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BGG랭킹
BGG전체 : 22873
WARGAMES : 4066
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Ty Bomba, Joseph Miranda
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아티스트
Joe Youst
-
인원
게임 소개
《코랄 해 솔리테어》(, CSS)는 1942년 5월 미국과 일본 제국 해군 사이에 벌어진 항공-해군 전투를 다루는 1인용 전쟁 게임이다. 그것은 태평양 전쟁의 첫 번째였다.
CSS는 World at War 넘버 3 Solomons 캠페인에 사용된 게임 시스템을 기반으로 한다. 플레이어는 다양한 미군과 연합군을 통제하며, 게임 시스템은 일본군을 통제한다. 일본군이 움직이며 일본군에 의해 싸우는 동안, 선수는 규칙의 구조 안에서 그의 군대를 마음대로 사용할 수 있다.
역사적으로 미국의 전략정보가 일본군과 그 의도를 파악하는 측면에서 좋았다. 따라서 플레이어는 주요 IJN 태스크 그룹의 위치와 목표에 대한 일반적인 지식을 습득하는 한 IJN보다 어느 정도 우위를 점하게 된다. 그거
게임 맵은 1942년의 산호해와 인접한 바다, 섬, 기지들을 보여준다. 지도상의 각 육각형은 좌우로 75마일을 나타낸다. 각 경기 순번은 12시간을 나타낸다. 각 항공기 강점은 형태와 조종사의 품질에 따라 6대에서 24대의 항공기를 나타낸다. 해군 부대는 항공모함, 전함, 중순양함용 1척과 다른 부대용 2척 또는 3척을 의미한다.
이 규칙에는 11,000개 이상의 단어가 포함되어 있습니다. 그것은 경험이 많은 선수가 3~4시간 안에 경기를 끝낼 수 있다는 것을 의미한다. 규칙에는 리더십, 무작위 사건, 지원군, 기동부대, 항공모함 작전, 해상 전투, 해안 폭격, 수송 지상 부대, 상륙, 공군 기지, 대공포, 피로, 야간 작전, 전쟁 안개, 정찰, 대체 배치, 공황 등이 포함된다.
CSS는 World at War 넘버 3 Solomons 캠페인에 사용된 게임 시스템을 기반으로 한다. 플레이어는 다양한 미군과 연합군을 통제하며, 게임 시스템은 일본군을 통제한다. 일본군이 움직이며 일본군에 의해 싸우는 동안, 선수는 규칙의 구조 안에서 그의 군대를 마음대로 사용할 수 있다.
역사적으로 미국의 전략정보가 일본군과 그 의도를 파악하는 측면에서 좋았다. 따라서 플레이어는 주요 IJN 태스크 그룹의 위치와 목표에 대한 일반적인 지식을 습득하는 한 IJN보다 어느 정도 우위를 점하게 된다. 그거
게임 맵은 1942년의 산호해와 인접한 바다, 섬, 기지들을 보여준다. 지도상의 각 육각형은 좌우로 75마일을 나타낸다. 각 경기 순번은 12시간을 나타낸다. 각 항공기 강점은 형태와 조종사의 품질에 따라 6대에서 24대의 항공기를 나타낸다. 해군 부대는 항공모함, 전함, 중순양함용 1척과 다른 부대용 2척 또는 3척을 의미한다.
이 규칙에는 11,000개 이상의 단어가 포함되어 있습니다. 그것은 경험이 많은 선수가 3~4시간 안에 경기를 끝낼 수 있다는 것을 의미한다. 규칙에는 리더십, 무작위 사건, 지원군, 기동부대, 항공모함 작전, 해상 전투, 해안 폭격, 수송 지상 부대, 상륙, 공군 기지, 대공포, 피로, 야간 작전, 전쟁 안개, 정찰, 대체 배치, 공황 등이 포함된다.
Coral Sea Solitaire (CSS) is a purpose-designed one-player wargame covering the aero-naval battle that took place between the US and Imperial Japanese Navies in May 1942. It was the first of the Pacific War
CSS is based on the game system used in World at War number three Solomons Campaign; however, there are significant differences owing to the smaller scale of this operation and the systemic necessitates inherent in a solitaire design. The player controls various US and Allied forces; the game system controls Japanese forces. The player may utilize his forces as he pleases within the structures of the rules, while Japanese forces are moved and fought by the
Historically, US strategic intelligence was good in terms of identifying Japanese forces and their intentions. Consequently, the player will have a certain edge over the IJN insofar as he will have a general knowledge of the location and objectives of major IJN task groups. That
The game map shows the Coral Sea and adjoining waters, islands and bases as they were in 1942. Each hexagon on the map represents 75 miles from side to opposite side. Each game turn represents 12 hours. Each aircraft strength point represents from six to 24 aircraft, depending on type and pilot quality. Naval units represent one ship for carriers, battleships and heavy cruisers, and two or three ships for other units.
The rules contain a little more than 11,000 words. That works out to mean an experienced player can finish a game in about three to four hours. Rules cover such things as: leadership, random events, reinforcements, task force organization, carrier operations, surface combat, shore bombardment, transporting ground units, amphibious landings, air bases, anti-aircraft fire, fatigue, night operations, fog of war, scouting, alternative deployments, and panic.
CSS is based on the game system used in World at War number three Solomons Campaign; however, there are significant differences owing to the smaller scale of this operation and the systemic necessitates inherent in a solitaire design. The player controls various US and Allied forces; the game system controls Japanese forces. The player may utilize his forces as he pleases within the structures of the rules, while Japanese forces are moved and fought by the
Historically, US strategic intelligence was good in terms of identifying Japanese forces and their intentions. Consequently, the player will have a certain edge over the IJN insofar as he will have a general knowledge of the location and objectives of major IJN task groups. That
The game map shows the Coral Sea and adjoining waters, islands and bases as they were in 1942. Each hexagon on the map represents 75 miles from side to opposite side. Each game turn represents 12 hours. Each aircraft strength point represents from six to 24 aircraft, depending on type and pilot quality. Naval units represent one ship for carriers, battleships and heavy cruisers, and two or three ships for other units.
The rules contain a little more than 11,000 words. That works out to mean an experienced player can finish a game in about three to four hours. Rules cover such things as: leadership, random events, reinforcements, task force organization, carrier operations, surface combat, shore bombardment, transporting ground units, amphibious landings, air bases, anti-aircraft fire, fatigue, night operations, fog of war, scouting, alternative deployments, and panic.
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