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BGG랭킹
BGG전체 : 10424
FAMILYGAMES : 2278
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.15 / 5
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디자이너
Don Bone
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아티스트
Don Bone, Liga Byron, Phillippa Pratten
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인원
게임 소개
이것은 2인용에서 4인용 경량 전략 게임으로 1인용 도전 퍼즐이 다수 포함되어 있습니다. 이 게임의 주제는 인도네시아 군도를 따라 뉴기니 섬과 호주로 이주하는 것이다. 이 게임은 136개의 레이저 컷 나무 직소 세트를 기반으로 하며, 이 직소들은 여러 가지 방법으로 함께 어우러져 섬들을 형성합니다.
게임은 모든 타일이 위로 향하고 플레이 표면 중앙의 빈 공간에 하나의 타일이 있으면 플레이가 시작된다. 플레이어들은 위로 뒤집힌 타일 풀에서 타일을 선택하고, 타일을 그 타일에 결합시켜 군도의 섬을 확장하려고 시도하며, 게임을 할 때마다 다른 세트의 섬을 발견한다. 각 플레이어는 자신의 클랜이나 토템을 위한 토큰을 여러 개 가지고 있다. 이 게임의 목적은 노드(많은 타일의 모서리가 모여있는 섬의 땅)를 확보하는 것이다. 마지막 타일을 노드에 배치한 플레이어는 자신의 클랜에 대해 노드를 요구할 수 있습니다. 섬이 완공되면 섬에 있는 모든 토큰의 가치가 두 배가 됩니다. 따라서 섬에 토큰을 가지고 있는 플레이어들이 이 섬을 완성하기 위해 협력할 수 있는 인센티브가 있지만, 물론 각 플레이어들은 다른 플레이어들보다 협력으로부터 더 많은 것을 얻으려고 노력하고 있다. 게임은 한 플레이어가 토큰을 모두 사용했거나 타일을 더 이상 배치할 수 없거나 플레이어가 완료에 동의하면 종료된다.
이 게임은 모든 플레이어가 동시에 작업하는 레이스 게임 또는 턴제 게임으로 플레이할 수 있다. 경기 시간은 30분에서 45분 정도이며, 턴제 경기는 60분에서 90분 정도 소요된다. 플레이어가 기본 게임에 익숙해지면 추가할 수 있는 여러 가지 선택적인 게임 요소가 있다: 담수권(땅으로 둘러싸인 물에 대한), 부족(부족에서 클랜 토큰은 그들 자신보다 더 가치가 있다), 도전권(플레이어가 자신의 클랜 토큰을 클랜으로 변환하려고 시도할 수 있는 곳), 자원(가장 많은 플레이어가 소유)이다. (게임 종료 시 섬에 토큰을 꽂는다.) 이러한 게임 요소들 중 일부는 보다 협력적인 스타일의 게임으로 귀결되는 반면 일부는 더 많은 갈등을 야기한다. 플레이어는 자신의 기분이나 플레이 스타일에 맞는 스타일의 게임을 만들기 위해 게임 요소를 혼합하고 일치시킬 수 있다.
게시자의 웹 사이트 http://sagacity.aires.com.au은 이전에 더 많은 정보를 가지고 있었지만 2010년 중반부로 사라진 것으로 보인다.
게임은 모든 타일이 위로 향하고 플레이 표면 중앙의 빈 공간에 하나의 타일이 있으면 플레이가 시작된다. 플레이어들은 위로 뒤집힌 타일 풀에서 타일을 선택하고, 타일을 그 타일에 결합시켜 군도의 섬을 확장하려고 시도하며, 게임을 할 때마다 다른 세트의 섬을 발견한다. 각 플레이어는 자신의 클랜이나 토템을 위한 토큰을 여러 개 가지고 있다. 이 게임의 목적은 노드(많은 타일의 모서리가 모여있는 섬의 땅)를 확보하는 것이다. 마지막 타일을 노드에 배치한 플레이어는 자신의 클랜에 대해 노드를 요구할 수 있습니다. 섬이 완공되면 섬에 있는 모든 토큰의 가치가 두 배가 됩니다. 따라서 섬에 토큰을 가지고 있는 플레이어들이 이 섬을 완성하기 위해 협력할 수 있는 인센티브가 있지만, 물론 각 플레이어들은 다른 플레이어들보다 협력으로부터 더 많은 것을 얻으려고 노력하고 있다. 게임은 한 플레이어가 토큰을 모두 사용했거나 타일을 더 이상 배치할 수 없거나 플레이어가 완료에 동의하면 종료된다.
이 게임은 모든 플레이어가 동시에 작업하는 레이스 게임 또는 턴제 게임으로 플레이할 수 있다. 경기 시간은 30분에서 45분 정도이며, 턴제 경기는 60분에서 90분 정도 소요된다. 플레이어가 기본 게임에 익숙해지면 추가할 수 있는 여러 가지 선택적인 게임 요소가 있다: 담수권(땅으로 둘러싸인 물에 대한), 부족(부족에서 클랜 토큰은 그들 자신보다 더 가치가 있다), 도전권(플레이어가 자신의 클랜 토큰을 클랜으로 변환하려고 시도할 수 있는 곳), 자원(가장 많은 플레이어가 소유)이다. (게임 종료 시 섬에 토큰을 꽂는다.) 이러한 게임 요소들 중 일부는 보다 협력적인 스타일의 게임으로 귀결되는 반면 일부는 더 많은 갈등을 야기한다. 플레이어는 자신의 기분이나 플레이 스타일에 맞는 스타일의 게임을 만들기 위해 게임 요소를 혼합하고 일치시킬 수 있다.
게시자의 웹 사이트 http://sagacity.aires.com.au은 이전에 더 많은 정보를 가지고 있었지만 2010년 중반부로 사라진 것으로 보인다.
This is a lightweight strategy game for 2 to 4 people which also includes a number of challenging puzzles for 1 player. The theme of the game is the migration of people down the Indonesian archipelago into New Guinea and Australia. The games is based on a set of 136 laser cut wooden jigsaw like tiles which go together in a multitude of ways to form a set of islands.
The game starts with all of the tiles face up on the playing surface and one tile in a cleared space in the center of the playing surface to start play. Players select a tile from the pool of upturned tiles and try to join tiles to it to extend the islands of an archipelago, 'discovering' a different set of islands each time they play the game. Each player has a number of tokens for his clan or totem. The aim of the game is to claim nodes (points on the land of the islands where the corners of a number of tiles come together). The player who places the last tile at a node may claim that node for his clan. If an island is completed then all of the tokens on the island double in value. There is therefore an incentive for players who have tokens on an island to cooperate to complete the island, but of course each is trying to get more out of the cooperation than the others. The game ends when one player has used all of his tokens or when no further tiles can be placed, or when the players agree to finish.
The game can be played either as a race game with all players working simultaneously or as a turns based game. The race game takes about 30-45 minutes to play, while the turns based games takes 60-90 minutes to play. There are a number of optional game elements that can be added once players are comfortable with the basic game: fresh water rights (for water surrounded by land), tribes (clan tokens in a tribe are worth more than on their own), challenges (where a player can try to convert a token to their clan), and resources (owned by the player with the most tokens on the island at the end of the game). Some of these game elements result in a more cooperative styled game while some result in more conflict. Players can mix and match the game elements to produce a style of game that suits their mood or style of play.
The publisher's website http://sagacity.aires.com.au formerly had more information but appears to be defunct as of mid-2010.
The game starts with all of the tiles face up on the playing surface and one tile in a cleared space in the center of the playing surface to start play. Players select a tile from the pool of upturned tiles and try to join tiles to it to extend the islands of an archipelago, 'discovering' a different set of islands each time they play the game. Each player has a number of tokens for his clan or totem. The aim of the game is to claim nodes (points on the land of the islands where the corners of a number of tiles come together). The player who places the last tile at a node may claim that node for his clan. If an island is completed then all of the tokens on the island double in value. There is therefore an incentive for players who have tokens on an island to cooperate to complete the island, but of course each is trying to get more out of the cooperation than the others. The game ends when one player has used all of his tokens or when no further tiles can be placed, or when the players agree to finish.
The game can be played either as a race game with all players working simultaneously or as a turns based game. The race game takes about 30-45 minutes to play, while the turns based games takes 60-90 minutes to play. There are a number of optional game elements that can be added once players are comfortable with the basic game: fresh water rights (for water surrounded by land), tribes (clan tokens in a tribe are worth more than on their own), challenges (where a player can try to convert a token to their clan), and resources (owned by the player with the most tokens on the island at the end of the game). Some of these game elements result in a more cooperative styled game while some result in more conflict. Players can mix and match the game elements to produce a style of game that suits their mood or style of play.
The publisher's website http://sagacity.aires.com.au formerly had more information but appears to be defunct as of mid-2010.
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