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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Anton Amani Hallin
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아티스트
Anton Amani Hallin
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인원
게임 소개
하이드 앤 피크는 겨울을 준비하는 두 마리의 라이벌 다람쥐에 관한 게임입니다. 하이드는 도토리를, 픽은 소나무를 수확하면서 제철 음식 컬렉션을 친근한 대회로 만들어 갑니다.
게임 플레이는 두 플레이어가 게임 영역에 타일(또는 후자의 두 가지 조합)을 전략적으로 배치, 이동 및 뒤집어서 경쟁하는 메모리 테스트 타일 배치 시스템을 중심으로 합니다. 특별한 잠금 토큰은 플레이어가 보호할 타일을 신중하게 고려해야 하므로 또 다른 전략을 추가합니다. 플레이어는 번갈아 가며 보드의 타일을 조작하며, 항상 상대방의 음식을 숨기면서 자신이 선호하는 음식 유형을 더 많이 공개하려고 노력합니다.
목표는 간단합니다. 다람쥐 중 최초로 게임 구역에 5개의 먹이 상징(도토리 또는 솔방울)을 표시하여 겨울 식량을 확보하고 게임에서 승리하는 것입니다. 따라서 플레이어가 승리 조건을 달성하는 동시에 상대방이 승리하는 것을 방지하기 위해 노력할 때 전술 배치와 기억의 매력적인 균형이 형성됩니다.
-디자이너의 desc 설명
게임 플레이는 두 플레이어가 게임 영역에 타일(또는 후자의 두 가지 조합)을 전략적으로 배치, 이동 및 뒤집어서 경쟁하는 메모리 테스트 타일 배치 시스템을 중심으로 합니다. 특별한 잠금 토큰은 플레이어가 보호할 타일을 신중하게 고려해야 하므로 또 다른 전략을 추가합니다. 플레이어는 번갈아 가며 보드의 타일을 조작하며, 항상 상대방의 음식을 숨기면서 자신이 선호하는 음식 유형을 더 많이 공개하려고 노력합니다.
목표는 간단합니다. 다람쥐 중 최초로 게임 구역에 5개의 먹이 상징(도토리 또는 솔방울)을 표시하여 겨울 식량을 확보하고 게임에서 승리하는 것입니다. 따라서 플레이어가 승리 조건을 달성하는 동시에 상대방이 승리하는 것을 방지하기 위해 노력할 때 전술 배치와 기억의 매력적인 균형이 형성됩니다.
-디자이너의 desc 설명
Hyde & Peek is a game about two rival squirrels preparing for winter. As Hyde gathers acorns and Peek collects pinecones, they turn their seasonal food collection into a friendly competition.
The gameplay centers around a memory-testing tile placement system where two players compete by strategically placing, moving, and flipping tiles (or a combination of the latter two) on the game area. A special lock token adds another layer of strategy as players must think carefully about which tiles to protect. Players take turns manipulating the tiles on the board, always trying to reveal more of their preferred food type while potentially hiding their opponent\'s.
The goal is straightforward: be the first squirrel to display five of your food symbols (either acorns or pinecones) on the game area to secure your winter supply and win the game. This creates an engaging balance of tactical placement and memory as players work to achieve their winning condition while preventing their opponent from doing the same.
—description from the designer
The gameplay centers around a memory-testing tile placement system where two players compete by strategically placing, moving, and flipping tiles (or a combination of the latter two) on the game area. A special lock token adds another layer of strategy as players must think carefully about which tiles to protect. Players take turns manipulating the tiles on the board, always trying to reveal more of their preferred food type while potentially hiding their opponent\'s.
The goal is straightforward: be the first squirrel to display five of your food symbols (either acorns or pinecones) on the game area to secure your winter supply and win the game. This creates an engaging balance of tactical placement and memory as players work to achieve their winning condition while preventing their opponent from doing the same.
—description from the designer
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