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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jorge Gomez Arrausi
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아티스트
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인원
게임 소개
부쿠는 한 가지 색의 65개 조각(칩, 씨앗, 카드)으로 구성된 표준 8x8 체스 보드에서 플레이됩니다. 정사각형 a1(왼쪽 아래 모서리)은 어둡아야 합니다. 처음에 각 사각형에는 카운터가 하나씩 있습니다.
이 게임은 화이트와 블랙이라는 두 플레이어가 서로 마주보고 플레이합니다. 화이트는 로우(")라고도 합니다필라"), 블랙은 칼럼("열")이라고도 합니다Columna"). 흰색 사각형은 흰색, 검은색 사각형은 검은색이 소유하고 있다고 합니다.
흰색이 시작됩니다.
각 턴은 세 단계로 구성됩니다:
먼저 플레이어가 백인인 경우 행(수평선)의 내용물을 집어 들고, 흑인인 경우 열(수직선)의 내용물을 집어듭니다. 빈 줄의 내용물을 집어넣을 수도 있지만 플레이어는 줄을 완전히 집어 들어야 합니다.
그 후 플레이어는 원하는 곳에 카운터를 뿌립니다. 그는 자신이 선택한 사각형 위에 첫 번째 카운터를, 직교로 인접한 사각형 위에 두 번째 카운터를, 직교로 인접한 다른 사각형 위에 세 번째 카운터를 놓습니다. 방향을 바꿀 수는 있지만 같은 사각형을 두 번 통과할 수는 없습니다.
마지막으로 그는 카운터가 3개 또는 4개 포함된 자신의 색 사각형의 내용을 캡처합니다.
모든 사각형에 싱글톤이 포함되어 있거나 비어 있으면 게임이 종료됩니다. 나머지 카운터는 스퀘어를 소유한 플레이어가 승리합니다. 더 많은 카운터를 캡처한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
특별 규정:
화이트는 첫 번째 턴에서 무승부를 방지하기 위해 추가 카운터(65번째 카운터)를 얻습니다.
플레이어가 보드 위치를 반복하면 게임도 종료됩니다. 그런 다음 나머지 카운터는 모두 상대방에게 귀속됩니다.
이 게임은 화이트와 블랙이라는 두 플레이어가 서로 마주보고 플레이합니다. 화이트는 로우(")라고도 합니다필라"), 블랙은 칼럼("열")이라고도 합니다Columna"). 흰색 사각형은 흰색, 검은색 사각형은 검은색이 소유하고 있다고 합니다.
흰색이 시작됩니다.
각 턴은 세 단계로 구성됩니다:
먼저 플레이어가 백인인 경우 행(수평선)의 내용물을 집어 들고, 흑인인 경우 열(수직선)의 내용물을 집어듭니다. 빈 줄의 내용물을 집어넣을 수도 있지만 플레이어는 줄을 완전히 집어 들어야 합니다.
그 후 플레이어는 원하는 곳에 카운터를 뿌립니다. 그는 자신이 선택한 사각형 위에 첫 번째 카운터를, 직교로 인접한 사각형 위에 두 번째 카운터를, 직교로 인접한 다른 사각형 위에 세 번째 카운터를 놓습니다. 방향을 바꿀 수는 있지만 같은 사각형을 두 번 통과할 수는 없습니다.
마지막으로 그는 카운터가 3개 또는 4개 포함된 자신의 색 사각형의 내용을 캡처합니다.
모든 사각형에 싱글톤이 포함되어 있거나 비어 있으면 게임이 종료됩니다. 나머지 카운터는 스퀘어를 소유한 플레이어가 승리합니다. 더 많은 카운터를 캡처한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
특별 규정:
화이트는 첫 번째 턴에서 무승부를 방지하기 위해 추가 카운터(65번째 카운터)를 얻습니다.
플레이어가 보드 위치를 반복하면 게임도 종료됩니다. 그런 다음 나머지 카운터는 모두 상대방에게 귀속됩니다.
Buku is played on a standard 8x8 chess board with 65 pieces (chips, seeds, cards) of one color. The square a1 (lower left corner) must be dark. Initially each square has one counter.
The game is played by two players, White and Black, facing each other. White is also called Row ("Fila"), Black is also called Column ("Columna"). It is said that white squares are owned by White and black squares by Black.
White starts.
Each turn consists of three steps:
First a player picks up the contents of a row (horizontal line), if he is White, or of a column (vertical line), if he is Black. It is even permitted to pick up the contents of an empty line, but players must pick up a line completely.
After that the player sows the counters starting anywhere he wishes. He puts the first counter on the square that was chosen by him, the second counter on an orthogonally adjacent square, the third one on another orthogonally adjacent square and so on. He is permitted to change direction but may not pass the same sqaure twice.
Finally he captures the contents of any squares of his color, which contain 3 or 4 counters.
The game ends when all squares contain singletons or are empty. The remaining counters are won by the player who owns their square. The player who captured more counters wins the game.
Special rules:
White gets an additional counter (the 65th one) at his first turn to prevent draws.
The game also ends when the board position is repeated by a player. Then all the remaining counters are attributed to his opponent.
The game is played by two players, White and Black, facing each other. White is also called Row ("Fila"), Black is also called Column ("Columna"). It is said that white squares are owned by White and black squares by Black.
White starts.
Each turn consists of three steps:
First a player picks up the contents of a row (horizontal line), if he is White, or of a column (vertical line), if he is Black. It is even permitted to pick up the contents of an empty line, but players must pick up a line completely.
After that the player sows the counters starting anywhere he wishes. He puts the first counter on the square that was chosen by him, the second counter on an orthogonally adjacent square, the third one on another orthogonally adjacent square and so on. He is permitted to change direction but may not pass the same sqaure twice.
Finally he captures the contents of any squares of his color, which contain 3 or 4 counters.
The game ends when all squares contain singletons or are empty. The remaining counters are won by the player who owns their square. The player who captured more counters wins the game.
Special rules:
White gets an additional counter (the 65th one) at his first turn to prevent draws.
The game also ends when the board position is repeated by a player. Then all the remaining counters are attributed to his opponent.
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