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BGG랭킹
BGG전체 : 7514
WARGAMES : 832
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.16 / 5
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디자이너
Michael Resch
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Michael Resch, Scott Stewart
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
1914년 1차 세계 대전의 서부 전선의 초기 전역은 사실적으로 벨기에, 프랑스, 독일에서 벌어진 전투를 다루고 있다.
1914년, Officient à Outance (번역: Officient to excever)는 이 매력적인 캠페인 세트를 정확한 전투 순서와 상세한 게임 맵으로 탐구하는 포괄적으로 연구된 모델이다. 이 지도는 영국 해협에서 스위스 국경에 이르는 전역을 포괄한다. 사용된 게임 시스템은 1914년식 트와일라잇 인 더 이스트 시스템의 유선형 파생형으로 스피드 플레이로 수정되었으며, 1차 세계 대전의 오프닝 스테이지를 매우 독특하게 만든 전쟁의 양상에 초점을 잃지 않도록 주의를 기울였다. 이 게임 시스템은 정확한 지도와 함께, 독일의 진격을 저명한 인물들과 함께 역사적인 경로를 따라 행할 수 있게 한다.플랭크”를 엽니다(지도 에지에서 지도 에지로 늘어뜨린 장치 대신). 이 연합군 선수는 &ldquo를 재현할 기회를 가졌다.마른의 기적 타입의 승리 또는 독일군을 조기에 저지할 수 있습니다. 마찬가지로, 이 독일 선수는 역사를 바꾸고 1914년에 연합군을 물리칠 기회가 있다.
그랜드 캠페인 시나리오는 지난 8월 16일 리에주 가을부터 11월 중순 이프르에서 소진될 때까지를 다루고 있다. 로레인 전투(학습 시나리오)와 마른 강에서 교착 상태까지의 두 가지 짧은 시나리오도 제공된다.
1914년, 오펜시브 à 아웃런스는 플레이 가능한 “입니다.몬스터게임&rdquo는 5일간의 긴 엑스포에서 4명의 전담 플레이어가 게임의 대부분을 완성할 수 있다는 목표를 표명한 디자인이다. 24페이지 분량의 규칙 책자는 간결하고, 잘 쓰여져 있으며, 정리되어 있다. 이 게임은 흥미롭고 20세기의 가장 중요한 캠페인 중 하나에 대한 놀라운 통찰력을 준다. 그 결과 1914년, 공격 à 아웃런스는 “가 만든 게임입니다.세계 1차 대전의 열광적인 팬과 게이밍 감식가가 즐겨야 할 것이다.
시간 척도: 게임의 턴은 2일에서 4일 사이에 다양합니다.
지도 축척: 육각당 8킬로미터입니다.
단위 척도: 분할/분포.
플레이어 수: 1~다수(4명이 사용하기에 적합함).
게임 디자이너: 마이클 레슈
연구 및 설계 지원: Rian van Meeteren
개발자: 딕 볼러스
지도 설계 지원: S. G. Stewart
1914년 1차 세계 대전의 서부 전선의 초기 전역은 사실적으로 벨기에, 프랑스, 독일에서 벌어진 전투를 다루고 있다.
1914년, Officient à Outance (번역: Officient to excever)는 이 매력적인 캠페인 세트를 정확한 전투 순서와 상세한 게임 맵으로 탐구하는 포괄적으로 연구된 모델이다. 이 지도는 영국 해협에서 스위스 국경에 이르는 전역을 포괄한다. 사용된 게임 시스템은 1914년식 트와일라잇 인 더 이스트 시스템의 유선형 파생형으로 스피드 플레이로 수정되었으며, 1차 세계 대전의 오프닝 스테이지를 매우 독특하게 만든 전쟁의 양상에 초점을 잃지 않도록 주의를 기울였다. 이 게임 시스템은 정확한 지도와 함께, 독일의 진격을 저명한 인물들과 함께 역사적인 경로를 따라 행할 수 있게 한다.플랭크”를 엽니다(지도 에지에서 지도 에지로 늘어뜨린 장치 대신). 이 연합군 선수는 &ldquo를 재현할 기회를 가졌다.마른의 기적 타입의 승리 또는 독일군을 조기에 저지할 수 있습니다. 마찬가지로, 이 독일 선수는 역사를 바꾸고 1914년에 연합군을 물리칠 기회가 있다.
그랜드 캠페인 시나리오는 지난 8월 16일 리에주 가을부터 11월 중순 이프르에서 소진될 때까지를 다루고 있다. 로레인 전투(학습 시나리오)와 마른 강에서 교착 상태까지의 두 가지 짧은 시나리오도 제공된다.
1914년, 오펜시브 à 아웃런스는 플레이 가능한 “입니다.몬스터게임&rdquo는 5일간의 긴 엑스포에서 4명의 전담 플레이어가 게임의 대부분을 완성할 수 있다는 목표를 표명한 디자인이다. 24페이지 분량의 규칙 책자는 간결하고, 잘 쓰여져 있으며, 정리되어 있다. 이 게임은 흥미롭고 20세기의 가장 중요한 캠페인 중 하나에 대한 놀라운 통찰력을 준다. 그 결과 1914년, 공격 à 아웃런스는 “가 만든 게임입니다.세계 1차 대전의 열광적인 팬과 게이밍 감식가가 즐겨야 할 것이다.
시간 척도: 게임의 턴은 2일에서 4일 사이에 다양합니다.
지도 축척: 육각당 8킬로미터입니다.
단위 척도: 분할/분포.
플레이어 수: 1~다수(4명이 사용하기에 적합함).
게임 디자이너: 마이클 레슈
연구 및 설계 지원: Rian van Meeteren
개발자: 딕 볼러스
지도 설계 지원: S. G. Stewart
(from GMT website:)
1914, Offensive à outrance, The Initial Campaigns on the Western Front in WWI realistically covers the battles fought in Belgium, France, and Germany during the first months of World War One.
1914, Offensive à outrance (translation: Offensive to excess) is a comprehensively researched model that explores this fascinating set of campaigns with an accurate order of battle and detailed game map. The map encompasses the entire theater of war from the English Channel to the Swiss Border. The game system used is a streamlined derivative of the 1914, Twilight in the East system, modified to speed play, with care not to lose focus on those aspects of warfare that made the opening stages of WWI so unique. This game system, in conjunction with the accurate map, allows the German advance to be conducted along historical routes with the eminent “Open Flank” present (instead of units strung out from map edge to map edge). The Allied player has an opportunity to recreate a “Miracle of the Marne” type victory or to stop the Germans earlier. Likewise, the German player has a chance to change history and defeat the Allies’ armies in 1914.
The Grand Campaign scenario covers the period from the fall of Liege on August 16th to exhaustion at Ypres in mid-November. Two shorter scenarios, The Battle for Lorraine (a learning scenario) and From the Marne to Stalemate are also provided.
1914, Offensive à outrance is a playable “Monster Game” designed with the expressed goal that the majority of the game can be completed by four dedicated players in one five-day long Expo. The 24-page rules booklet is concise, well written and organized. The game is exciting and gives wonderful insights into one of the most important campaigns of the twentieth century. The result is that 1914, Offensive à outrance is a game that the “WW1 enthusiast” must have and that a gaming connoisseur will enjoy.
Time Scale: Game turns vary between two and four days in length.
Map Scale: Eight kilometers per hex.
Unit Scale: Division/Brigade.
Number of Players: one to many (well suited for four players).
Game Designer: Michael Resch
Research and Design Assistance: Rian van Meeteren
Developed by: Dick Vohlers
Map Design Assistance: S. G. Stewart
1914, Offensive à outrance, The Initial Campaigns on the Western Front in WWI realistically covers the battles fought in Belgium, France, and Germany during the first months of World War One.
1914, Offensive à outrance (translation: Offensive to excess) is a comprehensively researched model that explores this fascinating set of campaigns with an accurate order of battle and detailed game map. The map encompasses the entire theater of war from the English Channel to the Swiss Border. The game system used is a streamlined derivative of the 1914, Twilight in the East system, modified to speed play, with care not to lose focus on those aspects of warfare that made the opening stages of WWI so unique. This game system, in conjunction with the accurate map, allows the German advance to be conducted along historical routes with the eminent “Open Flank” present (instead of units strung out from map edge to map edge). The Allied player has an opportunity to recreate a “Miracle of the Marne” type victory or to stop the Germans earlier. Likewise, the German player has a chance to change history and defeat the Allies’ armies in 1914.
The Grand Campaign scenario covers the period from the fall of Liege on August 16th to exhaustion at Ypres in mid-November. Two shorter scenarios, The Battle for Lorraine (a learning scenario) and From the Marne to Stalemate are also provided.
1914, Offensive à outrance is a playable “Monster Game” designed with the expressed goal that the majority of the game can be completed by four dedicated players in one five-day long Expo. The 24-page rules booklet is concise, well written and organized. The game is exciting and gives wonderful insights into one of the most important campaigns of the twentieth century. The result is that 1914, Offensive à outrance is a game that the “WW1 enthusiast” must have and that a gaming connoisseur will enjoy.
Time Scale: Game turns vary between two and four days in length.
Map Scale: Eight kilometers per hex.
Unit Scale: Division/Brigade.
Number of Players: one to many (well suited for four players).
Game Designer: Michael Resch
Research and Design Assistance: Rian van Meeteren
Developed by: Dick Vohlers
Map Design Assistance: S. G. Stewart
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