조심성 없이 공격했다.
압록의 부대는 대부분 사단이며, 일부 연대와 대대도 있다. 지상 눈금은 헥사스 당 10마일이고 회전은 매주입니다. 날씨는 양측의 움직임과 전투 옵션에 영향을 미치며 지배적인 역할을 한다. 압록은 다른 게임처럼 상대편의 교전규칙의 차이를 효과적으로 보여준다 - 양측은 단순히 다르게 느끼고 플레이할 뿐이다.
얄루의 두 번째 판으로, 1977년 GDW의 Conflict Games 라인에 첫 번째 판이 출판되었다. 2009년 압록 2판은 새로운 그래픽과 알려진 에라타 포함, 일부 추가 규칙 업데이트로 게임의 완전한 업데이트 버전이 될 것이다.
둘 다 "뉴룩" 및 "Retro-Look" 구성 요소. 제2판 압록은 "을 모두 가지고 있다.뉴룩" 및 "Retro-Look" 지도와 카운터를 사용하여 재생 가변성을 제공합니다. 1977년의 규칙과 새로운 규칙도 또한 등장할 것이다.
다시 구현:
압록: 1950년 11월부터 1951년 5월까지 한국에서의 중국군의 반격
중국의 전쟁 개입은 유엔군 사령부에 의해 엄포로 간주되었고 무시되었다. 따라서 유엔군은 30개 사단의 병력이 한국의 산속으로 침투했을 때 과도하게 확장되었다.
유엔군은 혼란 속에서 38선으로 후퇴하여 전선을 재건하려 했다. 공산주의자들은 가차없이 따라다니며 유엔군 진지 깊숙이 잠입했다. 그들은 기세를 유지하기 위해 많은 사상자를 내며 조심성 없이 공격했다.
압록의 부대는 대부분 사단이며, 일부 연대와 대대도 있다. 지상 눈금은 헥사스 당 10마일이고 회전은 매주입니다. 날씨는 양측의 움직임과 전투 옵션에 영향을 미치며 지배적인 역할을 한다. 압록은 다른 게임처럼 상대편의 교전규칙의 차이를 효과적으로 보여준다 - 양측은 단순히 다르게 느끼고 플레이할 뿐이다.
얄루의 두 번째 판으로, 1977년 GDW의 Conflict Games 라인에 첫 번째 판이 출판되었다. 2009년 압록 2판은 새로운 그래픽과 알려진 에라타 포함, 일부 추가 규칙 업데이트로 게임의 완전한 업데이트 버전이 될 것이다.
둘 다 "뉴룩" 및 "Retro-Look" 구성 요소. 제2판 압록은 "을 모두 가지고 있다.뉴룩" 및 "Retro-Look" 지도와 카운터를 사용하여 재생 가변성을 제공합니다. 1977년의 규칙과 새로운 규칙도 또한 등장할 것이다.
다시 구현:
압록: 1950년 11월부터 1951년 5월까지 한국에서의 중국군의 반격
In November of 1950, the United Nations counteroffensive against the North Koreans seemed to be in the final stages of a mop-up. Everywhere the Inmun Gun (the North Korean Army) was in full retreat toward the Chinese border, closely pursued by the victorious Allies.
Chinese intervention in the war had been considered and dismissed as a bluff by the UN Command. Thus, the UN forces were badly overextended when the bluff materialized as a force of thirty divisions, having infiltrated into the Korean mountains.
UN forces were sent reeling back to the 38th Parallel in confusion, attempting to reestablish a front line. The Communists followed relentlessly, infiltrating deep into UN positions. They attacked without caution, accepting high casualties in order to sustain momentum.
Units in Yalu are mostly divisions, with some regiments and battalions. Ground scale is 10 miles per hex and turns are weekly. Weather plays a predominant role, influencing movement and combat options for both sides. Yalu, like no other game, effectively shows the differences in the opposing sides' Rules of Engagement - the two sides simply feel and play differently.
This is the second edition of Yalu; the first was published in GDW's Conflict Games line in 1977. The 2009, Second Edition of Yalu will be a fully updated version of the game with all new graphics, all known errata included and some additional rule updates.
Both "New-Look" and "Retro-Look" components. Second Edition Yalu has both "New-Look" and "Retro-Look" map and counters to provide some replay variability. The 1977 rules and the new rules will also be featured.
Re-implements:
Yalu: The Chinese Counteroffensive in Korea, November 1950 to May 1951
Chinese intervention in the war had been considered and dismissed as a bluff by the UN Command. Thus, the UN forces were badly overextended when the bluff materialized as a force of thirty divisions, having infiltrated into the Korean mountains.
UN forces were sent reeling back to the 38th Parallel in confusion, attempting to reestablish a front line. The Communists followed relentlessly, infiltrating deep into UN positions. They attacked without caution, accepting high casualties in order to sustain momentum.
Units in Yalu are mostly divisions, with some regiments and battalions. Ground scale is 10 miles per hex and turns are weekly. Weather plays a predominant role, influencing movement and combat options for both sides. Yalu, like no other game, effectively shows the differences in the opposing sides' Rules of Engagement - the two sides simply feel and play differently.
This is the second edition of Yalu; the first was published in GDW's Conflict Games line in 1977. The 2009, Second Edition of Yalu will be a fully updated version of the game with all new graphics, all known errata included and some additional rule updates.
Both "New-Look" and "Retro-Look" components. Second Edition Yalu has both "New-Look" and "Retro-Look" map and counters to provide some replay variability. The 1977 rules and the new rules will also be featured.
Re-implements:
Yalu: The Chinese Counteroffensive in Korea, November 1950 to May 1951
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