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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Willis P. Carpenter, Garrett J. Donner, Michael S. Steer
-
아티스트
-
인원
게임 소개
지침 시트에서:
피에스탈은 두 명의 플레이어를 위한 3차원 전략 게임으로, 다소 피라미드 모양의 플레이보드 위에서 진행된다. 폰은 보드의 맨 아래 칸에서 시작하여 가장 큰 중앙의 맨 위 칸으로 이동합니다. 피붙이꽃이. 한편 나이트는 피데스탈을 지키고 폰이 피데스탈에 도달하기 전에 게임에서 폰을 제거하려고 한다.
이들 중 5명이 피에스테알에 도달하면 폰이 게임에서 승리하고, 그렇지 않으면 나이트가 승리한다.
설정: 12개의 폰은 각 코너의 가장 낮은 레벨 공간 3개에서 코너까지 배치됩니다. 8명의 나이트는 보드에서 두 번째로 높은 공간인 피에스테알 옆에 배치된다.
이동: 폰 바로 옆에 있는 다음 높은 레벨의 공간으로 이동할 수 있습니다. 또는 다른 폰이나 나이트에 의해 차단되지 않는 한 동일한 레벨에서 원하는 수의 공백을 이동할 수 있습니다. 나이트도 같은 방식으로 이동할 수 있으며, 더 낮은 레벨이나 더 높은 레벨로 이동할 수 있습니다.
캡쳐: 차례 중에 상대편의 말을 잡을 수 있다면, 그는 일반적인 움직임 대신에 그렇게 해야 한다. 캡처를 하기 위해 플레이어는 자신의 피스를 상대방의 공간으로 옮기고, 보드에서 상대방의 피스를 제거한다. 폰은 나이트가 폰보다 한 단계 높고 폰 바로 옆에 있을 경우에만 나이트를 캡처할 수 있다. 나이트는 두 조각이 같은 레벨에 있고 서로 바로 옆에 있을 때만 폰을 캡처할 수 있다. 선수는 자신의 차례에 한 번 이상 캡처를 할 수 없다.
피에스탈은 두 명의 플레이어를 위한 3차원 전략 게임으로, 다소 피라미드 모양의 플레이보드 위에서 진행된다. 폰은 보드의 맨 아래 칸에서 시작하여 가장 큰 중앙의 맨 위 칸으로 이동합니다. 피붙이꽃이. 한편 나이트는 피데스탈을 지키고 폰이 피데스탈에 도달하기 전에 게임에서 폰을 제거하려고 한다.
이들 중 5명이 피에스테알에 도달하면 폰이 게임에서 승리하고, 그렇지 않으면 나이트가 승리한다.
설정: 12개의 폰은 각 코너의 가장 낮은 레벨 공간 3개에서 코너까지 배치됩니다. 8명의 나이트는 보드에서 두 번째로 높은 공간인 피에스테알 옆에 배치된다.
이동: 폰 바로 옆에 있는 다음 높은 레벨의 공간으로 이동할 수 있습니다. 또는 다른 폰이나 나이트에 의해 차단되지 않는 한 동일한 레벨에서 원하는 수의 공백을 이동할 수 있습니다. 나이트도 같은 방식으로 이동할 수 있으며, 더 낮은 레벨이나 더 높은 레벨로 이동할 수 있습니다.
캡쳐: 차례 중에 상대편의 말을 잡을 수 있다면, 그는 일반적인 움직임 대신에 그렇게 해야 한다. 캡처를 하기 위해 플레이어는 자신의 피스를 상대방의 공간으로 옮기고, 보드에서 상대방의 피스를 제거한다. 폰은 나이트가 폰보다 한 단계 높고 폰 바로 옆에 있을 경우에만 나이트를 캡처할 수 있다. 나이트는 두 조각이 같은 레벨에 있고 서로 바로 옆에 있을 때만 폰을 캡처할 수 있다. 선수는 자신의 차례에 한 번 이상 캡처를 할 수 없다.
From the instruction sheet:
PIEDESTAL is a three-dimensional strategy game for two players, and is played on a somewhat pyramid-shaped playing board. The Pawns start at the bottom-most spaces on the board and try to move up to the large, central top-most space: THE PIEDESTAL. Meanwhile, the Knights guard the PIEDESTAL and try to remove the Pawns from the game before they can reach the PIEDESTAL.
The Pawns win the game if five of them reach the PIEDESTAL, otherwise the Knights win.
SETUP: The twelve Pawns are placed three to a corner on the three lowest level spaces in each corner. The eight Knights are placed next to the PIEDESTAL, on all eight of the second-highest spaces on the board.
MOVE: A Pawn can move to a space on the next higher level directly beside it. Or it can move any number of spaces around the same level, unless blocked by another Pawn or Knight. The Knights can move the same way, with the additional advantage of moving either to a lower or higher level.
CAPTURING: During his turn, if a player is able to capture an opponent's piece, he must do so instead of making an ordinary move. To make a capture, the player moves his piece onto his opponent's space, and removes the opponent's piece from the board. A Pawn is able to capture a knight only if the Knight is one level higher than the Pawn, and directly beside the Pawn. A Knight is able to capture a Pawn only if the two pieces are on the same level, and directly beside one another. A player can never make more than one capture in his turn.
PIEDESTAL is a three-dimensional strategy game for two players, and is played on a somewhat pyramid-shaped playing board. The Pawns start at the bottom-most spaces on the board and try to move up to the large, central top-most space: THE PIEDESTAL. Meanwhile, the Knights guard the PIEDESTAL and try to remove the Pawns from the game before they can reach the PIEDESTAL.
The Pawns win the game if five of them reach the PIEDESTAL, otherwise the Knights win.
SETUP: The twelve Pawns are placed three to a corner on the three lowest level spaces in each corner. The eight Knights are placed next to the PIEDESTAL, on all eight of the second-highest spaces on the board.
MOVE: A Pawn can move to a space on the next higher level directly beside it. Or it can move any number of spaces around the same level, unless blocked by another Pawn or Knight. The Knights can move the same way, with the additional advantage of moving either to a lower or higher level.
CAPTURING: During his turn, if a player is able to capture an opponent's piece, he must do so instead of making an ordinary move. To make a capture, the player moves his piece onto his opponent's space, and removes the opponent's piece from the board. A Pawn is able to capture a knight only if the Knight is one level higher than the Pawn, and directly beside the Pawn. A Knight is able to capture a Pawn only if the two pieces are on the same level, and directly beside one another. A player can never make more than one capture in his turn.
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