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BGG랭킹
BGG전체 : 3964
CHILDRENSGAMES : 121
FAMILYGAMES : 1281 -
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인원
2-8 명
BGG추천: 2-8 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.13 / 5
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디자이너
Wolfgang Kramer
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아티스트
Nicole Baron, Marek Bláha, Bernard Giroud, Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
비록 어린이 게임으로 광고되었지만, 숨겨진 성으로부터의 탈출, 일명 "A.K.A."입니다. 미드나잇 파티 또는 휴고는 사실 가볍고 재미있는 게임으로 어른들이 꽤 즐긴다. 각 플레이어는 파티의 게스트 수를 통제하며, 게스트 수는 플레이어 수에 따라 달라진다. 이 게스트들은 게임 보드에 있는 갤러리의 공간에서 한 명씩 라운드를 시작합니다; 이 초기 배치는 플레이어 전략의 큰 부분을 차지한다.
팬텀(또는 ")위고 더 고스트(Hugo the Ghost")는 지하실에서 시작해 손님들이 서 있는 갤러리를 향해 계단을 오른다. 팬텀의 움직임의 메커니즘은 간단하다: 선수의 차례에 따라, 그는 특별한 주사위를 굴립니다. 번호를 얻으면 조각을 옮기고, 팬텀을 얻으면 팬텀이 움직인다. 게임에 참여하는 플레이어가 많아질수록 팬텀의 움직임이 잦아지기 때문에 그에 맞게 전략을 조정해야 한다는 의미다.
팬텀이 갤러리에 도착하면, 손님들은 그를 피하기 위해 갤러리 옆 방으로 몸을 숨기기 시작할 수 있는데, 방 당 단 한 명입니다! 몇 개의 방은 당신의 점수에서 추가 "오른쪽 점수"를 더하거나 빼는 특별한 것이다. 팬텀이 나머지 손님들을 따라잡는 동안, 그들은 계단과 지하실에 격리된다. 첫 번째 게스트는 "earns"를 가장 많이 잡았고, 나중에 라운드에서 잡힌 사람들은 점점 더 적게 벌어들였다.
손님들이 모두 잡히면, 무서운 점들이 집계됩니다. 미리 정해진 수의 라운드를 한 후, 가장 적은 공포 포인트를 가진 플레이어가 승리합니다!
팬텀(또는 ")위고 더 고스트(Hugo the Ghost")는 지하실에서 시작해 손님들이 서 있는 갤러리를 향해 계단을 오른다. 팬텀의 움직임의 메커니즘은 간단하다: 선수의 차례에 따라, 그는 특별한 주사위를 굴립니다. 번호를 얻으면 조각을 옮기고, 팬텀을 얻으면 팬텀이 움직인다. 게임에 참여하는 플레이어가 많아질수록 팬텀의 움직임이 잦아지기 때문에 그에 맞게 전략을 조정해야 한다는 의미다.
팬텀이 갤러리에 도착하면, 손님들은 그를 피하기 위해 갤러리 옆 방으로 몸을 숨기기 시작할 수 있는데, 방 당 단 한 명입니다! 몇 개의 방은 당신의 점수에서 추가 "오른쪽 점수"를 더하거나 빼는 특별한 것이다. 팬텀이 나머지 손님들을 따라잡는 동안, 그들은 계단과 지하실에 격리된다. 첫 번째 게스트는 "earns"를 가장 많이 잡았고, 나중에 라운드에서 잡힌 사람들은 점점 더 적게 벌어들였다.
손님들이 모두 잡히면, 무서운 점들이 집계됩니다. 미리 정해진 수의 라운드를 한 후, 가장 적은 공포 포인트를 가진 플레이어가 승리합니다!
Although billed as a children's game, Escape from the Hidden Castle, a.k.a. Midnight Party or Hugo, is actually quite enjoyable by adults as a light, fun game. Each player controls a number of guests at a party, with the number of guests dependent on the number of players. These guests start the round in the spaces of the gallery on the game board, one guest per space; this initial placement is a large part of a player's strategy.
The Phantom (or "Hugo the ghost" in earlier versions) starts in the cellar, then climbs the stairs towards the gallery where the guests circle. The mechanism for the Phantom's movement is simple: On a player's turn, he rolls a special die. If he gets a number, he moves his pieces; if he gets a Phantom, the Phantom moves. This means that with more players in the game, the Phantom moves a lot more frequently, so you must adjust your strategy accordingly.
Once the Phantom has reached the gallery, the guests can start ducking into rooms adjoining the gallery to avoid him, with only one guest per room! A couple of rooms are special in that they add or subtract extra "fright points" from your score. As the Phantom catches up with the remaining guests, they are sequestered on the stair steps, then in the cellar. The first guest caught "earns" the most fright points, with those caught later in the round earning less and less.
Once all the guests have been caught, the fright points are tallied. After playing a predetermined number of rounds, the player with the fewest fright points wins!
The Phantom (or "Hugo the ghost" in earlier versions) starts in the cellar, then climbs the stairs towards the gallery where the guests circle. The mechanism for the Phantom's movement is simple: On a player's turn, he rolls a special die. If he gets a number, he moves his pieces; if he gets a Phantom, the Phantom moves. This means that with more players in the game, the Phantom moves a lot more frequently, so you must adjust your strategy accordingly.
Once the Phantom has reached the gallery, the guests can start ducking into rooms adjoining the gallery to avoid him, with only one guest per room! A couple of rooms are special in that they add or subtract extra "fright points" from your score. As the Phantom catches up with the remaining guests, they are sequestered on the stair steps, then in the cellar. The first guest caught "earns" the most fright points, with those caught later in the round earning less and less.
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