-
BGG랭킹
BGG전체 : 4790
WARGAMES : 477
7.27th Fleet: Modern Naval Combat in the Far East (1987) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-1200 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.62 / 5
-
디자이너
Joseph M. Balkoski
-
아티스트
Ted Koller, James Talbot
-
인원
게임 소개
1980년대 해군 시리즈 중 세 번째인 7함대는 오호츠크해에서 필리핀 북부, 중국 해안에서 괌까지 태평양에 초점을 맞추고 있다. 육각형의 지름은 약 45해리입니다.
플레이어는 함선과 잠수함의 기동부대를 공중 날개와 함께 상대방을 공격하기 위해 기동부대를 조종한다. 모든 함정, 잠수정, 항공기는 지대공 미사일, 지대공 미사일, 지대공, 대잠수함, 근접 방어, 공대공, 어뢰 전투뿐만 아니라 방어, 이동, 탐지 등급(잠수함만 해당)이 다양하다.
미국, 일본, 소련, 중국의 수많은 항공기, 함정, 서브타입, 캐나다, 베트남, 남북한의 기타 부대, 그리고 F-15부터 로미오 잠수정, 니미츠 항공모함까지 모든 부대가 포함되어 있다.
각 8시간의 게임 턴은 3개의 다른 단계(서브, 표면, 공기)로 나뉘며 각 플레이어는 교대로 자신이 원하는 단계를 선택한다. 미국 선수가 "을 선택할 경우;항공기는 모든 폭격, 해상 타격, 잠수정 대잠수함, 요격 작전을 수행한다.
플레이어는 또한 자신의 유닛을 사용하여 공격이 이루어질 수 있도록 적군을 탐지하고 인용한다. 함정과 항공기는 유닛이 자신들에게 충분히 가까이 이동하면 항상 탐지되지만, 잠수함을 탐지하기 위해서는 플레이어가 굴러야 한다.
선택적 규칙에는 핵무기와 물류가 포함된다.
약 15개의 시나리오가 포함되며, 90분에서 3~4시간 범위이다. 몇 가지 캠페인이 포함되어 있으며 이를 위해 며칠이 걸릴 수 있습니다.
플레이어는 함선과 잠수함의 기동부대를 공중 날개와 함께 상대방을 공격하기 위해 기동부대를 조종한다. 모든 함정, 잠수정, 항공기는 지대공 미사일, 지대공 미사일, 지대공, 대잠수함, 근접 방어, 공대공, 어뢰 전투뿐만 아니라 방어, 이동, 탐지 등급(잠수함만 해당)이 다양하다.
미국, 일본, 소련, 중국의 수많은 항공기, 함정, 서브타입, 캐나다, 베트남, 남북한의 기타 부대, 그리고 F-15부터 로미오 잠수정, 니미츠 항공모함까지 모든 부대가 포함되어 있다.
각 8시간의 게임 턴은 3개의 다른 단계(서브, 표면, 공기)로 나뉘며 각 플레이어는 교대로 자신이 원하는 단계를 선택한다. 미국 선수가 "을 선택할 경우;항공기는 모든 폭격, 해상 타격, 잠수정 대잠수함, 요격 작전을 수행한다.
플레이어는 또한 자신의 유닛을 사용하여 공격이 이루어질 수 있도록 적군을 탐지하고 인용한다. 함정과 항공기는 유닛이 자신들에게 충분히 가까이 이동하면 항상 탐지되지만, 잠수함을 탐지하기 위해서는 플레이어가 굴러야 한다.
선택적 규칙에는 핵무기와 물류가 포함된다.
약 15개의 시나리오가 포함되며, 90분에서 3~4시간 범위이다. 몇 가지 캠페인이 포함되어 있으며 이를 위해 며칠이 걸릴 수 있습니다.
The third in the Fleet Series of 1980's era naval warfare, 7th Fleet's focus is the Pacific ocean from the Sea of Okhotsk to the northern Philippines and from the coast of China to Guam. Hexes are approx. 45 nautical miles across.
Players maneuver task forces of ships and submarines along with air wings to attack the opposing force. All ships, subs, and aircraft have various ratings for surface-to-surface missile, anti-air, area anti-air, anti-sub, close defense, air-to-air, and torpedo combat as well as defense, movement, and detection ratings (subs only).
Units include numerous aircraft, ships, and sub types from mainly the US, Japan, Soviet Union, and China as well as miscellaneous units from Canada, Vietnam, North and South Korea, and Australia—everything from F-15s to Romeo subs to Nimitz carriers.
Each 8-hour game turn is broken into 3 distinct phases (sub, surface, and air) and each player takes turns choosing which phase they wish to conduct. Ex. if the US player chooses "Air", they conduct all bombing, shipping strikes, anti-sub, and interception actions for all their aircraft.
Players also use their units to attempt to "detect" enemy forces so that an attack can be made. Ships and aircraft are always detected once a unit moves close enough to them, but players have to roll to try to detect subs.
Optional rules include nuclear weapons and logistics.
About 15 scenarios are included which range from about 90 minutes to 3 or 4 hours. Several campaigns are included which can take days to play out.
Players maneuver task forces of ships and submarines along with air wings to attack the opposing force. All ships, subs, and aircraft have various ratings for surface-to-surface missile, anti-air, area anti-air, anti-sub, close defense, air-to-air, and torpedo combat as well as defense, movement, and detection ratings (subs only).
Units include numerous aircraft, ships, and sub types from mainly the US, Japan, Soviet Union, and China as well as miscellaneous units from Canada, Vietnam, North and South Korea, and Australia—everything from F-15s to Romeo subs to Nimitz carriers.
Each 8-hour game turn is broken into 3 distinct phases (sub, surface, and air) and each player takes turns choosing which phase they wish to conduct. Ex. if the US player chooses "Air", they conduct all bombing, shipping strikes, anti-sub, and interception actions for all their aircraft.
Players also use their units to attempt to "detect" enemy forces so that an attack can be made. Ships and aircraft are always detected once a unit moves close enough to them, but players have to roll to try to detect subs.
Optional rules include nuclear weapons and logistics.
About 15 scenarios are included which range from about 90 minutes to 3 or 4 hours. Several campaigns are included which can take days to play out.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18