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BGG랭킹
BGG전체 : 18186
WARGAMES : 3325
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Ty Bomba
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 대체 역사 전쟁 게임을 야기한 역사적 연대표에서 벗어난 추측은 1939년 9월 중순에 일어난 것으로 추정된다. 이때 그의 군대가 폴란드 정복을 완수하고 있을 때 히틀러는 직감을 느낀다. 즉, 그는 빠르게 사라져가는 동방의 동맹국인 폴란드가 몰락하는 것을 막기 위해 아무것도 하지 않는 영국과 프랑스의 전략적 마비를 알아차리지 않을 수 없다. 따라서 그는 1940년 서부 전선으로 독일군을 재배치하는 것은 시간 낭비라고 결론지었다. 그는 장군들에게 이렇게 말했다.내년보다 볼셰비키 세력을 무너뜨릴 때가 더 좋을 것이다 서부에서는 두려울 것이 없을 것이다. 영국과 프랑스는 단순히 전쟁을 원하지 않는다. 그들은 전쟁을 두려워한다. 모스크바를 점령하면 파리와 런던을 전화로 접수합니다.”
따라서, 그는 또한 외무장관에게 지난 달 소련과의 협정에 명시된 원래의 영토 분할을 수정하기 위한 모든 협상을 중단하라고 말한다. 가장 중요한 것은, 원래 독일 관심지역인 리투아니아는 폴란드 영토의 더 이상 일부와 거래되지 않는다는 것이다.
이 모든 것이 이 전략적인 수준의 대안적인 역사 전쟁이라는 결과를 낳았다. 그 안에서 2~4명의 플레이어가 1940년 독일의 변화된 전략에 내재된 가능성을 조사할 수 있다. 서부 전선 지도는 육각형당 16마일로 축척이 정해져 있다. 동부 전선 지도는 165km/h로 축척이 정해져 있습니다. 모든 소련군은 군대이며, 다른 모든 병력은 군단이다. 두 지도에서 각각의 게임은 반달에 해당합니다.
이 게임은 두 명, 세 명, 네 명이 할 수 있습니다. 두 명이 경기하면 한 명은 독일군을 지휘하고, 다른 한 명은 영국과 소련군을 지휘한다. 3명이 플레이하면 한 명은 독일군을 지휘하고, 한 명은 영국-프랑스군을 지휘하며, 세 번째는 소련군을 지휘한다. 4명이 플레이하면 한 명은 서쪽 지도에서 독일군을 지휘하고, 두 번째는 동쪽 지도에서 독일군을 지휘하며, 세 번째는 소련군을 지휘하고, 네 번째는 영국-프랑스군을 지휘한다. 이 규칙은 약 17,000개의 단어를 포함하고 있는데, 이것은 숙련된 선수들이 그것을 약 4시간 안에 끝낼 수 있다는 것을 의미한다.
규칙은 중립, 전쟁의 안개, 공군력, 제7플리에거 군단, 소련 제1충격군, 요새 등을 포함한다. 턴 순서는 다음과 같습니다.
독일 선수 차례
a 독일 공군 및 전략 이전 단계
b 독일 서부 전선 이동 단계
c 독일 서부 전선 전투 단계
d 독일 동부 전선 이동 또는 전투 단계
E. 독일 동부 전선 전투 또는 이동 단계
f 독일 교체 단계
G. 독일 모스크바-포획 해결 단계
H. German 단말 공급 확인 단계
소련 선수 턴
a 소비에트 운동 단계
b 소비에트 전투 단계
c 소련 대전략 단계
1. 극동전선 해결
2. 북극 전선 해결
3. 남서부 전선 해결
d 소련 터미널 공급 확인 단계
E. 소련군 강화 및 교체 배치 단계
영국-프랑스 선수 턴
a 영불 갑옷 독트린 단계
b 영불 운동 국면
c 영불 전투 단계
d 영불 터미널 공급 확인 단계
E. 영불 대체 단계
따라서, 그는 또한 외무장관에게 지난 달 소련과의 협정에 명시된 원래의 영토 분할을 수정하기 위한 모든 협상을 중단하라고 말한다. 가장 중요한 것은, 원래 독일 관심지역인 리투아니아는 폴란드 영토의 더 이상 일부와 거래되지 않는다는 것이다.
이 모든 것이 이 전략적인 수준의 대안적인 역사 전쟁이라는 결과를 낳았다. 그 안에서 2~4명의 플레이어가 1940년 독일의 변화된 전략에 내재된 가능성을 조사할 수 있다. 서부 전선 지도는 육각형당 16마일로 축척이 정해져 있다. 동부 전선 지도는 165km/h로 축척이 정해져 있습니다. 모든 소련군은 군대이며, 다른 모든 병력은 군단이다. 두 지도에서 각각의 게임은 반달에 해당합니다.
이 게임은 두 명, 세 명, 네 명이 할 수 있습니다. 두 명이 경기하면 한 명은 독일군을 지휘하고, 다른 한 명은 영국과 소련군을 지휘한다. 3명이 플레이하면 한 명은 독일군을 지휘하고, 한 명은 영국-프랑스군을 지휘하며, 세 번째는 소련군을 지휘한다. 4명이 플레이하면 한 명은 서쪽 지도에서 독일군을 지휘하고, 두 번째는 동쪽 지도에서 독일군을 지휘하며, 세 번째는 소련군을 지휘하고, 네 번째는 영국-프랑스군을 지휘한다. 이 규칙은 약 17,000개의 단어를 포함하고 있는데, 이것은 숙련된 선수들이 그것을 약 4시간 안에 끝낼 수 있다는 것을 의미한다.
규칙은 중립, 전쟁의 안개, 공군력, 제7플리에거 군단, 소련 제1충격군, 요새 등을 포함한다. 턴 순서는 다음과 같습니다.
독일 선수 차례
a 독일 공군 및 전략 이전 단계
b 독일 서부 전선 이동 단계
c 독일 서부 전선 전투 단계
d 독일 동부 전선 이동 또는 전투 단계
E. 독일 동부 전선 전투 또는 이동 단계
f 독일 교체 단계
G. 독일 모스크바-포획 해결 단계
H. German 단말 공급 확인 단계
소련 선수 턴
a 소비에트 운동 단계
b 소비에트 전투 단계
c 소련 대전략 단계
1. 극동전선 해결
2. 북극 전선 해결
3. 남서부 전선 해결
d 소련 터미널 공급 확인 단계
E. 소련군 강화 및 교체 배치 단계
영국-프랑스 선수 턴
a 영불 갑옷 독트린 단계
b 영불 운동 국면
c 영불 전투 단계
d 영불 터미널 공급 확인 단계
E. 영불 대체 단계
The conjectured departure from the historic timeline that resulted in this alternative history wargame is assumed to have taken place in mid-September 1939. At that time, as his forces are completing the conquest of Poland, Hitler receives a flash of intuition. That is, he can’t help but notice the strategic paralysis of the Anglo-French, who do nothing to try to prevent the downfall of their fast-disappearing eastern ally Poland. From that he concludes it would be a waste of time to redeploy the Wehrmacht to the western front in 1940. He tells his generals: “The time will never be better to destroy the Bolshevik power than in the coming year. We will continue to have nothing to fear in the west. The British and French simply do not want war; they are afraid of it. Once we’ve taken Moscow, we’ll take Paris and London by telephone.”
Accordingly, he also tells his foreign minister to drop all negotiations aimed at revising the original territorial split set out in the accords with the USSR the previous month. Most importantly, Lithuania, originally in the German “sphere of interest,” is not traded for a further slice of Polish territory.
All of which has resulted in this low-complexity, strategic-level, alternative history wargame. In it, two to four players can investigate the possibilities inherent in a changed German strategy for 1940. The West Front map is scaled at 16 miles per hexagon. The Eastern Front map is scaled at 25 miles per hex. All Soviet units are armies; all other forces in the game are corps. Each game turn on both maps equals half a month.
This game can be played by two, three or four. If two play, one commands the Germans, while the other commands both the Anglo-French and Soviets. If played by three, one player commands the Germans, one player commands the Anglo-French, and the third commands the Soviets. If four play, one player commands the Germans on the west map; the second commands the Germans on the east map; the third commands the Soviets, and the fourth commands the Anglo-French. The rules contain some 17,000 words, which means experienced players can finish it in about four hours.
Rules cover such things as: neutrals, fog of war, airpower, 7th Flieger Corps, Soviet 1st Shock Army, fortifications, and more. The turn sequence is as follows.
German Player Turn
A. German Airpower & Strategic Transfer Phase
B. German West Front Movement Phase
C. German West Front Combat Phase
D. German East Front Movement or Combat Phase
E. German East Front Combat or Movement Phase
F. German Replacement Phase
G. German Moscow-Capture Resolution Phase
H. German Terminal Supply Check Phase
Soviet Player Turn
A. Soviet Movement Phase
B. Soviet Combat Phase
C. Soviet Grand-Strategy Phase
1. Resolve Far East Front
2. Resolve Arctic Front
3. Resolve Southwest Front
D. Soviet Terminal Supply Check Phase
E. Soviet Reinforcement & Replacement Placement Phase
Anglo-French Player Turn
A. Anglo-French Armor Doctrine Phase
B. Anglo-French Movement Phase
C. Anglo-French Combat Phase
D. Anglo-French Terminal Supply Check Phase
E. Anglo-French Replacement Phase
Accordingly, he also tells his foreign minister to drop all negotiations aimed at revising the original territorial split set out in the accords with the USSR the previous month. Most importantly, Lithuania, originally in the German “sphere of interest,” is not traded for a further slice of Polish territory.
All of which has resulted in this low-complexity, strategic-level, alternative history wargame. In it, two to four players can investigate the possibilities inherent in a changed German strategy for 1940. The West Front map is scaled at 16 miles per hexagon. The Eastern Front map is scaled at 25 miles per hex. All Soviet units are armies; all other forces in the game are corps. Each game turn on both maps equals half a month.
This game can be played by two, three or four. If two play, one commands the Germans, while the other commands both the Anglo-French and Soviets. If played by three, one player commands the Germans, one player commands the Anglo-French, and the third commands the Soviets. If four play, one player commands the Germans on the west map; the second commands the Germans on the east map; the third commands the Soviets, and the fourth commands the Anglo-French. The rules contain some 17,000 words, which means experienced players can finish it in about four hours.
Rules cover such things as: neutrals, fog of war, airpower, 7th Flieger Corps, Soviet 1st Shock Army, fortifications, and more. The turn sequence is as follows.
German Player Turn
A. German Airpower & Strategic Transfer Phase
B. German West Front Movement Phase
C. German West Front Combat Phase
D. German East Front Movement or Combat Phase
E. German East Front Combat or Movement Phase
F. German Replacement Phase
G. German Moscow-Capture Resolution Phase
H. German Terminal Supply Check Phase
Soviet Player Turn
A. Soviet Movement Phase
B. Soviet Combat Phase
C. Soviet Grand-Strategy Phase
1. Resolve Far East Front
2. Resolve Arctic Front
3. Resolve Southwest Front
D. Soviet Terminal Supply Check Phase
E. Soviet Reinforcement & Replacement Placement Phase
Anglo-French Player Turn
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