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BGG랭킹
BGG전체 : 9740
WARGAMES : 1491
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.57 / 5
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디자이너
David G. Martin, Leonard Millman, Eric Lee Smith
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아티스트
Redmond A. Simonsen
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인원
게임 소개
몬머스 전투는 1778년 6월 28일 미국 독립 전쟁 중 북부 전선에서 벌어진 마지막 주요 전투이자, 전쟁 기간 중 가장 큰 하루 전투였다. 워싱턴 장군이 중위를 공격하다. 헨리 클린턴 장군의 몬머스 코트 하우스 후위대입니다 이 전투에는 일반적으로 몰리 투수의 전설이 연관되어 있습니다.
이 게임은 미국 독립 전쟁 시대에 맞게 수정된 웰링턴 빅토리의 시스템을 사용한다. 기병대가 돌격할 필요도 없고 복잡한 규칙도 돼 규칙의 주요 측면은 부대 대면, 받은 사상자에 따른 사기 조정, 지휘통제, 전투 중 고온으로 인한 피로 등이다. 적의 체력 포인트를 제거하고 전장의 네 갈림길을 점령함으로써 승부가 결정된다.
지도 지형은 각 육각형은 좌우로 100야드에 걸쳐 30피트씩 5개 층으로 되어 있다. 각 보병 부대는 1개 연대, 각 포병 부대는 2개의 포병 포대를, 각 용기병 부대는 1개 기병 연대를 나타낸다. 턴은 실시간 20분을 나타냅니다. 세 가지 시나리오가 제시된다: 하나는 망토 전투를 포함하는 도입부이고, 다른 하나는 몬머스 법원 및 그랜드 배틀을 다루는 고급 시나리오이다.
Strategy & Tactics 잡지 Nr.90(1982년 1월/2월)에 발표
이 게임은 미국 독립 전쟁 시대에 맞게 수정된 웰링턴 빅토리의 시스템을 사용한다. 기병대가 돌격할 필요도 없고 복잡한 규칙도 돼 규칙의 주요 측면은 부대 대면, 받은 사상자에 따른 사기 조정, 지휘통제, 전투 중 고온으로 인한 피로 등이다. 적의 체력 포인트를 제거하고 전장의 네 갈림길을 점령함으로써 승부가 결정된다.
지도 지형은 각 육각형은 좌우로 100야드에 걸쳐 30피트씩 5개 층으로 되어 있다. 각 보병 부대는 1개 연대, 각 포병 부대는 2개의 포병 포대를, 각 용기병 부대는 1개 기병 연대를 나타낸다. 턴은 실시간 20분을 나타냅니다. 세 가지 시나리오가 제시된다: 하나는 망토 전투를 포함하는 도입부이고, 다른 하나는 몬머스 법원 및 그랜드 배틀을 다루는 고급 시나리오이다.
Strategy & Tactics 잡지 Nr.90(1982년 1월/2월)에 발표
The battle of Monmouth, June 28 1778, was the last major fight in the northern theater, during the American Revolutionary War, and largest one-day battle of the whole war, for the number of men involved. Gen. Washington attacks Lt. Gen Henry Clinton's rearguard at Monmouth Court House. The legend of Molly Pitcher is generally associated with this battle.
The game uses Wellington's Victory's system, modified for the American Revolution era. No cavalry charges and complex rules. The main aspects of the rules include unit facing, morale modified by casualties received, command control and fatigue due to hot temperatures during the battle. Victory is determined by eliminating enemy strength points and capturing the 4 crossroads in the battle area.
Map terrain has five levels in increments of 30 feet, with each hex spanning 100 yards side to side. Each infantry unit represents a regiment (or several regiments for some Colonial units); each artillery unit represents a battery of two guns; each dragoon unit represents a regiment of cavalry. Turns represent 20 minutes of real time. Three scenarios are provided: one introductory involving the hedgerow battle, and two advanced covering Monmouth Courthouse and the Grand Battle.
Published in Strategy & Tactics magazine Nr.90 (Jan/Feb 1982)
The game uses Wellington's Victory's system, modified for the American Revolution era. No cavalry charges and complex rules. The main aspects of the rules include unit facing, morale modified by casualties received, command control and fatigue due to hot temperatures during the battle. Victory is determined by eliminating enemy strength points and capturing the 4 crossroads in the battle area.
Map terrain has five levels in increments of 30 feet, with each hex spanning 100 yards side to side. Each infantry unit represents a regiment (or several regiments for some Colonial units); each artillery unit represents a battery of two guns; each dragoon unit represents a regiment of cavalry. Turns represent 20 minutes of real time. Three scenarios are provided: one introductory involving the hedgerow battle, and two advanced covering Monmouth Courthouse and the Grand Battle.
Published in Strategy & Tactics magazine Nr.90 (Jan/Feb 1982)
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