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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard H. Berg
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아티스트
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인원
게임 소개
중서부 범죄 파동; 1931 - 1934
딜링거는 3~6명의 플레이어를 대상으로 하며 실제 참가자와 시대사를 구체적으로 사용하긴 하지만 이 게임은 역사적 재현이 아니다. 그것은 플레이어들에게 약 2~3시간의 지속적인 재미를 제공하기 위해 고안되었고 가상 요금제로 테스트되었다. 모든 선수들이 모든 선수의 차례에 관여하기 때문에, "다운타임이 없다.본질적으로, 한 명의 플레이어가 은행을 털고 있는 동안, 다른 플레이어들은 그를 도로 봉쇄, 최루탄, 총기 몰이꾼, 토미 건, 그리고 그가 가는 길에 던질 수 있는 모든 것으로 막으려고 하는 법 집행의 측면이 됩니다.
만약 나쁜 남자(역사적 & 인용문이 20개 있다)가 있다면.딜린저에서 젤리 내쉬, 프리티 보이 플로이드, 베이비 페이스 넬슨, 믿을 수 없는 바커스, 서투른 켈리, 그리고 정말로 소름끼치는 앨빈 카피스까지 모두 다양한 능력으로 평가되는 배드 가이즈&어쿠션들은 그가 돈을 벌 수 있을 뿐만 아니라 노토리티까지 성공시켰다. 그리고 악명을 쌓는 것이 선수들이 이기기 위해 하는 일이다. 분명 성공적인 납치(희귀한 사건)는 많은 포인트를 가져다 주겠지만, 또 다른 나쁜 남자(실제 변호사, 샘 레이보위츠에서 타락한 루이스 피케트에 이르기까지)를 사내변호사로 유죄로 선고하면 악평도 얻을 수 있다. 포인트를 축적할 수 있는 기회는 어디에서나 볼 수 있으며 게임에서 이기는 것은 대개 바로 끝이다.
딜링거의 각 게임에는 규칙 폴더 1개, 배경 정보 폴더 1개, 플레이어 카드 110개, 위치 매트 5개, 퍼니 머니 1개, 마이크 레믹 컬러풀 컷 앤 붙여넣기 카운터 1개가 포함되어 있다.
딜링거는 3~6명의 플레이어를 대상으로 하며 실제 참가자와 시대사를 구체적으로 사용하긴 하지만 이 게임은 역사적 재현이 아니다. 그것은 플레이어들에게 약 2~3시간의 지속적인 재미를 제공하기 위해 고안되었고 가상 요금제로 테스트되었다. 모든 선수들이 모든 선수의 차례에 관여하기 때문에, "다운타임이 없다.본질적으로, 한 명의 플레이어가 은행을 털고 있는 동안, 다른 플레이어들은 그를 도로 봉쇄, 최루탄, 총기 몰이꾼, 토미 건, 그리고 그가 가는 길에 던질 수 있는 모든 것으로 막으려고 하는 법 집행의 측면이 됩니다.
만약 나쁜 남자(역사적 & 인용문이 20개 있다)가 있다면.딜린저에서 젤리 내쉬, 프리티 보이 플로이드, 베이비 페이스 넬슨, 믿을 수 없는 바커스, 서투른 켈리, 그리고 정말로 소름끼치는 앨빈 카피스까지 모두 다양한 능력으로 평가되는 배드 가이즈&어쿠션들은 그가 돈을 벌 수 있을 뿐만 아니라 노토리티까지 성공시켰다. 그리고 악명을 쌓는 것이 선수들이 이기기 위해 하는 일이다. 분명 성공적인 납치(희귀한 사건)는 많은 포인트를 가져다 주겠지만, 또 다른 나쁜 남자(실제 변호사, 샘 레이보위츠에서 타락한 루이스 피케트에 이르기까지)를 사내변호사로 유죄로 선고하면 악평도 얻을 수 있다. 포인트를 축적할 수 있는 기회는 어디에서나 볼 수 있으며 게임에서 이기는 것은 대개 바로 끝이다.
딜링거의 각 게임에는 규칙 폴더 1개, 배경 정보 폴더 1개, 플레이어 카드 110개, 위치 매트 5개, 퍼니 머니 1개, 마이크 레믹 컬러풀 컷 앤 붙여넣기 카운터 1개가 포함되어 있다.
The Midwest Crime Wave; 1931 - 1934
DILLINGER is for 3 to 6 players and, although it uses the actual participants and history of the era in some detail, the game is not a historical recreation. It has been designed, and play tested to a virtual fare-thee-well, to bring about 2 to 3 hours of continual fun for the players. All players are involved in every player's turn, so there is no "down time." In essence, while one player is robbing a bank, the others become the Law Enforcement aspect of the game, trying to stop him with roadblocks, tear gas, gun molls, tommy guns, and whatever else they can throw in his path.
If the Bad Guy (there are 20 historical "Bad Guys" from Dillinger, to Jelly Nash, Pretty Boy Floyd, Baby Face Nelson, the incredible Barkers, the inept Kelly's, and the truly creepy Alvin Karpis, all rated for a variety of capabilities) succeeds he not only pockets the take, but he gains Notoriety. And accumulating Notoriety is what the players are doing to win. Obviously a successful kidnapping (a rare event) will bring loads of Points, but convicting another Bad Guy with your in-house mouthpiece (again, real-life lawyers, from the great trial attorney, Sam Leibowitz to the down-and-dirty Louis Piquett) can also get you some Notoriety. Opportunities to amass points are ubiquitous, and winning games usually comes right down to the end.
Each game of DILLINGER includes 1 Rules Folder, 1 Background information Folder, 110 Player Cards, 5 Location Mats, lots of Funny Money, and one small sheet of Mike Lemick colorful cut-and-paste counters.
DILLINGER is for 3 to 6 players and, although it uses the actual participants and history of the era in some detail, the game is not a historical recreation. It has been designed, and play tested to a virtual fare-thee-well, to bring about 2 to 3 hours of continual fun for the players. All players are involved in every player's turn, so there is no "down time." In essence, while one player is robbing a bank, the others become the Law Enforcement aspect of the game, trying to stop him with roadblocks, tear gas, gun molls, tommy guns, and whatever else they can throw in his path.
If the Bad Guy (there are 20 historical "Bad Guys" from Dillinger, to Jelly Nash, Pretty Boy Floyd, Baby Face Nelson, the incredible Barkers, the inept Kelly's, and the truly creepy Alvin Karpis, all rated for a variety of capabilities) succeeds he not only pockets the take, but he gains Notoriety. And accumulating Notoriety is what the players are doing to win. Obviously a successful kidnapping (a rare event) will bring loads of Points, but convicting another Bad Guy with your in-house mouthpiece (again, real-life lawyers, from the great trial attorney, Sam Leibowitz to the down-and-dirty Louis Piquett) can also get you some Notoriety. Opportunities to amass points are ubiquitous, and winning games usually comes right down to the end.
Each game of DILLINGER includes 1 Rules Folder, 1 Background information Folder, 110 Player Cards, 5 Location Mats, lots of Funny Money, and one small sheet of Mike Lemick colorful cut-and-paste counters.
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