-
BGG랭킹
BGG전체 : 2182
FAMILYGAMES : 707
-
-
인원
3-5 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.16 / 5
-
디자이너
Leo Colovini, Alex Randolph
-
아티스트
Peter Gifford, Studio Tapiro
-
인원
게임 소개
출판사의 게임 설명:
Inkognito에 있는 각 에이전트의 목표는 그의 파트너와 함께 미션을 완료하는 것입니다. 그러나 게임의 시작에서, 플레이어들은 그들이 어떤 임무를 완수해야 하는지 알지 못한다!
표준 4인용 게임에서 각 플레이어는 네 명의 비밀 요원 중 하나를 안내합니다. 피들바텀 경과 버블 대령은 항상 에이전트 X와 마담 자 자에 대항하여 협력한다. 네 개의 에이전트 각각은 키, 키, 키, 지방, 마른 체격의 네 가지 다른 인물 중 하나로 표현됩니다. 그 중 오직 한 명만이 플레이어가 조종하는 실제 캐릭터를 나타낸다. 나머지 세 인물은 그에게 우호적이고 반대파를 혼란스럽게 하려는 스파이들을 나타낸다.
차례에 따라 플레이어는 육로 또는 해로 이동과 같은 세 가지 사용 가능한 행동을 결정하기 위해 예언의 유령 무작위기를 흔든다. 플레이어는 다른 플레이어나 앰배서더가 이미 차지하고 있는 공간에 도달하기 위해 자신의 피규어를 움직인다. 수치가 같은 공간에 있을 때, 현재 플레이어는 "질문"을 하고 그 플레이어의 카드 중 일부를 검사할 권리를 갖게 된다. 추론과 논리적인 탈락 과정을 통해 다른 선수들의 정체성과 의도에 대한 결론을 이끌어낼 수 있다.
모든 에이전트의 첫 번째 목표는 다른 플레이어 중 누가 그의 파트너인지 알아내는 것입니다. 이 파트너는 비밀 임무를 나타내는 코드와 인용문의 나머지 절반을 가지고 있습니다. 다른 선수들의 진짜 정체를 발견한 후(혹은 그가 발견했다고 생각하는) 요원은 그의 비밀 임무 카드를 그의 동맹과 교환해야 한다. 이를 통해 최종 임무와 이를 완수하기 위해 해야 할 일이 드러날 것이다. 한 팀의 에이전트 중 한 명이 임무를 완수하면, 그와 그의 파트너 모두 게임에서 승리합니다.
게임에서 중요한 역할을 하는 또 다른 캐릭터가 있습니다. 바로 앰배서더입니다. 그는 다른 캐릭터들에 대한 더 명확한 정보를 얻기 위해 사용될 수 있습니다. 그는 박식하고 당신의 목적을 달성하는 데 유용할 수 있기 때문에 모든 사람들이 그를 만나고 싶어하지만, 그는 또한 당신의 경쟁자들을 도울 수 있으니, 그가 그들과 멀리 떨어지지 않도록 당신이 할 수 있는 모든 것을 하세요.
아레스게임즈의 2013년 버전의 Inkognito는 누군가가 앰배서더를 플레이하고 그의 차례 동안 이동할 수 있도록 허용함으로써 최대 플레이어 수를 5명으로 늘립니다. 그는 다른 플레이어들이 앰배서더에게 질문할 때 여전히 단서를 얻을 수 있고, 다른 플레이어들은 앰배서더로부터 단서를 얻을 수 있다. 앰배서더의 플레이어의 목표는 다른 캐릭터들에 대한 모든 것을 알고 그들의 정체와 체격을 추측하는 것이다. 만약 대사가 팀이 비밀 임무를 수행하기 전에 "완벽한 지식"을 얻는다면, 그는 게임에서 승리한다.
Inkognito에 있는 각 에이전트의 목표는 그의 파트너와 함께 미션을 완료하는 것입니다. 그러나 게임의 시작에서, 플레이어들은 그들이 어떤 임무를 완수해야 하는지 알지 못한다!
표준 4인용 게임에서 각 플레이어는 네 명의 비밀 요원 중 하나를 안내합니다. 피들바텀 경과 버블 대령은 항상 에이전트 X와 마담 자 자에 대항하여 협력한다. 네 개의 에이전트 각각은 키, 키, 키, 지방, 마른 체격의 네 가지 다른 인물 중 하나로 표현됩니다. 그 중 오직 한 명만이 플레이어가 조종하는 실제 캐릭터를 나타낸다. 나머지 세 인물은 그에게 우호적이고 반대파를 혼란스럽게 하려는 스파이들을 나타낸다.
차례에 따라 플레이어는 육로 또는 해로 이동과 같은 세 가지 사용 가능한 행동을 결정하기 위해 예언의 유령 무작위기를 흔든다. 플레이어는 다른 플레이어나 앰배서더가 이미 차지하고 있는 공간에 도달하기 위해 자신의 피규어를 움직인다. 수치가 같은 공간에 있을 때, 현재 플레이어는 "질문"을 하고 그 플레이어의 카드 중 일부를 검사할 권리를 갖게 된다. 추론과 논리적인 탈락 과정을 통해 다른 선수들의 정체성과 의도에 대한 결론을 이끌어낼 수 있다.
모든 에이전트의 첫 번째 목표는 다른 플레이어 중 누가 그의 파트너인지 알아내는 것입니다. 이 파트너는 비밀 임무를 나타내는 코드와 인용문의 나머지 절반을 가지고 있습니다. 다른 선수들의 진짜 정체를 발견한 후(혹은 그가 발견했다고 생각하는) 요원은 그의 비밀 임무 카드를 그의 동맹과 교환해야 한다. 이를 통해 최종 임무와 이를 완수하기 위해 해야 할 일이 드러날 것이다. 한 팀의 에이전트 중 한 명이 임무를 완수하면, 그와 그의 파트너 모두 게임에서 승리합니다.
게임에서 중요한 역할을 하는 또 다른 캐릭터가 있습니다. 바로 앰배서더입니다. 그는 다른 캐릭터들에 대한 더 명확한 정보를 얻기 위해 사용될 수 있습니다. 그는 박식하고 당신의 목적을 달성하는 데 유용할 수 있기 때문에 모든 사람들이 그를 만나고 싶어하지만, 그는 또한 당신의 경쟁자들을 도울 수 있으니, 그가 그들과 멀리 떨어지지 않도록 당신이 할 수 있는 모든 것을 하세요.
아레스게임즈의 2013년 버전의 Inkognito는 누군가가 앰배서더를 플레이하고 그의 차례 동안 이동할 수 있도록 허용함으로써 최대 플레이어 수를 5명으로 늘립니다. 그는 다른 플레이어들이 앰배서더에게 질문할 때 여전히 단서를 얻을 수 있고, 다른 플레이어들은 앰배서더로부터 단서를 얻을 수 있다. 앰배서더의 플레이어의 목표는 다른 캐릭터들에 대한 모든 것을 알고 그들의 정체와 체격을 추측하는 것이다. 만약 대사가 팀이 비밀 임무를 수행하기 전에 "완벽한 지식"을 얻는다면, 그는 게임에서 승리한다.
Game description from the publisher:
The goal of each agent in Inkognito is to complete a mission, together with his partner. At the beginning of the game, however, players don't know which mission they must fulfill!
In the standard four-player game, each player guides one of four secret agents. The four characters are allied in pairs: Lord Fiddlebottom and Colonel Bubble are always partnered against Agent X and Madame Zsa Zsa. Each of the four agents is represented by one of four different figures, with different builds: tall, short, fat, thin. Only one of them represents the actual character controlled by a player. The other three figures represent spies which are friendly to him and that are trying to confuse the opposition.
On a turn, a player shakes the Phantom of Prophecy randomizer to determine his three available actions, e.g., moving on a land route or a sea route. The player moves his figures, trying to reach spaces already occupied by the other players' figures or the Ambassador. When figures are in the same space, the current player gets the right to "ask questions" and inspect some of the cards of that player. By deduction and a logical process of elimination, he can draw conclusions as to the identity and intentions of the other players.
The first goal of every agent is to discover which of the other players is his partner. This partner has the other half of the "code" indicating his secret mission. After discovering (or thinking he has discovered) the real identity of the other players, an agent must trade his secret mission card with his ally. This will reveal the final mission and what must be done to complete it. If either agent on a team completes the mission, both he and his partner win the game.
There is another character with an important role in the game: the Ambassador. He can be used to get clearer information about the other characters. Everyone wants to meet him because he is well-informed and can be useful to accomplish your purposes, but he can also help your rivals, so do everything you can to keep him far from them.
The 2013 version of Inkognito from Ares Games raises the maximum player count to five by allowing someone to play the Ambassador and move it during his turn. He can still gather clues when the other players question the Ambassador during their turn, and the other players can still gather clues from him. The goal of the Ambassador's player is to know everything about the other characters, guessing their identities and builds. If the Ambassador achieves "perfect knowledge" before a team accomplishes its secret missions, he wins the game.
The goal of each agent in Inkognito is to complete a mission, together with his partner. At the beginning of the game, however, players don't know which mission they must fulfill!
In the standard four-player game, each player guides one of four secret agents. The four characters are allied in pairs: Lord Fiddlebottom and Colonel Bubble are always partnered against Agent X and Madame Zsa Zsa. Each of the four agents is represented by one of four different figures, with different builds: tall, short, fat, thin. Only one of them represents the actual character controlled by a player. The other three figures represent spies which are friendly to him and that are trying to confuse the opposition.
On a turn, a player shakes the Phantom of Prophecy randomizer to determine his three available actions, e.g., moving on a land route or a sea route. The player moves his figures, trying to reach spaces already occupied by the other players' figures or the Ambassador. When figures are in the same space, the current player gets the right to "ask questions" and inspect some of the cards of that player. By deduction and a logical process of elimination, he can draw conclusions as to the identity and intentions of the other players.
The first goal of every agent is to discover which of the other players is his partner. This partner has the other half of the "code" indicating his secret mission. After discovering (or thinking he has discovered) the real identity of the other players, an agent must trade his secret mission card with his ally. This will reveal the final mission and what must be done to complete it. If either agent on a team completes the mission, both he and his partner win the game.
There is another character with an important role in the game: the Ambassador. He can be used to get clearer information about the other characters. Everyone wants to meet him because he is well-informed and can be useful to accomplish your purposes, but he can also help your rivals, so do everything you can to keep him far from them.
The 2013 version of Inkognito from Ares Games raises the maximum player count to five by allowing someone to play the Ambassador and move it during his turn. He can still gather clues when the other players question the Ambassador during their turn, and the other players can still gather clues from him. The goal of the Ambassador's player is to know everything about the other characters, guessing their identities and builds. If the Ambassador achieves "perfect knowledge" before a team accomplishes its secret missions, he wins the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
442
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18