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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Corey Clark
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아티스트
-
인원
게임 소개
힌지는 2명의 플레이어를 위한 전략적 탈영 게임입니다. 그게 도대체 무슨 뜻인가요? 즉, 힌지는 처음에는 빈 보드에서 플레이하는 소멸 게임입니다. 어스트와 라이프라인과 같은 게임은 이 카테고리에서 Hinge보다 20년 가까이 앞서고 전자는 20년 가까이 앞서 있습니다. 그러나 Hinge은 이전 게임과 완전히 다른 전략적 절차를 갖추고 있으므로 완전히 새로운 게임만큼이나 많은 것을 제공합니다. 어떤 사람들은 어스트의 전술적 선명도와 라이프라인의 시각적 선명도를 가지고 있다고 생각할 수 있습니다. 힌지 게임은 무승부로 끝날 수 없습니다. 코리 L. 클라크는 2024년 가을에 힌지를 발명했습니다.
설정: 플레이어는 측면 길이가 최소 6 사이즈(7 사이즈 권장)인 헥스 보드와 무제한 양면 디스크가 필요합니다.
게임플레이: 플레이어의 차례에 따라 자신의 색이 위로 향하도록 한 디스크를 합법적인 셀에 넣거나 적 그룹을 스와이프할 수 있습니다.
스와이프는 움직이는 디스크가 이동이 끝날 때 적어도 하나의 적 그룹에 접촉하도록 친근한 디스크 주위를 한두 개의 공간으로 이동하는 것을 포함합니다(회전이 시작될 때 이미 접촉한 적 그룹도 possibly). 스와이프하면 이러한 적 그룹 중 정확히 하나가 스와이프 플레이어 색상으로 완전히 변환(즉, 뒤집힘)됩니다. 두 개 이상의 적 그룹에 연락하는 경우 캡처할 적 그룹을 선택해야 합니다. 턴이 끝날 때 돌을 옮긴 그룹은 분할 상태를 유지할 수 없습니다(즉, 초기 그룹에 있던 돌을 모두 포함해야 합니다). 그렇지 않으면 그 이동은 불법입니다.
배치는 다음과 같은 제한을 받습니다:
배치는 어떤 색의 그룹에 인접한 빈 셀을 모두 제거하는 디스크를 배치할 수 없습니다
배치는 적 디스크에 인접한 새로운 그룹을 시작할 수 없습니다
배치는 적 그룹의 모든 스와이프 동작을 처분할 수 없습니다.
목표: Hinge의 목표는 보드에서 모든 적 디스크를 제거하는 것입니다.
-디자이너의 desc 설명
설정: 플레이어는 측면 길이가 최소 6 사이즈(7 사이즈 권장)인 헥스 보드와 무제한 양면 디스크가 필요합니다.
게임플레이: 플레이어의 차례에 따라 자신의 색이 위로 향하도록 한 디스크를 합법적인 셀에 넣거나 적 그룹을 스와이프할 수 있습니다.
스와이프는 움직이는 디스크가 이동이 끝날 때 적어도 하나의 적 그룹에 접촉하도록 친근한 디스크 주위를 한두 개의 공간으로 이동하는 것을 포함합니다(회전이 시작될 때 이미 접촉한 적 그룹도 possibly). 스와이프하면 이러한 적 그룹 중 정확히 하나가 스와이프 플레이어 색상으로 완전히 변환(즉, 뒤집힘)됩니다. 두 개 이상의 적 그룹에 연락하는 경우 캡처할 적 그룹을 선택해야 합니다. 턴이 끝날 때 돌을 옮긴 그룹은 분할 상태를 유지할 수 없습니다(즉, 초기 그룹에 있던 돌을 모두 포함해야 합니다). 그렇지 않으면 그 이동은 불법입니다.
배치는 다음과 같은 제한을 받습니다:
배치는 어떤 색의 그룹에 인접한 빈 셀을 모두 제거하는 디스크를 배치할 수 없습니다
배치는 적 디스크에 인접한 새로운 그룹을 시작할 수 없습니다
배치는 적 그룹의 모든 스와이프 동작을 처분할 수 없습니다.
목표: Hinge의 목표는 보드에서 모든 적 디스크를 제거하는 것입니다.
-디자이너의 desc 설명
Hinge is a strategic game of exnihilation for 2 players. What in the world does that mean? It means Hinge is an annihilation game played on an initially empty board. Games like Oust and Lifeline precede Hinge in this category and the former by almost two decades. Hinge however has an entirely unique set of strategic procedures from its predecessors and therefore offers as much as any other entirely new game. Some may find it to have the tactical sharpness of Oust and the visual clarity of Lifeline. A game of Hinge cannot end in a draw. Corey L. Clark invented Hinge in fall of 2024.
Setup: Players will need a hex hex board with a side-length of at least size 6 (size 7 is recommended) and an unlimited number of double-sided discs.
Gameplay: On a player\'s turn, he may either place a disc with his color facing up on a legal cell or swipe an enemy group.
swiping involves moving a disc around a friendly disc one or two spaces such that the moving disc contacts at least one enemy group at the end of the move (possibly even one it already contacted at the outset of the turn). Swiping results in the complete conversion (that is flipping) of exactly one of these enemy groups to the swiping players color. If you contact more than one enemy group, you must choose which one to capture. At the conclusion of the turn, the group the stone was moved from cannot remain split (that is it must contain all the stones which were in the initial group) otherwise the move is illegal.
Placement is subject to the following restrictions:
The placement cannot place a disc where it removes all the empty cells adjacent to a group of any color
The placement cannot start a new group adjacent to an enemy disc
The placement cannot divest an enemy group of all of its swiping moves.
Objective: The objective of Hinge is to remove all enemy discs from the board.
—description from the designer
Setup: Players will need a hex hex board with a side-length of at least size 6 (size 7 is recommended) and an unlimited number of double-sided discs.
Gameplay: On a player\'s turn, he may either place a disc with his color facing up on a legal cell or swipe an enemy group.
swiping involves moving a disc around a friendly disc one or two spaces such that the moving disc contacts at least one enemy group at the end of the move (possibly even one it already contacted at the outset of the turn). Swiping results in the complete conversion (that is flipping) of exactly one of these enemy groups to the swiping players color. If you contact more than one enemy group, you must choose which one to capture. At the conclusion of the turn, the group the stone was moved from cannot remain split (that is it must contain all the stones which were in the initial group) otherwise the move is illegal.
Placement is subject to the following restrictions:
The placement cannot place a disc where it removes all the empty cells adjacent to a group of any color
The placement cannot start a new group adjacent to an enemy disc
The placement cannot divest an enemy group of all of its swiping moves.
Objective: The objective of Hinge is to remove all enemy discs from the board.
—description from the designer
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