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Cityfight: Modern Combat in the Urban Environment (1979)
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  • 인원

    2-3 명

    BGG추천: 1-3 명
  • 게임시간

    360-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.27 / 5

게임 소개

시티파이트: 도시 환경의 현대 전투(Cityfight: Modern Combat in the Down Environment)는 제2차 세계 대전 이후 도시 환경의 전투를 매우 상세하게 시뮬레이션한 것이다. 소대, 중대, 대대장 등의 역할을 맡게 되며, 플레이어는 빌드업 지역에서 수행되어야 하는 다양한 공격 또는 방어 임무에 직면하게 된다. 플레이어는 사퍼, 저격수, 정찰병, 화염방사기, 헌병 등의 특수 부대를 관리해야 한다.

적군의 위치와 관련하여 매우 제한된 정보가 게임 시스템의 핵심 특성입니다. 당신은 자신의 지도에서 자신의 군대를 관리하는 반면 상대는 자신의 지도에서 군대를 관리하는 것이기 때문에 그것을 "이중 맹목"이라고 이름 지을 수 있다. 상대방의 병력을 탐지한 다음 지도에 "알려진/알 수 없는"마크로 표시해야 합니다.

20개의 시나리오는 1956년부터 1979년까지의 역사적 갈등과 나토, 소련, 중국, 비정규군이 관련된 가상의 상황을 포함한다.

시나리오 설계에 대한 포괄적인 가이드가 포함되어 있습니다.

[참고: 게임의 실제 이름은 규칙에서 주어진 대로 "이다.도시 싸움." 사람들은 종종 "라고 부른다.시티 파이트&인용;는 박스 커버 앞면에 하이픈으로 표시되어야 했고, 박스 측면과 지도에도 하이픈으로 표시되었기 때문이다.

파이어파이어 : 현대 미국과 소련 소부대 전술은 같은 베이스 시스템을 활용하되 시티파이트에 도입된 많은 복잡함이 없는 유사한 게임이다.

게임 규모:
게임 턴: 20초
16진수: 55피트/16.67미터
유닛: 개별 보병 및 차량과 소방대 연결

게임 인벤토리:
두 개의 동일한 17 x 22" 네 개의 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 5개(1400 1/2" 카운터 - 567 전투 및 833 마커)
64쪽짜리 시티파이트 규칙서 2권
40페이지 분량의 Cityfight TO&E, 차트 & 테이블 책자 1권
8페이지 분량의 차트 & 표 책자 1권
6면 주사위 4개

카드놀이 기능: 매우 낮음
복잡성 수준: 변수
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 2-100시간
Cityfight: Modern Combat in the Urban Environment, is a super-detailed tactical simulation of post World War II combat in the urban environment. Placed in the role of platoon, company, or battalion commander, the player is faced with a wide variety of offensive or defensive missions to be carried out in a built-up area. The player must manage such specialized units as sappers, snipers, spotters, flamethrowers, and military police.

Very limited intelligence with respect to the location of Enemy forces is a key characteristic of the game system. You can name it "double-blind" due to the fact that you just manage your own troops on your own map while your opponent is managing his forces on his own map. The opponent's forces have to be detected and then be marked with "known/unknown"-markers on your own map.

Twenty scenarios include historical conflicts ranging from 1956 to 1979, and hypothetical situations involving NATO, Soviet, Chinese, and irregular forces.

A comprehensive guide to scenario design is included.

[Note: The actual name of the game, as given in the rules, is "Cityfight." People often call it "City-Fight" because the name had to be hyphenated on the front of the box cover, and is also hyphenated on the box sides and on the maps where there is no such imperative.]

Firefight: Modern U.S. and Soviet Small Unit Tactics is a similar game utilizing the same base system but without the many complications introduced in Cityfight.

Game Scale:
Game Turn: 20 seconds
Hex: 55 feet / 16.67 meters
Units: Individual Infantry & Vehicles to Fireteams

Game Inventory:
Two identical 17 x 22" four color mapsheets
Five dual-side printed countersheets (1400 1/2" counters - 567 combat & 833 markers)
Two 64-page Cityfight rulebook
One 40-page Cityfight TO&E, Charts & Tables booklet
One 8-page Charts & Tables booklet
Four 6-sided dice

Solitaire Playability: Very Low
Complexity Level: Variable
Players: 2 or more
Playing Time: 2-100 hours

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