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BGG랭킹
BGG전체 : 1772
THEMATIC : 324
STRATEGY : 885 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.34 / 5
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디자이너
Phil Eklund
-
아티스트
Phil Eklund
-
인원
게임 소개
가까운 미래에, 나노 제조 기술은 믿을 수 없는 새로운 물질들이 원자별로 만들어질 수 있게 할 것이다. 그러나 그것들은 우주에서 무중력과 고진공 상태에서만 만들어질 수 있다. 다양한 민간 및 정부 기업들이 적절한 탄소질 소행성에 버키관 기계 합성 공장을 설립하기 위해 경쟁하고 있다. 그렇게 하기 위해, 그들은 로켓 추진체로 사용될, 궤도를 도는 연료 저장고에 수조를 축적한다. 또한 투덜대는 일을 하기 위해 리모콘으로 조종되는 로보넛이 필요하다.
성공의 열쇠는 지구 저궤도의 물이다. 처음에는 지구의 깊은 중력 우물에서 물이 비싸게 떠받쳐질 것이다. 그러나 연료와 에너지의 3분의 1을 위해, 물은 루나, 화성의 위성, 또는 근처의 다른 수분 공급 물체로부터 공급될 수 있다. 작업 현장에서 리소스를 추출하는 것을 ISRU(In-Situ Resource Utilization)라고 합니다. 지구보다 우주에서 물을 줍는 ISRU 기술을 개발하는 사람은 누구든지 외광발화를 통해 돈을 벌 수 있는 전략적 고지를 확보하게 될 것이다.
하이프런티어(High Frontier)에서 참가자들은 자원을 추출하고 태양계의 다른 행성, 달, 소행성을 식민지화하기 위해 우주 프로그램을 짜기 위해 경쟁하는 지구 정부이다. 플레이어들은 REO의 물을 화폐로 사용하여 스러스터, 정유사, 로봇 공학에 대한 우주 관련 특허를 입찰한다. 기능성 크래프트를 조립하는 것은 쉽지 않은데, 크래프트가 무거워질수록 기동성이 떨어지고, 더 많은 연료(레오의 물)가 필요하기 때문이다. 승리 포인트는 광물 추출에 성공하고 태양계의 핵심 기술과 탐사 지점에 가장 먼저 도달한 경우에 부여된다.
이제 두 번째 판입니다.
성공의 열쇠는 지구 저궤도의 물이다. 처음에는 지구의 깊은 중력 우물에서 물이 비싸게 떠받쳐질 것이다. 그러나 연료와 에너지의 3분의 1을 위해, 물은 루나, 화성의 위성, 또는 근처의 다른 수분 공급 물체로부터 공급될 수 있다. 작업 현장에서 리소스를 추출하는 것을 ISRU(In-Situ Resource Utilization)라고 합니다. 지구보다 우주에서 물을 줍는 ISRU 기술을 개발하는 사람은 누구든지 외광발화를 통해 돈을 벌 수 있는 전략적 고지를 확보하게 될 것이다.
하이프런티어(High Frontier)에서 참가자들은 자원을 추출하고 태양계의 다른 행성, 달, 소행성을 식민지화하기 위해 우주 프로그램을 짜기 위해 경쟁하는 지구 정부이다. 플레이어들은 REO의 물을 화폐로 사용하여 스러스터, 정유사, 로봇 공학에 대한 우주 관련 특허를 입찰한다. 기능성 크래프트를 조립하는 것은 쉽지 않은데, 크래프트가 무거워질수록 기동성이 떨어지고, 더 많은 연료(레오의 물)가 필요하기 때문이다. 승리 포인트는 광물 추출에 성공하고 태양계의 핵심 기술과 탐사 지점에 가장 먼저 도달한 경우에 부여된다.
이제 두 번째 판입니다.
In the near future, nanofacturing techniques will allow incredible new materials to be built atom by atom. But they can only be built in the zero-gravity and high-vacuum conditions in space. Various private and government enterprises race to establish a buckytube mechanosynthesis factory on a suitable carbonaceous asteroid. To do so, they accumulate tanks of water in orbiting fuel depots, to be used as rocket propellant. Also needed are remote-controlled robonauts to do the grunt work.
The key to success is water in LEO (low Earth orbit). At first, water will be expensively supported out of the deep gravity well of Earth. But for a third the fuel and energy, water can be supplied from Luna, the moons of Mars, or other nearby hydrated objects. Extracting resources at the work site is called In-Situ Resource Utilization (ISRU). Whoever develops ISRU technology able to glean water from space rather than Earth will gain the strategic high ground to make money through exoglobalization.
In High Frontier, players are Earth governments which are racing to put together a functioning space program to extract resources and colonize the other planets, moons, and asteroids in our solar system. Players use water in LEO as currency to bid on space-related patents for thrusters, refineries, and robotics. Putting together a functional craft is not easy, as the heavier the craft becomes, the less maneuverable it is and the more fuel (also water in LEO) the craft will require, so players have to balance useful heavy parts with lighter, less functional parts. Victory points are awarded for successful mineral extractions, and for being the first to reach key technologies and exploration points in the solar system.
Now in its second edition.
The key to success is water in LEO (low Earth orbit). At first, water will be expensively supported out of the deep gravity well of Earth. But for a third the fuel and energy, water can be supplied from Luna, the moons of Mars, or other nearby hydrated objects. Extracting resources at the work site is called In-Situ Resource Utilization (ISRU). Whoever develops ISRU technology able to glean water from space rather than Earth will gain the strategic high ground to make money through exoglobalization.
In High Frontier, players are Earth governments which are racing to put together a functioning space program to extract resources and colonize the other planets, moons, and asteroids in our solar system. Players use water in LEO as currency to bid on space-related patents for thrusters, refineries, and robotics. Putting together a functional craft is not easy, as the heavier the craft becomes, the less maneuverable it is and the more fuel (also water in LEO) the craft will require, so players have to balance useful heavy parts with lighter, less functional parts. Victory points are awarded for successful mineral extractions, and for being the first to reach key technologies and exploration points in the solar system.
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