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BGG랭킹
BGG전체 : 3668
ABSTRACTS : 134
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
3.21 / 5
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디자이너
Aamir Syed, Omar Syed
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아티스트
Karim Chakroun
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인원
게임 소개
"a-re-muh,"로 발음되는 아리마아는 코끼리나 낙타와 같은 강한 동물들이 상대편의 약한 동물들을 얼리고, 밀치고, 덫으로 끌어당기는 게임이며, 토끼들 중 한 마리가 보드를 가로질러 다른 쪽으로 몰래 가려고 한다. 토끼 중 하나를 상대편 토끼에게 먼저 내준 선수가 승리한다.
이것은 간단한 아이들의 게임처럼 들릴 수 있고, 여러분의 아이들이 배우고 즐길 수 있을 만큼 충분히 쉽지만, 여러분은 이 게임이 또한 숙달되기까지 평생 걸릴 수 있는 매우 깊은 게임이라는 것을 알게 될 것입니다. 아리마아는 인류 역사상 발명된 가장 깊은 전략 게임 중 하나이지만 직관적으로 단순해 보이도록 설계되었다. 아리마아의 어떤 두 게임도 결코 같지 않다. 직관적으로 간단하지만 지적으로 어려운 이 게임에 대해 배우고 발견할 것이 많다.
4개의 트랩 사각형과 32개의 동물 조각(금 16개, 은 16개)이 있는 8x8 격자에서 플레이됩니다. 각 선수는 코끼리, 낙타, 말 2마리, 개 2마리, 고양이 2마리, 토끼 8마리를 가지고 있습니다.
힘 계층: 코끼리 > 낙타 > 말 > 개 > 고양이 > 토끼.
게임은 빈 판으로 시작합니다. 골드는 16개의 금 조각을 1위와 2위에 배치한다. 그런 다음 실버 조각 16개를 임의의 구성으로 7위와 8위에 배치한다. 그러면 금이 먼저 움직인다. 한 사람이 한 턴에 최대 4개의 "step"을 움직일 수 있다. 모든 조각은 직교로 움직인다.
기록:
Arimaa는 인공 지능을 훈련받은 인도계 미국인 컴퓨터 엔지니어인 Omar Syed에 의해 발명되었다. 시드는 게리 카스파로프가 체스 컴퓨터 딥 블루에 패배한 것에 영감을 받아 표준 체스 세트로 플레이할 수 있는 새로운 게임을 고안했다. (&)아리마아"는 "이다.Aamir"는 철자를 거꾸로 쓴 데다가 첫 번째 "a"를 더했다.
2002년, Syed는 아리마아에게 이 규칙을 공개하고, 3개의 게임 시리즈에서 각각 상위 3위의 인간 플레이어를 물리칠 수 있는 최초의 컴퓨터 프로그램(표준 하드웨어로 실행됨)에 대해 2020년까지 매년 $10,000의 상금을 지급한다고 발표했다.
이것은 간단한 아이들의 게임처럼 들릴 수 있고, 여러분의 아이들이 배우고 즐길 수 있을 만큼 충분히 쉽지만, 여러분은 이 게임이 또한 숙달되기까지 평생 걸릴 수 있는 매우 깊은 게임이라는 것을 알게 될 것입니다. 아리마아는 인류 역사상 발명된 가장 깊은 전략 게임 중 하나이지만 직관적으로 단순해 보이도록 설계되었다. 아리마아의 어떤 두 게임도 결코 같지 않다. 직관적으로 간단하지만 지적으로 어려운 이 게임에 대해 배우고 발견할 것이 많다.
4개의 트랩 사각형과 32개의 동물 조각(금 16개, 은 16개)이 있는 8x8 격자에서 플레이됩니다. 각 선수는 코끼리, 낙타, 말 2마리, 개 2마리, 고양이 2마리, 토끼 8마리를 가지고 있습니다.
힘 계층: 코끼리 > 낙타 > 말 > 개 > 고양이 > 토끼.
게임은 빈 판으로 시작합니다. 골드는 16개의 금 조각을 1위와 2위에 배치한다. 그런 다음 실버 조각 16개를 임의의 구성으로 7위와 8위에 배치한다. 그러면 금이 먼저 움직인다. 한 사람이 한 턴에 최대 4개의 "step"을 움직일 수 있다. 모든 조각은 직교로 움직인다.
기록:
Arimaa는 인공 지능을 훈련받은 인도계 미국인 컴퓨터 엔지니어인 Omar Syed에 의해 발명되었다. 시드는 게리 카스파로프가 체스 컴퓨터 딥 블루에 패배한 것에 영감을 받아 표준 체스 세트로 플레이할 수 있는 새로운 게임을 고안했다. (&)아리마아"는 "이다.Aamir"는 철자를 거꾸로 쓴 데다가 첫 번째 "a"를 더했다.
2002년, Syed는 아리마아에게 이 규칙을 공개하고, 3개의 게임 시리즈에서 각각 상위 3위의 인간 플레이어를 물리칠 수 있는 최초의 컴퓨터 프로그램(표준 하드웨어로 실행됨)에 대해 2020년까지 매년 $10,000의 상금을 지급한다고 발표했다.
Arimaa, pronounced "a-ree-muh," is a game where stronger animals like elephants and camels freeze, push, and pull the weaker ones from the opposing team around and into traps, while one of the rabbits tries to sneak across the board and harmlessly reach the other side. The first player to get one of their rabbits to the other side wins.
This may sound like a simple kids' game, and while it is easy enough for your kids to learn and enjoy, you will find that it is also a very deep game that can take a lifetime to master. Arimaa is one of the deepest strategy games ever invented in the history of mankind, but designed to look intuitively simple. No two games of Arimaa are ever the same. There is much to learn and discover about this intuitively simple, yet intellectually challenging, game.
Played on an 8x8 grid with four trap squares and 32 animal pieces (16 gold and 16 silver). Each player has an elephant, a camel, 2 horses, 2 dogs, 2 cats, and 8 rabbits.
Strength hierarchy: Elephant > Camel > Horse > Dog > Cat > Rabbit.
The game begins with an empty board. Gold places the sixteen gold pieces first in any configuration on the first and second ranks. Silver then places the sixteen silver pieces in any configuration on seventh and eighth ranks. Then gold moves its pieces first. A player can move up to four "steps" each turn. All pieces move orthogonally.
History:
Arimaa was invented by Omar Syed, an Indian-American computer engineer trained in artificial intelligence. Syed was inspired by Garry Kasparov's defeat at the hands of the chess computer Deep Blue to design a new game that could be played with a standard chess set, would be difficult for computers to play well, but would have rules simple enough for his then four-year-old son Aamir to understand. ("Arimaa" is "Aamir" spelled backwards plus an initial "a").
In 2002, Syed published the rules to Arimaa and announced a $10,000 prize, available annually until 2020, for the first computer program (running on standard, off-the-shelf hardware) able to defeat each of three top-ranked human players in a three-game series.
This may sound like a simple kids' game, and while it is easy enough for your kids to learn and enjoy, you will find that it is also a very deep game that can take a lifetime to master. Arimaa is one of the deepest strategy games ever invented in the history of mankind, but designed to look intuitively simple. No two games of Arimaa are ever the same. There is much to learn and discover about this intuitively simple, yet intellectually challenging, game.
Played on an 8x8 grid with four trap squares and 32 animal pieces (16 gold and 16 silver). Each player has an elephant, a camel, 2 horses, 2 dogs, 2 cats, and 8 rabbits.
Strength hierarchy: Elephant > Camel > Horse > Dog > Cat > Rabbit.
The game begins with an empty board. Gold places the sixteen gold pieces first in any configuration on the first and second ranks. Silver then places the sixteen silver pieces in any configuration on seventh and eighth ranks. Then gold moves its pieces first. A player can move up to four "steps" each turn. All pieces move orthogonally.
History:
Arimaa was invented by Omar Syed, an Indian-American computer engineer trained in artificial intelligence. Syed was inspired by Garry Kasparov's defeat at the hands of the chess computer Deep Blue to design a new game that could be played with a standard chess set, would be difficult for computers to play well, but would have rules simple enough for his then four-year-old son Aamir to understand. ("Arimaa" is "Aamir" spelled backwards plus an initial "a").
In 2002, Syed published the rules to Arimaa and announced a $10,000 prize, available annually until 2020, for the first computer program (running on standard, off-the-shelf hardware) able to defeat each of three top-ranked human players in a three-game series.
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