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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Saïd Galdseid
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아티스트
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인원
게임 소개
소개:V.A.W. 또는 마을 주민과 전사는 2인 전략 게임입니다: 검은색과 흰색. 대각선과 초기 설정이 표시된 사각 보드의 사각형(셀)에서 재생됩니다. 기본 크기는 한 면당 8셀입니다. 각 플레이어는 16개의 양면 조각을 가지고 있습니다. 한 면은 마을 주민(표시 없음)을, 다른 면은 전사(표시됨)를 나타냅니다.
설정:각 플레이어는 자신의 관점에서 2열과 3열에 8명의 마을 주민을 배치하며, 전사들은 처음에 보드에 참여하지 않습니다.
정의: 지골은 동일한 색상과 유형의 조각이 직교 또는 대각선으로 직선으로 연결된 집합입니다. 단일 조각도 지골로 간주됩니다.
- 점프하는 것은 점프하는 지골 전후에 세포가 있을 가능성이 있는 빈 세포 또는 적 조각에 정확히 하나의 우호적인 지골을 교차하여 수직 또는 대각선으로 직선으로 조각을 이동하는 것입니다.
> 턴:흰색이 먼저 재생된 다음 번갈아 가며 재생됩니다. 차례가 되면 각 유형의 조각에 대해 다음 조건에 따라 점프하여 조각 중 하나를 움직입니다:
1. 마을 주민:
- 친절한 마을 주민들의 지골을 뛰어넘어 뛰어든 지골의 모든 마을 주민들을 친절한 전사로 전환합니다.
- 친절한 전사들의 지골을 뛰어넘어 뛰어내린 지골의 전사들을 모두 보드에서 제거합니다.
- 마을 주민은 빈 칸에만 착륙할 수 있습니다.
2. 전사:
- 친절한 전사들의 지골을 뛰어넘어 상륙 시 적 조각을 포착하고 이를 대체합니다.
- 상륙함에 적 조각이 없으면 전사들은 뛰어내릴 수 없습니다.
게임 종료:두 플레이어가 연속적으로 턴을 통과하면 게임이 종료됩니다. 출발 행에서 마을 주민이 가장 멀리 떨어진 플레이어가 승리합니다(각 플레이어의 출발 행을 첫 번째 행으로 간주). 둘 다 같은 행에 마을 주민이 있는 경우, 같은 행에 마을 주민이 더 많은 플레이어가 승리하며, 동점일 경우 이전 행을 비교합니다. 모든 마을 주민을 평가한 후에도 동점이 유지되면 전사들에게도 동일한 기준이 적용됩니다.
-디자이너의 desc 설명
Introduction:V.A.W. or Villagers and Warriors is a two-player strategy game: Black and White. It is played on the squares (cells) of a square board with marked diagonals and an initial setup. The default size is 8 cells per side. Each player has 16 double-sided pieces: one side represents a villager (unmarked), and the other a warrior (marked).
Setup:Each player places 8 villagers in the second and third rows from their perspective; the warriors are not on the board at the start.
Definitions:– A phalanx is a set of pieces of the same color and type connected in a straight line, either orthogonally or diagonally. A single piece is also considered a phalanx.
– To jump is to move a piece in a straight line, either orthogonally or diagonally, by crossing exactly one friendly phalanx and landing on an empty cell or an enemy piece, with the possibility of having cells before or after the jumped phalanx.
Turns:White plays first, and then turns alternate. On your turn, move one of your pieces by jumping, according to the following conditions for each type of piece:
1. Villager:
– Jumps over a phalanx of friendly villagers to convert all the villagers in the jumped phalanx into friendly warriors.
– Jumps over a phalanx of friendly warriors to remove all the warriors in the jumped phalanx from the board.
– Villagers can only land on empty cells.
2. Warrior:
– Jumps over a phalanx of friendly warriors and captures an enemy piece upon landing, replacing it.
– Warriors cannot jump if there is no enemy piece in the landing cell.
End of the game:The game ends when both players pass on consecutive turns. The player with the farthest villager from their starting row wins (considering each player\'s starting row as their first row). If both have villagers in the same row, the player with more villagers in that row wins; in case of a tie, the previous rows are compared. If there is still a tie after evaluating all villagers, the same criteria are applied to the warriors.
—description from the designer
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