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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Miguel Hermida Ayala, Antonio Liga
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아티스트
Blanka Sore
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인원
게임 소개
스카랩 샌즈는 다운타임이 거의 없는 경쟁이 치열하고 속도가 빠른 지역 제어 게임입니다.
2-4명의 플레이어가 피라미드 안에서 죽은 영혼으로 경쟁하며, 스카브 군대를 보내 신성한 방을 장악하기 위해 싸웁니다.
마음이 가장 가벼운 사람만이 사후 세계에 갈 수 있습니다.
각 라운드는 스카프 부대의 움직임을 결정하는 것으로 시작됩니다. 이 작업은 화면에 숨겨져 있는 플레이어 매트에 명령 화살표를 사용하여 모든 플레이어에게 동시에 이루어집니다. 1)기본 유닛, 2)비행 유닛, 3)장갑 유닛에 대해 차례로 이동이 해결됩니다; 따라서 기본 유닛을 움직이는 것은 거의 맹목적으로 상대방의 움직임을 추측하는 동시에 대부분의 스테이지가 설정되어 있을 때 장갑을 낀 군대가 움직입니다.
이동 후 전투는 두 명 이상의 플레이어가 있는 모든 방에서 주사위 굴림을 통해 해결되며, 한 명의 플레이어(또는 아무도)가 통제할 수 있습니다. 각 방은 군대를 업그레이드하거나 오벨리스크 다이를 획득하는 등 통제 시 보상을 제공합니다.
7개의 하트 토큰으로 시작하여 가장 먼저 모든 토큰을 해방하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
심장을 자유롭게 하는 방법에는 (1) 파라오 방을 통제하거나, (2) 오벨리스크 주사위 세 개를 동시에 소유하거나, (3) 영향력 지점에서 마\'를 지출하는 등 여러 가지 방법이 있습니다(대부분 전투에서 패했을 때 얻을 수 있습니다).
스카프가 전투 중 사망할 때마다 하트 토큰이 '유충' 쪽으로 뒤집힙니다. 이 토큰은 피라미드의 마지막 방에서 하트로 다시 뒤집혀 뒤집힐 때마다 유충 한 마리당 하나의 기본 단위가 생성됩니다. 따라서 플레이어가 승리에 가까워질수록 기본 유닛을 생성할 수 없습니다.
-디자이너의 desc 설명
2-4명의 플레이어가 피라미드 안에서 죽은 영혼으로 경쟁하며, 스카브 군대를 보내 신성한 방을 장악하기 위해 싸웁니다.
마음이 가장 가벼운 사람만이 사후 세계에 갈 수 있습니다.
각 라운드는 스카프 부대의 움직임을 결정하는 것으로 시작됩니다. 이 작업은 화면에 숨겨져 있는 플레이어 매트에 명령 화살표를 사용하여 모든 플레이어에게 동시에 이루어집니다. 1)기본 유닛, 2)비행 유닛, 3)장갑 유닛에 대해 차례로 이동이 해결됩니다; 따라서 기본 유닛을 움직이는 것은 거의 맹목적으로 상대방의 움직임을 추측하는 동시에 대부분의 스테이지가 설정되어 있을 때 장갑을 낀 군대가 움직입니다.
이동 후 전투는 두 명 이상의 플레이어가 있는 모든 방에서 주사위 굴림을 통해 해결되며, 한 명의 플레이어(또는 아무도)가 통제할 수 있습니다. 각 방은 군대를 업그레이드하거나 오벨리스크 다이를 획득하는 등 통제 시 보상을 제공합니다.
7개의 하트 토큰으로 시작하여 가장 먼저 모든 토큰을 해방하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
심장을 자유롭게 하는 방법에는 (1) 파라오 방을 통제하거나, (2) 오벨리스크 주사위 세 개를 동시에 소유하거나, (3) 영향력 지점에서 마\'를 지출하는 등 여러 가지 방법이 있습니다(대부분 전투에서 패했을 때 얻을 수 있습니다).
스카프가 전투 중 사망할 때마다 하트 토큰이 '유충' 쪽으로 뒤집힙니다. 이 토큰은 피라미드의 마지막 방에서 하트로 다시 뒤집혀 뒤집힐 때마다 유충 한 마리당 하나의 기본 단위가 생성됩니다. 따라서 플레이어가 승리에 가까워질수록 기본 유닛을 생성할 수 없습니다.
-디자이너의 desc 설명
Scarab Sands is a highly competitive, fast paced, area control game with almost no down time.
2-4 players compete as dead souls inside a pyramid, sending their scarab troops to fight for control over sacred rooms.
Only the one with the lightest heart will make it to the Afterlife.
Each round starts with determining movement for scarab troops. This happens simultaneously for all players, by using command arrows on player mats hidden by screens. Movement is resolved in turn for 1)basic units,2) flying units and 3) armored units; Therefore, moving basic units happens almost blindly, guessing the moves of the opponents, while armored troops move when most of the stage is set.
After movement, combat is resolved through dice rolls in every room where two or more players\' troops are present, until a single player (or none) controls it. Each room offers rewards for controlling it, such as upgrading troops or getting an obelisk die.
Player starts with 7 heart tokens, and the first one to free all of them, wins the game.
There are multiple ways to free a heart, such as (1) controlling the pharaoh room, (2) simultaneously owning the three obelisk dice or (3) spending Ma\'at influence points (mostly gained when losing a battle).
Whenever a scarab dies in combat, heart tokens are flipped to their "larvae" side. These tokens are flipped back to hearts in the last chamber of the pyramid, spawning one basic unit for each larvae flipped. Therefore the closer a player is to victory, the less basic units they are going to be able to spawn.
—description from the designer
2-4 players compete as dead souls inside a pyramid, sending their scarab troops to fight for control over sacred rooms.
Only the one with the lightest heart will make it to the Afterlife.
Each round starts with determining movement for scarab troops. This happens simultaneously for all players, by using command arrows on player mats hidden by screens. Movement is resolved in turn for 1)basic units,2) flying units and 3) armored units; Therefore, moving basic units happens almost blindly, guessing the moves of the opponents, while armored troops move when most of the stage is set.
After movement, combat is resolved through dice rolls in every room where two or more players\' troops are present, until a single player (or none) controls it. Each room offers rewards for controlling it, such as upgrading troops or getting an obelisk die.
Player starts with 7 heart tokens, and the first one to free all of them, wins the game.
There are multiple ways to free a heart, such as (1) controlling the pharaoh room, (2) simultaneously owning the three obelisk dice or (3) spending Ma\'at influence points (mostly gained when losing a battle).
Whenever a scarab dies in combat, heart tokens are flipped to their "larvae" side. These tokens are flipped back to hearts in the last chamber of the pyramid, spawning one basic unit for each larvae flipped. Therefore the closer a player is to victory, the less basic units they are going to be able to spawn.
—description from the designer
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